Toon posts:

Advies gevraagt bij koeler-ruil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu deze koeler http://www.hiqcomputer.de/cooler_akasa.htm
Daar wil ik de fan van verwisselen met de 3de van boven op deze site http://www.hiqcomputer.de/luefterseite80x80x25.htm
Natuurlijk wel met een fan-adapter,Ik zelf denk dat hij veel stiller zou moeten zijn en ook nog eens ietwat beter zou koelen,klopt dit?*die akasa maakt me gek :( *

Verwijderd

Ik zou een 80x80 sunon op 7 volt er boven hangen denk ik. Met fan adapter natuurlijk....

Verwijderd

Dat kan, maar dan GEEN SUNON !!! die heriejen net zoveel

Plak er een PAPST op, de NGM is de beste optie

Verwijderd

Enermax UC-8FAB want die kan je ook nog regelen maar alleen de kleur is minder

Verwijderd

Ik zou er een papst fan op modden.. en dan wel met fan-adapter in plaats van FingerGuard.. dan heb je namelijk beter gerichte CFM's..

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik 2x gelezen dat er een papst fan beter zou zijn,maar óf ze duwen minder lucht p/min, ,óf ze maken meer lawaai(tenminste,dat zegt de leveransier op de stie die ik bezocht):?

Verwijderd

Volgens mij maken de meeste PAPST fas minder lawaai, ik heb er zelf geen, maar ze staan er bekend om. Over 80->60mm adapters heb ik al vaak genoeg gelezen dat de temp alleen maar stijgt (enkele graden). Waarschijnlijk omdat de lucht niet op het midden van het koelblok geblazen word.
Deze mod is meer iets om een rustige koeling te krijgen.

Als je wel een fan gaat bestellen neem dan maar de 4e van onderen. Deze heeft wel wat meer heerrie (ook niet zoveel), maar is makkelijk te verhelpen door hem op 7V te zetten. Volgens mij heet deze iets meer kracht, en mochten de resultaten toch tegenvallen kun je m altijd nog op 12V laten draaien. van 46,5 naar 38 dB is al een hele vooruitgang!

Verwijderd

Topicstarter
oke,we gaan het gewoon eens proberen,met 2 verschillende,ik ben eens benieuwd.

Hoewel ik weet dat het liever niet gezien word,maar toch,Hartstikke bedankt voor jullie mening :)
Pagina: 1