Toon posts:

Nieuwe cooler: problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe cooler + heatsink op mn cpu geplaatst (Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP ) en alles start goed op. Echter, als ik teveel programma's tegelijk open (en dus de processor wat zwaarder belast) start de computer direkt opnieuw op. Zou het kunnen dat de heatsink bijvoorbeeld niet goed contact maakt met de chip? Wat is een normale temperatuur voor een AMD Athlon T-bird 1000 Mhz? Hij draait nu op 55 C.

Bedankt alvast

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op maandag 21 januari 2002 17:28 schreef Sacerdote het volgende:
. Echter, als ik teveel programma's tegelijk open (en dus de processor wat zwaarder belast) start de computer direkt opnieuw op.
als het volgens jou ligt aan een zware belasting van je cpu zou ik eens proberen je cpu te belasten met maar 1 programma. 3dmark ofzo. kijken of ie het dan ook doet. het kan namelijk aan zoveel liggen, maar als ie het met 1 prog. niet doet kan je de bovengenoemde mogelijkheid alvast wegstrepen.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:38

scorpionv

This space for rent

Met een wat ouder mobo heb je kans dat je moederbordconnector niet genoeg stroom kan leveren voor je fan. Probeer die eens op een normale powerconnector aan te sluiten. Ook een optie is dat je koeler er niet goed opzit, maar dan crashed Windows gewoon.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

55 graden is in ieder geval te warm voor een 1000MHz processor met een ALPHA PEP66T. Ik zou dus maar eens kijken of de AS er goed op zit, en niet teveel en of de cooler goed geplaatst is op de core.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
die fan kan je niet aansluiten op je mobo, er zit standaard al een molex op.

overigens pakt die HP dusdanig veel stroom dat als je em op je mobo zou aansluiten dat je fanheader zou doorfikken.

ik heb zelf ook de 60hp een tijdje gehad, en ik vind de temperatuur van je proc aan de hoge kant.

ik had de 60hp op een el-cheapo blok en deed overclocked 53 graden stressed.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de heatsink opnieuw geplaatst en nu lijkt het stabiel te draaien. Overigens geeft hij nog steeds 55 C aan. Vreemd. Ik heb wel vrij weinig ruimte voor mn Alpha PEP66T + Delta AFB-60HP maar het paste allemaal wel..

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beetje airflow wil wel eens helpen om de temp omlaag te halen. En een goeie voeding voor als het allemaal een beetje te zwaar wordt (je processor gebruikt meer stroom als je meer programma's opent). Probeer eens een }:O te draaien, dat is namelijk 100% belasting voor je cpu.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1