Toon posts:

Waar accu ouwe olivetti laptop te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptopje, een Olivetti Echoes 48 Color Plus werkt prima alleen de accu kapt er na een half uurtje mee. Ik wil wel een nieuwe kopen maar ik ken nergens een winkel vinden, ja, in de V.S. maar met verzendkosten erbij gaat dat zo'n 500 gulden kosten.

Iemand een idee waar zo'n ding in Nederland te koop is? 2e hands is ook prima maar omdat accu-falen een reden is tot verkoop van de laptop acht ik de kans dat er een goeie 2e hands accu is klein.

BTW, hoe lang zou ik met een nieuwe accu kunnen werken? Ik gebruik de laptop voor office (word, excel en powerpoint; vaak alle 3 tegelijk)

(offtopic, 100mhz en office 2000 draait prima...)

Verwijderd

kun je de accu zelf niet demonteren en daar nieuwe cellen indoen zou bijn zon oud beestje moeten kunnen.
gr jakob (8>

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik ook aan zitten denken maar die accu zit vast gelijmd ofzo. Ik vrees dat als ik em met geweld open maak dat ie niet meer in elkaar te zetten is.

Misschien heeft iemand een suggestie hoe ik em op een goede manier open kan maken.

Verwijderd

daarvoor is zo'n accu niet gemaakt. en waar koop je die cellen dan? als er al cellen zitten in een laptopaccu. ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat dat kan.
Heb je olivettie Nederland al gebeld?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Probeer het hier eens: http://leden.tref.nl/~romu/default.htm

Beetje vage site maar ik heb er ook eens iets besteld voor mijn oude olivetti laptop. Ik heb er twee keer iets besteld en twee keer netjes geleverd gekregen. Je moet alleen wel vooraf betalen, maar dat ging bij mij wel goed.

Moet zeggen dat die laptop van jou wel erg antiek lijkt, maar goed je kunt het altijd proberen. Succes en laat even weten of het gelukt is!

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:37 schreef bterkuile het volgende:
daarvoor is zo'n accu niet gemaakt. en waar koop je die cellen dan? als er al cellen zitten in een laptopaccu.
Cellen zitten er vast wel in, maar dat weet je pas als je de accu hebt opengemaakt. Je zou ze kunnen halen bij een locale electroboer, wel eerst ff bellen als het ver uit de richting is.
Lastig is dat je wel moet weten wat je hebben moet (website?), ik ken ze (uit zo'n accu) alleen met een kleurig papiertje zonder gegevens.
Op maandag 21 januari 2002 23:37 schreef bterkuile het volgende:
Heb je olivettie Nederland al gebeld?
Antwoord: "Dat is een erg oud type, meneer. Daar geven we geen informatie over en er zit geen garantie meer op."

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als het zo'n oud geval is, zitten er waarschijnlijk nikkel-cadmium cellen in. Omdat de fabrikant het graag zo goedkoop mogelijk maakt, zitten er meestal standaard maat cellen in. Die kun je voor veel minder dan 500 gulden nieuw kopen. Open maken van dat dichtgelijmde ding is moeilijk, maar met enig subtiel breekwerk moet het wel lukken. Voor het weer dichtmaken zijn lijm en plakband zeer geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar alshet niet lukt heb ik helemaal niks...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij heb je er in de huidige toestand ook niet veel aan.

Verwijderd

je kan er ook een op maat laten maken..maar is wel prijzig.
en je moet geloof ik wel een bedrijf zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Een accu laten maken? klinkt wel heel erg duur.

• voz

voz

De echte kenner

heb je die link van mij al geprobeerd? Ik ben wel nieuwsgierig...

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet veel op die site zelf vinden, heb een mailtje gestuurd met mijn vraag. Kijken of en wanneer ze reageren.

Verwijderd

Ik heb hier nog wel een oude Olivetti Echos laptop liggen, waarvan de accu het volgens mij nog wel redelijk doet. (de processor daarentegen niet).

Verwijderd

Topicstarter
wat is redelijk? ik heb nog wel een processor voor de laptop liggen dus dt is geen probleem. Heb je enig idee hoe lang de accu meegaat?

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:00 schreef Paveway het volgende:
wat is redelijk? ik heb nog wel een processor voor de laptop liggen dus dt is geen probleem. Heb je enig idee hoe lang de accu meegaat?
Nee, ik heb geen idee hoe lang de accu precies meegaat, omdat ik het zo moeilijk kan testen op een laptop waar je niet op kunt werken (omdat de processor het dus niet doet).
Het opladen van de accu werkt iig wel, en het accu-tekentje komt ook op zo'n klein lcd-schermpje tevoorschijn.
Als je interesse hebt in de accu, moet je het maar ff zeggen, en een leuk voorstel doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik het zo hoor hebben we andere modellen van de laptop; ik heb geen lcd schermpje waar tekens op verschijnen.... Kan best hoor, als ik goed gekeken heb op de diverse sites zijn er drie verschillende accu's voor de echo's serie.

• voz

voz

De echte kenner

hey cheezo wat voor laptop is dat precies die echos van jou, en wat is er allemaal kapot aan? Jouw account info is niet echt duidelijk, anders zou ik je wel ff e-mailen.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:24 schreef Paveway het volgende:
Nou, als ik het zo hoor hebben we andere modellen van de laptop; ik heb geen lcd schermpje waar tekens op verschijnen.... Kan best hoor, als ik goed gekeken heb op de diverse sites zijn er drie verschillende accu's voor de echo's serie.
Ik praat in dit geval over een Echos 150

• voz

voz

De echte kenner

mail mij anders ff, ik heb misschien wel belang bij die laptop heb er namelijk ook zo een die naar zijn grootje is.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 20:49 schreef voz het volgende:
mail mij anders ff, ik heb misschien wel belang bij die laptop heb er namelijk ook zo een die naar zijn grootje is.
't zit lang en breed in je mailbox als het goed is :)

• voz

voz

De echte kenner

hmmm... nog niets gezien...

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 01:33 schreef voz het volgende:
hmmm... nog niets gezien...
Nu nog steeds niet? oder...