Ik heb een MSI K7T Turbo moederbord met ingebouwde RAID controller. Ik kan van de RAID opstarten als ik in het bios 'scsi' selecteer. Nu vraag ik mij af of ik een Promise Ultra133 TX2 kaart kan kopen (om ATA133 hds aan te sluiten) en hiervan ook kan booten. Dit omdat als ik 'scsi' kies in m'n bios ik dus opstart via de ingebouwde RAID. Hoe kan ik m'n systeem dan duidelijkmaken om op te starten van die Ultra133 TX2 kaart?
Verwijderd
Volgens mij maakt het uit in welk PCI-slot je de kaart plaatst. Hiermee bepaal je namelijk de volgeorde waarin de kaarten herkend worden en daarmee ook de volgorde waarmee de PC boot (dus proberen).
Dat zal misschien zo zijn, maar die ingebouwde RAID is geen pci kaart ofzo, die zit gewoon op het mb en is niet uit te schakelen in het bios... Dus zou die dan geen voorrang krijgen op alle pci sloten?
En stel nou dat er geen bootable device op de eerste 'scsi' aansluiting zit (in dit geval de RAID), gaat ie dan verder met de volgende te proberen (in dit geval de Ultra133 TX2) of stopt ie er dan mee?
En stel nou dat er geen bootable device op de eerste 'scsi' aansluiting zit (in dit geval de RAID), gaat ie dan verder met de volgende te proberen (in dit geval de Ultra133 TX2) of stopt ie er dan mee?