Maxtor D740X werkt in ene PC wel, in andere niet.

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben vorige week voor chairman om een D740X 40GB geweest bij de lokale PC-boer en heb deze in mijn 2e systeem gehangen als Secundair Master saampjes Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/loveys.gif met een CD-ROM speler. Op Primairy Master zat uiteraard een gewone schijf waar Win2k op draaide.

Ik heb de HDD in Windows geformatteerd in 2 partities van 20 GB NTSF. Toen via netwerk helemaal volgegooid met data.

Vandaag probeer ik 'm bij chairman in zijn PC te hangen op zijn ATA100 (onboard K7T Turbo Limited Edition), wordt gewoon netjes herkend in het ATA100 BIOS. Maar in windows word de schijf niet herkend. Ik dacht dat het aan de ATA100 drivers lag, maar dat was niet het geval. Na een schone Win2k install doet de betreffende schijf het nog steeds niet, maar ik weet eigenlijk niet waar ik nu het probleem eigenlijk moet gaan zoeken.

Edit: Fdisk herkend de schijf wel, maar Schijfbeheer in Win2k weer niet :?

20*350ZO45°

Verwijderd

KICK

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb zelf zoiets soortgelijks meegemaakt, hetgeen wat bij mij toen problemen gaf was dat de HD door w2k dynamisch was geconfigureerd. Ik heb toen de HD weer partitie-vrij gemaakt en als FAT32 gepartitioneerd en geformateerd.

Daarna kon ik hem wel weer lezen in een andere PC.

Zou het anders niet iets met Incryptie te maken kunnen hebben ????

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kijk eens bij Control Panel->Administrative Tools->Computer Management->Disk Management :)

Misschien dat je daar wat meer kan vinden :)

webOS all the way!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Een andere optie zou kunnen zijn om de BIOS van z'n moederboard te flashen >:)

Maar het board is al aardig nieuw, dus dat zou het probleem niet moeten zijn :?

webOS all the way!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 08:52 schreef Hermanvh het volgende:
Een andere optie zou kunnen zijn om de BIOS van z'n moederboard te flashen >:)

Maar het board is al aardig nieuw, dus dat zou het probleem niet moeten zijn :?
Zijn mobo heeft al versie 3.3 als BIOS. Chairman & Ikke hebben flashen als hobby zegmaar ;)

Ja, ik denk voor de rest inderdaad dat er verkeerd gepartitioneerd is. Ik heb +/- 25GB over een 10 mbit lijntje er naartoe gepompt, dus opnieuw formateren heb ik dus echt géén zin in :(

20*350ZO45°

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dat kan ook gebeuren omdat je bios van je systeem de HDD net iets anders aangeeft als het andere systeem..

In dat geval is er niet veel aan te doen!
Pagina: 1