Toon posts:

computers zien elkaar niet in Windows Me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan wat erin de faq stond van een netwerk aanleggen dus, ip subnetmasker etc! en mijn computers zien elkaar niet! Mijn vader ziet boven ook alleen zijn eigen pc in het netwerk , en ik daarop zie ook alleen mijn eigen pc in het netwerk help us out!

We runnen beide windows Me en we hebben beide een Realtek RTL8139(A).

Verwijderd

Post je instellingen eens, werkgroep, ip, computernaam, geinstalleerde protocollen [TCP/IP enz] en adapters.

En op beide pc's heb je bestands en printerdeling geinstalleerd ?

Computers kan je wel pingen ? en zoeken op computernaam wil dat... ?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

heb je crosscable gebruikt (alleen als je de pc direct met elkaar verbonden hebt dus niet met een hub er tussen)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

netbui en tcp/ip geinstaleerd?

Verwijderd

Ping ip, ping naam, ping localhost al geprobeert?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
allebei de pc's op delen zetten en inderdaad een corsskabel gebruiken als je geen hub hebt en zet alle firewall zooi maar eens uit. dat scheelt ook met een beginnend netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
Nee netbeui heb ik niet geinstaleerd, aangezien ik las in de faq dat je dit niet kunt gebruiken om een internetvrbinding te delen, voor al mijn instellingen zou ik zeggen zie faq ik heb alles precies zo gedaan. en nee ik gebruik geen hub wat is btw een cross cabel? bestanden en etc is btw aan.

werkgroep naam is gewoon MSHOME en ik heb btw mxtream.

hoe ping je btw? En hoe zet ik mijn firewall uit?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
misschien eeb bril opzetten? :+ B-)

• joosd
  • Laatst online: 20-08 13:58
start uitvoeren ping " ip adres"
ipadres kun je omvragen door start uitvoeren command ipconfig, crosskabel is een netwerkkabel waarvan de kabel niet 1 op 1 is maar een paar verschillend die heb je echt nodig als je geen hub hebt.

netbeui heb je NIET nodig

Verwijderd

Topicstarter
Bij het pingen naar het ip van beide pc's krijg ik timeout telkens en bij naam sluit die gewoon. en bij config sluit die te snel zodat ik niet eens kan zien wat die doet :(

• Dreamer

Dreamer

Foutje

firewall kan je uitschakelen door recht onderin op het icoontje te gaan staan en disable of exit in te drukken

kijk eerst of je een crosscable hebt anders doet hij het echt niet.

specs | specs server

Verwijderd

Topicstarter
huh, waaro? Ik zie namelijk erniet zo 1 2 drie en staan, waar staat die dan? Hoe kan ik btw zien dat ik een crosscable heb?

• Dreamer

Dreamer

Foutje

op de kabel staat dat geschreven

heb je de 2 pc's direct met elkaar aangesloten?

specs | specs server

Verwijderd

Topicstarter
Yep we hebben ze direct aangesloten de pc's maar het komische is dat die het eerst wel deed en nu niet meer. En nu komen we erook opeens achter dat de leds niet branden bij beide pc's zou het hardwarematig kunnen zijn?

P.s wat moet erdan op die kabel staan een nummre ofzo?

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Als de ledjes niet branden heb je dus geen verbinding, dus volgens mij heb je geen crosscable gebruikt of je kabel is dood, ga es naar de compuzaak en haal daar een crosscable.
Een crosscable zorgt er dus voor dat je 2 pc's direct op elkaar aan kunt sluiten anders moet je er een hub tussen zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar zoals ik al net zei deed die het eerder wel, en de kabel is inder dan 1 maandje oud dus hoe komt dit?

Verwijderd

bij mij vinden ze elkaar ook amper
en als ik dan computer zoeken doe en dan de naam van die computer intik wel
vaag
miscchien is dit bij jou ook zo ?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:05 schreef maarten_verweij het volgende:
Ja maar zoals ik al net zei deed die het eerder wel, en de kabel is inder dan 1 maandje oud dus hoe komt dit?
Ping eens local, dus ping 127.0.0.1 en post het antwoord hier.
Als je dan een time out krijgt kan je netwerkkaart niet okay zijn of de netwerk stacks zijn niet helemaal flex.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu een rekening van de kabel en daar staat op dat het een 100mbit RJ-45 kabel van 10 meter is kan iemand hier wat mee? Ook staat het volgende op de kabel zelf: cat.5 patch cabel ft4 betekent dit iets?

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik kreeg een antwoord bij dat pingen, thnx garfield maar wat betekent dit? En sorry maar het sloot weer eens te snel ma ik zag wel dat die reageerde.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:11 schreef maarten_verweij het volgende:
Yep ik kreeg een antwoord bij dat pingen, thnx garfield maar wat betekent dit?
Dat je netwerkkaart okay is, eigenlijk moet je de andere pc ook ff local pingen.
En het betekend dat je netwerkonderdelen goed zijn geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif

Ziet de kabel er zo uit ?[quote]
Op maandag 21 januari 2002 18:35 schreef maarten_verweij het volgende:
Bij het pingen naar het ip van beide pc's krijg ik timeout telkens en bij naam sluit die gewoon. en bij config sluit die te snel zodat ik niet eens kan zien wat die doet :(
Hoe ping je dan, leg de stappen eens uit.
Normaal gesproken is het Start => Uitvoeren => Command.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ga het even op die andere pc proberen te pingen maar ik snap die tekening niet, btw de andere pc gaf ook antwoord als ik dat pingde.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:15 schreef maarten_verweij het volgende:
hmm ik ga het even op die andere pc proberen te pingen maar ik snap die tekening niet,
Is vrij simpel, als je de kop pakt van de netwerkkabel dan zie je allemaal kleine draadjes daar door lopen.
Aan de hand van die kleurjes kan je het type kabel achterhalen.

De verhoging die je op de tekening ziet is het stekkertje/plugje wat dus de kabel vastklemt in de netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het mogelijk zijn dat we de kabels omgedraaid hebben, want wij hebben een andere volgorde van kleuren.

en btw hoe ik ping? Ik tik gewoon ping en dan het ip of naam in, bij start=> uitvoeren is dat goed?

Verwijderd

Topicstarter
Zie mijn reply bovenstaand.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:22 schreef maarten_verweij het volgende:
Kan het mogelijk zijn dat we de kabels omgedraaid hebben, want wij hebben een andere volgorde van kleuren.

en btw hoe ik ping? Ik tik gewoon ping en dan het ip of naam in, bij start=> uitvoeren is dat goed?
Noem de volgorde eens op, wat is de kleur die aan de buitenkant zit dus links en rechts.

Dan ping je dus verkeerd, dat is de reden waarom het scherm zich zelf zo snel sluit.
Probeer maar eens Start => Uitvoeren => Command en dan ping <ip adres>

Verwijderd

Topicstarter
Rechts is groen en links is wit klopt dit met de tekening? ik test ff het pingen oke? Oke hij doet het het pingen althans, hij geeft namelijk aan dat die verzonden en ontvangen heeft en niks heeft verloren klopt dit?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:28 schreef maarten_verweij het volgende:
Rechts is groen en links is wit klopt dit met de tekening? ik tst ff het pingen oke?
Kijk nog eens goed, http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3 daar staan 2 plaatjes.
Bekijk dus ff heel goed welke kabel jij hebt, want groen aan de buitenkant :?

Pingen heb je al gedaan, maar van mij mag je hoor.
hij geeft namelijk aan dat die verzonden en ontvangen heeft en niks heeft verloren klopt dit?
Perfect ! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm erstaat dat andere kleuren ook kunnen en aangezien wij een cat5 hebben staat er de onderstaande beschrijving:

CAT5 - Snelheden tot 100 Mbit/s - Tegenwoordig de meest voorkomende smaak kabel. Geschikt voor 100BaseTX Ethernet.

Is dit positief? P.s thnx voor je hulp.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:34 schreef maarten_verweij het volgende:

[..]
Ja sorry, maar ik zal echt niet weten wat voor een kabel jij hebt.
Zou je de kleuren combinatie eens op willen schrijven, misschien kunnen we dan zien wat voor een kabel jij hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, hij deed het eerst wel, maar het is dus zeker dat het probleem aan de kabel is te wijten? Oke vanaf links is het wit, oranje, blauw, wit, bruin, blauw en groen

Verwijderd

Kabel klopt idd, alleen jij zegt dat je netwerk heeft gewerkt.
Wat is er veranderd dat het niet meer werkt, heb je een andere Windows geinstalleerd of bepaalde software geinstalleerd ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

haal de kabel er eens aan beide kanten uit, en houd de lipjes omhoog. zet ze dan met hun uiteinde tegen elkaar.
als de kleurtjes horizontaal _niet_ overeen komen is de kabel straight... als ze wel overeenkomen, is hij crossed.

de kleurtjes kloppen bij mij ook niet helemaal hoor.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Yep eerst hadden we Win98 en ik WinMe nu beiden WinMe, en voor de rest weet ik niet.

Verwijderd

command prompt commando's kan je beter vanuit de command prompt uitvoeren (cmd.exe), bij run sluit ie het venster na het uitvoeren van het commando.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 19:28 schreef maarten_verweij het volgende:
Rechts is groen en links is wit klopt dit met de tekening? ik test ff het pingen oke? Oke hij doet het het pingen althans, hij geeft namelijk aan dat die verzonden en ontvangen heeft en niks heeft verloren klopt dit?
dan zijn je kabels helemaal goed dus je hebt waarschijnlijk cross cable
Ja sorry, maar ik zal echt niet weten wat voor een kabel jij hebt.
Zou je de kleuren combinatie eens op willen schrijven, misschien kunnen we dan zien wat voor een kabel jij hebt.
als je dus gelezen had had je gezien dat hij de goeie kabels heeft.

ik zal jee ff verder helpen met het netwerk opzetten

je hebt 2 pc's ik noem die pc1 en pc2.

pc1 (volgende instellingen moet je invullen bij "netwerk in het configuratiescherm)

tabblad identificatie (2de tabblad)

computer naam: pc1
werkgroep: werkgroep
laatste vul je niks in.

eerste tabblad configuratie
propoties tcp/ip

ip adres: 192.168.0.1
subnet mask: 255.255.255.0

druk op de knop file en printer delen. Het schermpje wat omhoog komt vink je ze alle twee de zinnetjes aan.

start pc opnieuw op

als laatste ga je nu naar deze computer selecteer je de c schijf en druk je op je rechtermuiknop en kies je eigenschappen. Dan het tabblad delen en vink je "deze schijf delen aan" je drukt op ok.

pc2 (volgende instellingen moet je invullen bij "netwerk in het configuratiescherm)

tabblad identificatie (2de tabblad)

computer naam: pc2
werkgroep: werkgroep
laatste vul je niet in

eerste tabblad configuratie
propoties tcp/ip

ip adres: 192.168.0.2
subnet mask: 255.255.255.0

druk op de knop file en printer delen. Het schermpje wat omhoog komt vink je ze alle twee de zinnetjes aan.

start pc opnieuw op

als laatste ga je nu naar deze computer selecteer je de c schijf en druk je op je rechtermuiknop en kies je eigenschappen. Dan het tabblad delen en vink je "deze schijf delen aan" je drukt op ok.

ga nu bij 1 van de computers zitten druk netwerkomgeving in en kijk of je nu de andere pc (heet pc1) ziet staan. dan is je file sharing gelukt maar kan je nog niet op internet.

specs | specs server

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:24 schreef dreamer het volgende:

een heel lang verhaal dat ook in de faq is terug te lezen.
Okee jongens en meisjes, en dan nu een cursus networking essentials voor gevorderden:

Als aan het ping criterium voldaan is moet je nog rekening gaan houden met het volgende:
2 windows machines zullen gaan strijden wie de master browser mag zijn. Dit kan wel eens een tijdje duren waardoor de machines elkaar tijdens die negotiation fase niet willen zien c.q. willen bekendmaken. Verder gaat dit met een protocol waarvan verificatie niet vereist is, dus als er met de transmissie iets fout gaat (een collision is de grootste boosdoener) dan zal er gewacht worden op een hertransmissie. Al met al niet echt ideaal dus.

Verwijderd

Topicstarter
Dat van hoe ik dat netwerk moest instellen heb ik uit de faq gehaald, dus ik dekn dat dat wel snor zit, alleen heb ik nog niet bij die andere pc, de c schijf gedeeld. Is dit noodzakelijk?

• Dreamer

Dreamer

Foutje

ja anders kan je hem nooit in netwerkomgeving zien. Het hoeft niet perse de c schijf te zijn het mag ook iets anders zolang je maar iets shared.

specs | specs server

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is gedeeeld, maar nu hebben we een nieuwe kabel gehaaled en die moet het gewoon doen inprincipe nee dus,

maar het belangrijkste vind ik dat we nog steeds niet de leds zien branden, van de netwerkkaarten terwijl ze het gewoon doen hebben namelijk gepingd, kabel is het instellingen niet en kaart is het niet wat kan het nou in godsnaam nog meer zijn :?
Pagina: 1