Welke proc is sneller?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Over oude processoren staat niets in de faq dus daarom vraag ik het maar.

Ik heb nu een 486 DX 133 Mhz (Cyrix - toasted >:) ) en ik heb hier een AMD 486 100 Mhz liggen. Welke van de twee is het snelst. Die cyrix, heb ik gelezen, zijn niet vooruit te branden en zijn behoorlijk instabiel (heb ervaring).

Welke zouden jullie kiezen als het om snelheid gaat.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
m'n eerste computer was een Cyrix 120MHz, ding werd door windows 95 gezien als een 486. weet niet of je hier wat aan hebt maar mijn ervaring met cyrix is dat het langzamer is dan wordt aangegeven.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

AMD was toen indertijd ook niet erg stabiel...

Benchmark die cyrix eens en dan die AMD :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

ik zou voor die amd gaan heb zelf met cyrix slechte ervaringen en deze worden errug warm :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 21 januari 2002 18:04 schreef Pr3d4t0r het volgende:
AMD was toen indertijd ook niet erg stabiel...
Hmm.. Nooit problemen mee gehad eigenlijk.. (Heb zelfs een AMD 486DX2 66@100 gehad!)..

Maargoed, 't ligt er een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen.. Van die Cyrix schijnt vooral de FP-unit behoorlijk brak te zijn..

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
internetten, msn-en en spelletjes worden er op gedaan. het gaat hier om de moderne spelletjes toendertijd.

Na 10 minuten krijg ik nu een reboot zonder dat er aanleiding voor is. Ik zelf denk dat de AMD sneller is, maar kan het niet testen. Daarom vroeg ik jullie ervaring.

Verwijderd

Ik heb echt honderden DX4 systeempjes gebouwd. Intel viel wel mee, Cyrix is te hard voor pleepapier en AMD rulez. AMD DX4's zijn altijd het snelst geweest en zijn ook stabiel. AMD heeft slechte naam gemaakt met Pentium klonen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op maandag 21 januari 2002 18:49 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik heb echt honderden DX4 systeempjes gebouwd. Intel viel wel mee, Cyrix is te hard voor pleepapier en AMD rulez. AMD DX4's zijn altijd het snelst geweest en zijn ook stabiel. AMD heeft slechte naam gemaakt met Pentium klonen.
K6 serie is anders goed succesvol geweest :).

• tupolev141
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Ga hier eens kijken. Dat is wat Exirion heeft geschreven. Blijkbaar waren AMD's de max in 486 land.

[topic=224680/1/50]

De K5 was een ramp en de K6 was goed maar werd ook goed gecounterd door de Pentiums

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Verwijderd

<LOL>Als het om snelheid gaat...
Voor in een rekenmachine zijn ze misschien snel :)</LOL>

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op maandag 21 januari 2002 19:15 schreef dizzystef het volgende:
<LOL>Als het om snelheid gaat...
Voor in een rekenmachine zijn ze misschien snel :)</LOL>
Sommige mensen zijn verwend...

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb 5 jaar een mooie Cyrix P200+ gehad, 150 MHZ, deze heeft het altijd mooi gedaan, en kon goed meekomen in 1998 en jaartjes daarvoor... Had een tijdje een Voodoo 2 erin, en SHOGO en alles draaide gewoon vloeiend. Helemaal geen hitteproblemen, ding was zo koud als de tering.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 21 januari 2002 18:49 schreef Jamez_Joint het volgende:
Indertijd was niet echt specifiek 486 :)
Ik weet dat het vooral de pentiums clonen waren die slecht waren maar ik dacht dat het ook voor 486's gold...
Weet ik ook weer.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 21 januari 2002 19:09 schreef Termin8or het volgende:

[..]

K6 serie is anders goed succesvol geweest :).
k6 serie was ook min of meer de concurrent voor de p-2.

k5 was idd geflopt

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op maandag 21 januari 2002 17:58 schreef LinuxUser het volgende:
Over oude processoren staat niets in de faq dus daarom vraag ik het maar.

Ik heb nu een 486 DX 133 Mhz (Cyrix - toasted >:) ) en ik heb hier een AMD 486 100 Mhz liggen. Welke van de twee is het snelst. Die cyrix, heb ik gelezen, zijn niet vooruit te branden en zijn behoorlijk instabiel (heb ervaring).

Welke zouden jullie kiezen als het om snelheid gaat.
Ik zou persoonlijk voor de AMD gaan. Cyrix was met pentuim klonen wel aardig, verder weet ik het niet, deze comment is gebaseerd op hear say. Of je zoek even voor een paar tientjes een Pentium I systeempje tweedehands. Heb je de rest van de zooi er ook nog bij :P .

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11

Vos

AFCA

Alsof je het verschil merk met zulke dingetjes :D

Pagina: 1