Wat kan een celeron maximaal aan?
ik bedoel dus welke kaart het beste is en die geschikt is voor een celeron 266.
ik bedoel dus welke kaart het beste is en die geschikt is voor een celeron 266.
Verwijderd
deze dus?Op maandag 21 januari 2002 18:24 schreef mrneo911nl het volgende:
tnt 2 bijv een asus v3800
je kan een m 65 nemen goedkopere versie
en normale wat duurder
en een ultra versie nog wat duurder .
ik denk dat een tnt2 m64 wel leuk is qua prijs en snelheid ik heb er ook lang leuk mee gegamed
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
mee eens !!!!Op maandag 21 januari 2002 18:48 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
voodoo2, v2 SLI of voodoo3
die hebben namelijk niet zo'n snelle processor
nodig om voluit te gaan
Verwijderd
Is dit lollig ofzo? E*k*l!Op maandag 21 januari 2002 18:53 schreef uVo het volgende:
S3 Virge 4MB!
banshee heet zon dingOp maandag 21 januari 2002 18:52 schreef rct999 het volgende:
[..]
mee eens !!!!
op mijn amd 500 doet een voodoo bunshee het beter dan een geforce 2 64mb, is echt waar. (Bij heel veel spellen)
Ik vind het echt raar, maar het is wel waar.
Verwijderd
Dat komt omdat de FPU van je k6-2 (3?) niet zo goed is, bij die celly is dat juist een sterk punt.Op maandag 21 januari 2002 18:52 schreef rct999 het volgende:
[..]
mee eens !!!!
op mijn amd 500 doet een voodoo bunshee het beter dan een geforce 2 64mb, is echt waar. (Bij heel veel spellen)
Ik vind het echt raar, maar het is wel waar.
euh sure, een voodoo 3 heeft een enorm snelle processor nodig(toendertijd dan) om het optimale eruit te halen...reken maar op een Piii 800. ik zou gewoon voor een gf2mx gaan, lekker goedkoopOp maandag 21 januari 2002 18:48 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
voodoo2, v2 SLI of voodoo3
die hebben namelijk niet zo'n snelle processor
nodig om voluit te gaan
Snelle processor nodig of niet, mijn Celeron333 ging er duidelijk op vooruit na de switch van Voodoo2 naar Voodoo3.Op maandag 21 januari 2002 19:13 schreef bolleh het volgende:
euh sure, een voodoo 3 heeft een enorm snelle processor nodig(toendertijd dan) om het optimale eruit te halen...reken maar op een Piii 800. ik zou gewoon voor een gf2mx gaan, lekker goedkoop
Siditamentis astuentis pactum.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Nou laat dat van die "zonder vaste multiplier" maar hangen, want die zit er gewoon op. Maar 4x112 is goed mogelijk met zo'n ding (met standaard koeling).Op maandag 21 januari 2002 19:23 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Snelle processor nodig of niet, mijn Celeron333 ging er duidelijk op vooruit na de switch van Voodoo2 naar Voodoo3.
Enne.. zo'n Celeron266 is er nog eentje zonder cache en zonder vaste multiplier (!!!). Die kan je meestal wel overklokken tot 400MHz, en als je geluk hebt 450 MHz (4x112).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik zou persoonlijk geen XP draaien op een 266 MHz systeem. Dat is nogal traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.Op maandag 21 januari 2002 19:08 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Een banshee is niet zo snel hooren de kleuren/scherpte van een TNT2 M64 zijn nog slechter dan van een Gforce2
Ik heb nergens gelezen dat die pc eigenlijk dient om mee te gamen( kan ook mij liggen )
Als je er niet mee gaat gamen -> Koop een Matrox MilleniumII. Die verkopen ze nog voor €40. Mega goeie kaart.
Ze is wel al oud maar was de eerste kaart met 250mhz ramdac.
Ik heb ze zelf
Indertijd > €250 mogen voor neertellen maar daar nooit spijt van gehad. Scherp beeld en prachtige kleuren
In win2k/XP zitten er drivers ingebouwd en matrox in tegenstelling tot vele producent verzorgt zijn driver support. Er zijn powerdesks voor alle winOS'n.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ik heb een PII-333mhz. Check specs.Op maandag 21 januari 2002 22:18 schreef MST_Morpheus het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk geen XP draaien op een 266 MHz systeem. Dat is nogal traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Niet op voorraad.
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
u can fool all people some time and fool some people alltime
Nou, dat is ook niet altijd zo hoor. Mijn Canopus 2500 Spectra (TNT1) heeft een beeld wat te vergelijken is met een Matrox of Radeon, dus wat dat betreft verschilt het van merk tot merk.Op dinsdag 22 januari 2002 18:20 schreef outlaw het volgende:
Voodoo en tnt hebben allebei een slechte beeldkwaliteit. Je kunt beter een nieuwe kaart nemen dan is je beeld een stuk strakker. De mx 200 b.v. heeft een redelijk strak beeld.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Beetje internetten etc. Nee inderdaad, daar heb je helemaal gelijk inOp maandag 21 januari 2002 22:34 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Ik heb een PII-333mhz. Check specs.
Win2k en XP runnen zalig lekker op dit oude systeem
Dit mede door m'n recente HDD en genoeg ram.
Win2k werkt sneller hier dan op die 700mhz celly bij ons in de labo ruimtes...
Een cpu doet niet zo veel bij gewoon gebruik van een pc hoor
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Volgens mij loopt de Voodoo3 2000 in glide al een stukkie sneller dan de TNT2 32MB in OpenGL...Op woensdag 23 januari 2002 00:36 schreef Daacuso het volgende:
Heb zelf nog eens een voodoo 3 2000 in een pentium 133 met 48 mb gehad. Quake 2 liep perfect. Ik zou idd een voodoo 3 erin stoppen. de 3 3000 loopt even snel als een TNT 2 32 mb (viper 770).
Verwijderd
Nooit een mx 200 kopenOp woensdag 23 januari 2002 00:16 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
hey wat zal he nou worden, een voodoo 3 of een geforce2 mx 200?
ps: ik draai nu windows xp prof op dit systeem
Verwijderd
hey gaaf!Op woensdag 23 januari 2002 12:47 schreef gve het volgende:
Verwijderd
Ja, je hoeft alleen die jumpers of dipswitches om te zetten.Op woensdag 23 januari 2002 12:51 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
hey gaaf!
maar ik heb nog nooit overgeklock, dus ff 1 vraag, moet ik alleen maar paar jumpers verwisselen om meer mhz te krijgen??
en nog iets, hoeveel, moet ik dan aanbieden voor die banshee?
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
oke bedankt, ff een bod doen.Op woensdag 23 januari 2002 12:54 schreef gve het volgende:
[..]
Ja, je hoeft alleen die jumpers of dipswitches om te zetten.
Vraag gewoon wat ie er voor wil hebben en bied er dan iets onder, als jij een bod moet doen: 20 Euro Kan je altijd nog iets meer bieden, 30 Euro max.
Verwijderd
Jah dat zal wel goed werken hoor, mocht je vastlopers krijgen dan moet je ff een klein fannetje op het koelblok richten/schroeven.Op woensdag 23 januari 2002 12:58 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
oke bedankt, ff een bod doen.
hey kan ik zonder cooler tot 333 overcloken?
ik heb namelijk nu een heatsink om mijn cpu.
edit: wat betekent dipswitches?
IS dat alles? alleen maar een dipswitch veranderen, geen fannetje plaatsen??Op woensdag 23 januari 2002 13:14 schreef gve het volgende:
[..]
Bij Target (groothandel) is de verkoopprijs ergens rond de 25 euro voor een Banshee...Op woensdag 23 januari 2002 12:51 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
hey gaaf!
maar ik heb nog nooit overgeklock, dus ff 1 vraag, moet ik alleen maar paar jumpers verwisselen om meer mhz te krijgen??
en nog iets, hoeveel, moet ik dan aanbieden voor die banshee?
Lees ff de FAQ van OCM, daar staat hoe je het handigst en 't veiligst kan overclockenOp woensdag 23 januari 2002 13:21 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
IS dat alles? alleen maar een dipswitch veranderen, geen fannetje plaatsen??
hmm dat is makkelijk zeg, nu alleen nog uitpluizen hoe ik dat dipswitch moet zetten...
en dingens, ik heb al mailtje gestuurd voor een 3dfx voodoo Banshee 16 mb![]()
hey, die gast vraagt 35 euro ervoor, hij is gek he?Op woensdag 23 januari 2002 13:24 schreef Masterdam het volgende:
[..]
Bij Target (groothandel) is de verkoopprijs ergens rond de 25 euro voor een Banshee...
is het niet te veel?Ik heb hem nog niet verkocht maar ik heb nog iemand anders die hem graag wil hebben hij heeft mij € 35,- geboden, maar als jij meer bied dan kunnen we het wel eens worden