Op dinsdag 22 januari 2002 00:41 schreef Snailer het volgende:
Wat is het dan als een zooitje geregeld zeg in de linux wereld.

Nu begrijp is waarom er mensen zijn die door de 'differsiteit/verwaring' naar xBSD toe neigen...
En jij denkt dat er tussen FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, PicoBSD, i386BSD en BSDi geen verschillen zitten?
Of tussen Solaris, HPUX, AIX, IRIX, Xenix, enz?
Of tussen Windows 3.11, Windows 95, Windows NT4, Windows XP?
Is er hoop dat binnen de distro's een afspraak komt?

Er is al een standaard. The Linux Standard Base (LSB). Deze schrijft oa voor welke files waar zouden horen. Ik weet niet hoe het zit met de naleving van deze standaard, maar hij heeft in ieder geval als doel de hinderlijke verschillen tussen distro's weg te werken.
Op dinsdag 22 januari 2002 00:44 schreef Snailer het volgende:
Huh, sorry maare; Een gatway is toch een kritische toepassing?

Zeker als je een mail/web server staat te zoemen?
Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef blaataaps het volgende:
Nou, als de server nu sterft, is alleen hij zelf eventjes de lul.
Precies.
En zijn er geen 100 klanten die kwaad opbellen (vermoed ik).
Hoogstens mijn zusje... Nou is het de vraag wat erger is
Wat ik ermee bedoelde is dat dat ding niet zo veel doet (beetje routen, DHCP en DNS en ik download ermee). Deze bak loopt niet het risico dat zijn schijf (-ven) volloopt vanwege een onverwachte hoeveelheid mail van zijn 100en users.
De enige user die het kan mollen op die bak ben ik, dus ik ben er zelf bij. Bovendien is het maar een eenvoudig ding met een 4 gig HD, dus door 1 grote partitie te nemen houd ik 3.8 gig (oder so) over als download-ruimte. Meerdere partities kost altijd ruimte, en als je je dat kunt permiteren is dat ok.
Dank voor je advies maare volgens welke verdeelsleutel. Sorry dat ik er over door ga maar dit punt vind ik juist zo giga wazig.
Dat is omdat er gewoon geen standaard antwoord voor is. Als je bak voornamelijk een mailserver is, zal hij niet veel software nodig hebben en zullen er nauwelijks mensen op inloggen. Gevolg: /usr en /home mogen klein, maar /var/spool moet erg groot zijn.
Een applicatieserver (waarvan programma's gedraaid worden) zal een erg grote /usr nodig hebben en waarschijnlijk ook een aardige /home.
Om maar wat voorbeelden te noemen.