Toon posts:

Hub kapot of doe ik iets fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit:

iedereen bedankt voor de reacties. Echter doet de led van poort 1X het weer....zal wel een stommiteit van mezelf zijn geweest.

Wat mij betreft kan hier een slotje op.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

COL = collision

De poort 1 kan eventueel kapot zijn.
Maar vaak zijn uplink & poort 1 dezelfde poort maar je gebruikt de uplink niet dus zou het daar niet aan kunnen liggen...

Tis toch wel een straight kabel ;)
Probeer eens een kabel die je gebruikt in poort 2.
Misschien is die andere kabel nogal gaar.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

aangezien je de kabel en de netwerkkaart hebt getest (door in andere poorten te stoppen) kan het niet anders zijn dat poort 1 een klein beetje heel erg gaar is.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
misschien het kknopje omzetten voor poortje 1 geloof dat een klein pinnetje is op dat hubje

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 17:57 schreef Pr3d4t0r het volgende:
COL = collision

De poort 1 kan eventueel kapot zijn.
Maar vaak zijn uplink & poort 1 dezelfde poort maar je gebruikt de uplink niet dus zou het daar niet aan kunnen liggen...

Tis toch wel een straight kabel ;)
Probeer eens een kabel die je gebruikt in poort 2.
Misschien is die andere kabel nogal gaar.
Ik heb alle kabels op poort 1X geprobeerd, maar geen van alle doen het, ja er is er dus eentje die laat de led op de hub even branden om daarna weer te doven. De andere kabels doen helemaal niets.

En wat is een straight kabel precies (?); bedoel je 1 op 1??? Als je dat bedoelt: ja het zijn allemaal 1 op 1 kabels.....zo stom ben ik nog net niet >:)

En dat collision, wat is dat dan precies; waar dient het voor?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 21 januari 2002 18:42 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

Ik heb alle kabels op poort 1X geprobeerd, maar geen van alle doen het, ja er is er dus eentje die laat de led op de hub even branden om daarna weer te doven. De andere kabels doen helemaal niets.

En wat is een straight kabel precies (?); bedoel je 1 op 1??? Als je dat bedoelt: ja het zijn allemaal 1 op 1 kabels.....zo stom ben ik nog net niet >:)

En dat collision, wat is dat dan precies; waar dient het voor?
Yep 1 op 1
Ik zeg niet dat je zo dom bent hoor maar je maakt hier soms zo een dingen mee ;)

collision (botsing) = als 2 nic's exact tegelijk een bericht sturen.Dan is dit bericht verneukt en moeten ze allebei ff dobbelen om wie eerst weer mag zenden :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op maandag 21 januari 2002 18:55 schreef Pr3d4t0r het volgende:

collision (botsing) = als 2 nic's exact tegelijk een bericht sturen.Dan is dit bericht verneukt en moeten ze allebei ff dobbelen om wie eerst weer mag zenden :+
LOL @ Pred :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:55 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Yep 1 op 1
Ik zeg niet dat je zo dom bent hoor maar je maakt hier soms zo een dingen mee ;)

Hij bedoeld dat je geen cross linked kabel kan gebruiken met een hub :) dat is mij namelijk overkomen |:(
Pagina: 1