Toon posts:

[TV CARD] Aanschaf nieuwe tv card, tips gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik ben aan het denken om een tv cardje te kopen voor op mijn computer, zodat ik ook tv heb door de week, als ik op kamer zit (ik ben student aan universiteit dus). Zoals je al zelf kan aanvullen waarschijnlijk: student.. het moet dus goedkoop blijven. En inderdaad, dat klopt :)

Na ff zoeken ben ik op 2 modellen uitgekomen, die mij wel "oke" leken, zowel in kwaliteit als in prijs (beiden liggen ze rond de 65€). Maar nu zou ik graag weten welk model jullie zouden kiezen, en ook liefst waarom. Ik weet dat het niet "het van het" is, maar het blijft maar voor 's avonds rustig wat tv te kijken, en dus niet om een home cinema met 20 boxen te maken, laat dat even duidelijk zijn :)

De modellen die ik in gedachte had:
· Pinnacle Studio PCTV RAVE
http://www.pinnaclesys.de/de/dsolutions.asp?type_id=4&content=1
· Hauppauge's WinTV GO http://www.hauppauge.com/html/wintv_pci_datasheet.htm

Ik heb een lichte voorkeur voor de Pinnacle versie, ten eerste omdat de website "professioneler" lijkt (jaja, dat zegt niets, cfr. asus motherboards website :) ), en puur op gevoel.

Dus welke zouden jullie nemen (of misschien een heel ander merk voor dezelfde prijsklasse) en waarom?

Cheers :7 :P

Verwijderd

welke windhoos gebruik je?

Pinnacle drivers voor XP zuigen namelijk aars. Ik heb een hauppauge en die drivers werken perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 19:39 schreef gilseboer het volgende:
welke windhoos gebruik je?

Pinnacle drivers voor XP zuigen namelijk aars. Ik heb een hauppauge en die drivers werken perfect.
Oops, ik gebruik win XP ja, en ik wil er echt niet om switchen. Wat is er zo slecht aan de drivers dan? En hebben ze nog geen update beloofd?

Trouwens, ben je te vinden voor de kwaliteit van zo'n hauppage tv kaartje (welk model heb je trouwens?), of kan het een echte TV niet evenaren (gek woordje he :) )?

:7

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Op maandag 21 januari 2002 19:39 schreef gilseboer het volgende:
Onzin. Ik heb een Pinnacle PCTV Rave, en de drivers (9x én XP) werken perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 19:52 schreef RuNnaH het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb een Pinnacle PCTV Rave, en de drivers (9x én XP) werken perfect.
Kwaliteit van het beeld? Support? Programmas?

Komaan, help me mijn keuze maken hé :)

Niettemin bedankt!

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Geen probleem :)

Kwaliteit van het beeld: Uitstekend. Als interlacing aanstaat, is het beeld zeer scherp en duidelijk. (Maar dat is volgens mij bij elke tv-kaart te vinden).
Support: Redelijk/Goed. Drivers komen niet al te vaak uit, maar ze werken goed. De redelijk heb ik gegeven, omdat er flink geklaagd werd om een nieuwe driverbuild (4.02), door druk van andere gebruikers was een beta te downloaden.
Programma's: De Studio PCTV komt standaard met PCTV Vision (TV-Viewer/Recorder), en PCTV WebText (Teletext).
Niet echt progs om video mee op te nemen, maar er zijn ook alternatieven, zoals VirtualDub.

Meer vragen? Stel ze gerust.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:48 schreef RuNnaH het volgende:
Geen probleem :)

Kwaliteit van het beeld: Uitstekend. Als interlacing aanstaat, is het beeld zeer scherp en duidelijk. (Maar dat is volgens mij bij elke tv-kaart te vinden).
Support: Redelijk/Goed. Drivers komen niet al te vaak uit, maar ze werken goed. De redelijk heb ik gegeven, omdat er flink geklaagd werd om een nieuwe driverbuild (4.02), door druk van andere gebruikers was een beta te downloaden.
Programma's: De Studio PCTV komt standaard met PCTV Vision (TV-Viewer/Recorder), en PCTV WebText (Teletext).
Niet echt progs om video mee op te nemen, maar er zijn ook alternatieven, zoals VirtualDub.

Meer vragen? Stel ze gerust.
Alvorens: bedankt voor je replytje!

Echt meer vragen heb ik niet, zo te zien is Pinnacle niet zo'n slecht merk :) Alleen twijfel ik nog een beetje over die drivers, ondanks ze misschien bij jou goed mogen werken. Misschien zijn er hier nog anderen met een Pinnacle kaardje, samen met win xp? Zo ja, laat eens van je horen joh! :)
Ow.. toch nog 1 vraagje: wat is interlacing, en dat staat standaard niet aan ofzo? (sorry, ben echt een leek in deze zaken).

Zo te zien is het echt moeilijk te zeggen welke het "beste" is? :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik aanraad: Neem een www.dscaler.org compatible TV card of neem er een die ingebouwde de-interlacing filters in de drivers heeft. Zonder de-interlacing krijg je al snel koppijn als je naar voetbal en andere kleine snelle objecten krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 22:19 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Wat ik aanraad: Neem een www.dscaler.org compatible TV card of neem er een die ingebouwde de-interlacing filters in de drivers heeft. Zonder de-interlacing krijg je al snel koppijn als je naar voetbal en andere kleine snelle objecten krijgt.
En hoe weet ik of een kaart dat ondersteunt? Van die Pinnacle veronderstel ik dat nu, omdat dat hierboven vermeld werd? Op de page zelf staat er niet veel over?

• TweakerNummer
  • Niet online
Van Hauppauge heb ik gehoor dat de WDM drivers de-interlacing ondersteunen, maar dat heb ik zelf niet uitgezocht of dat werkelijk zo is. Wel heb ik jaren geleden een plaatje gestuurd naar Hauppauge waarin je duidelijk kon zien dat het beeld zwaar vervormd werd doordat er geen de-interlacing filters aanwezig waren. Ze deden er erg vaag over en hadden geen oplossing (en ze hebben toen nooit gezegd dat dit normaal is voor een TV-kaart).

http://www.dscaler.org/screenshots/index.htm laat zien waarom je een de-interlacing filter wilt hebben. Helaas ben ik zelf ook pas kort geleden erachter gekomen dat DScaler bestaat (en ik heb mijn TV-kaart al jaren), maar ik had geluk en DScaler ondersteund de kaart gewoon. Ik zou een kaart nemen die compatible is met DScaler, welke dat zijn is mij ook een raadsel, DSacler is niet echt een gebruikers-vriendelijk programma.

Verwijderd

Topicstarter
ok, DE vraag nu is: welke kaarten ondersteunen de-interlacing wel, en welke niet.

Op google.com vind ik er niet over ivm. deze kaarten, wel wat het is enzo. Iemand met zekerheden? :o

EDIT: toch gevonden hier in de search: [topic=319871/1/100] onderaan. Denk ik toch, want erg duidelijk is het niet :)

Voor de pinnacle dan maar gaan?

Verwijderd

De ene kaart is de andere niet.
IKzelf heb al 5 kaarten gehad.
1)aldi tv kaart = ruk beeld
2)miro pctv + afstandsbediening = strepen in beeld
3)Terratec tv value = deed helemaal niks onder w2k en was zeer brak onder 98
4)Hauppauge = deed helemaal niks bij w2k wel leuke uitroeptekens
en de laatste is nu een opnieuw een Miro PCTV kaart nu echter zonder remote.
Deze werkt verbazingwekkend goed beeld op de sterke zenders en redelijk beeld voor de iets minder sterke casema zenders.
Dus de ene kaart (al heeft het dezelfde naam) is de andere niet, je zult dus geluk moeten hebben.
Als het beeld tegenvalt ruil hem dan gewoon in.

Let wel ga niet met je neus op het scherm zitten, doe je normaal ook niet voor je tv ;)

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik ben wel blij met mijn Hauppauge WinTV Theatre, werkt onder WinXP, Win2K en Win98 (getest), en DScaler werkt ook. Installatie onder Win2K is inderdaad niet makkelijk, maar te doen.

• TweakerNummer
  • Niet online
Uit: [topic=386801]

Hauppauge uses parts of the Descaler technology in our latest WDM drivers to provide a better TV picture from our WinTV PCI boards. We are grateful to the DScaler team for providing us with their de-interlacing routines.

M.A.W. met een Hauppauge kaart en de WDM drivers zit je goed.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. Hauppage it is dan :)

Bedankt allemaal! Als je nog iets hebt toe te voegen: liefst zo snel mogelijk :) (anders is de bestelling al gebeurd)
Pagina: 1