Op maandag 21 januari 2002 19:28 schreef maarten_verweij het volgende:
Rechts is groen en links is wit klopt dit met de tekening? ik test ff het pingen oke? Oke hij doet het het pingen althans, hij geeft namelijk aan dat die verzonden en ontvangen heeft en niks heeft verloren klopt dit?
dan zijn je kabels helemaal goed dus je hebt waarschijnlijk cross cable
Ja sorry, maar ik zal echt niet weten wat voor een kabel jij hebt.
Zou je de kleuren combinatie eens op willen schrijven, misschien kunnen we dan zien wat voor een kabel jij hebt.
als je dus gelezen had had je gezien dat hij de goeie kabels heeft.
ik zal jee ff verder helpen met het netwerk opzetten
je hebt 2 pc's ik noem die pc1 en pc2.
pc1 (volgende instellingen moet je invullen bij "netwerk in het configuratiescherm)
tabblad identificatie (2de tabblad)
computer naam: pc1
werkgroep: werkgroep
laatste vul je niks in.
eerste tabblad configuratie
propoties tcp/ip
ip adres: 192.168.0.1
subnet mask: 255.255.255.0
druk op de knop file en printer delen. Het schermpje wat omhoog komt vink je ze alle twee de zinnetjes aan.
start pc opnieuw op
als laatste ga je nu naar deze computer selecteer je de c schijf en druk je op je rechtermuiknop en kies je eigenschappen. Dan het tabblad delen en vink je "deze schijf delen aan" je drukt op ok.
pc2 (volgende instellingen moet je invullen bij "netwerk in het configuratiescherm)
tabblad identificatie (2de tabblad)
computer naam: pc2
werkgroep: werkgroep
laatste vul je niet in
eerste tabblad configuratie
propoties tcp/ip
ip adres: 192.168.0.2
subnet mask: 255.255.255.0
druk op de knop file en printer delen. Het schermpje wat omhoog komt vink je ze alle twee de zinnetjes aan.
start pc opnieuw op
als laatste ga je nu naar deze computer selecteer je de c schijf en druk je op je rechtermuiknop en kies je eigenschappen. Dan het tabblad delen en vink je "deze schijf delen aan" je drukt op ok.
ga nu bij 1 van de computers zitten druk netwerkomgeving in en kijk of je nu de andere pc (heet pc1) ziet staan. dan is je file sharing gelukt maar kan je nog niet op internet.