MSI 850 pro (ms-6339) wil niet met viper 770 ultra

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik wou zojuist mn Viper 770 Ultra kaartje in mn MSI board steken, maar het wil nie werken :( de kaart geeft geen krimp, fan draai niet, kortom nix. Nou viel het me wel op dat de kaart niet helemaal lekker het slot in wou, waarbij stevig drukken wel nodig was. Ik heb em net in mn andere pc getest, en daarin doet ie het prima. Het MSI bord geeft ook geen probs met een 16 mb vanta kaartje, maar das toch wel heel weinig in afwachtig van de Radeon 8500DV.. verdere specs ; P4 1,6 ghz, 128 mb rimm, 40 gb maxtor, SB 5.1, freecom lanplank. Heeft anybody een idee ? thx, Bass

www.baskoole.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit plankje heeft een AGP Pro slotje, niet? Je zei al dat de V770 er moeizaam in ging.. Heb je wel gecontroleerd of ie er echt goed in zat? Want de AGP Pro slot is wat langer dan een gewone AGP slot (langer in de richting van de achterkant kast). Er is geen "notch" in de velenging, zodat er kans is dat je kaart te ver in die richting zit gedrukt. Probeer je V770 helemaal aan de rechterkant van de AGP slot (aangenomen dat de moederbord rechtop staat met de AGP/PCI sloten aan de linkerkant) van de mobo te duwen.

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
het is inderdaad een agp pro slot, maar op de linkerkant zit nog een zegeltje (remove when using agp pro card). Het lijkt alsof het laatste stukje plastic tussen de stukken slot (vat je het ?) te dik is, waardoor hij niet goed past.

www.baskoole.com

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Wat soms helpt is alle kaarten eruit, en dan de schroeven van je mobo iets los draaien, dan je grafische kaart erin. Dan kan je mobo iets verschuiven waardoor als je AGP slot iets op de verkeerde plek zit, je dat goedmaakt doordat ie dan vanzelf op de goede plaats schuif. Zolang ie niet te erg verkeerd zit natuurlijk. En je kan inderdaad beter het PCI slot wat het dichtst bij je AGP slot zit vrij laten.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

de viper V770 valt volgens mij niet in de AGP 4x cat.

alleen 1,5V agp ondersteunden de intel 850 en 845.

deze is misschien alleen 3,3V
dat verklaart misschien waarom het niet werkt

3,3v select is kort gesloten in de chipset.

een ouder type video kaart kan de chipset beschadigen.

check de specs maar op support.intel.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 21 januari 2002 20:20 schreef star-saber het volgende:
de viper V770 valt volgens mij niet in de AGP 4x cat.

alleen 1,5V agp ondersteunden de intel 850 en 845.

deze is misschien alleen 3,3V
dat verklaart misschien waarom het niet werkt

3,3v select is kort gesloten in de chipset.

een ouder type video kaart kan de chipset beschadigen.

check de specs maar op support.intel.com
Waarom werkte bij hem de 16MB Vanta dan wel :?

Verwijderd

De Viper770 is een een TNT2 kaart en heeft daardoor gewoon AGP 4x ondersteuning

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
*schopje* weet iemand misschien nog iets, want gamen met een viper 770 ging nog wel maar die vanta is een drama :( en die radeonDV is nog zo ver weg...

www.baskoole.com

Pagina: 1