Hoi,
ik heb de plextor 16x IDE CD-Writer.
Heb nooit problemen met dat ding gehad tot deze week.
Als ik nu in CloneCD een CD>CD RAW DAO copy wil maken,
doettie er 14 minuten over!!!
Ik zie eerst de buffers wel langzaam vollopen, maar zogauw de lead-in geschreven is zijn ze in een klap leeg en gaat de brander heel langzaam schijven (ledje knippert 1 sec oranje en blijft daarna weer 1sec groen, heeft dus duidelijk lege buffers en probeert met BURF-proof op 2 speed ofzo nog een kopietje te fikken)
ik had al wat search gedaan hier en heb al het volgende gedaan:
-Nieuwste VIA4-1 drivers (voor XP)
-Nieuwste versie CloneCD
-Writer kan alleen in PIO mode
-CDRW=Sec.IDE.Master/ CDROM=Sec.IDE.Slave
-Op Pri.IDE.Slave/Master zitten HD's
Ik kan eigenlijk moeilijk combos maken met CDdrives en HDs op 1 IDE kanaal, ivm bekabelling, maar ik heb hier op deze manier nooit problemen mee gehad, dus waarom nu ineens wel?
Wat kan ik voor de rest nog doen? Zou een harde format c: en re-install XP helpen?
ik heb de plextor 16x IDE CD-Writer.
Heb nooit problemen met dat ding gehad tot deze week.
Als ik nu in CloneCD een CD>CD RAW DAO copy wil maken,
doettie er 14 minuten over!!!
Ik zie eerst de buffers wel langzaam vollopen, maar zogauw de lead-in geschreven is zijn ze in een klap leeg en gaat de brander heel langzaam schijven (ledje knippert 1 sec oranje en blijft daarna weer 1sec groen, heeft dus duidelijk lege buffers en probeert met BURF-proof op 2 speed ofzo nog een kopietje te fikken)
ik had al wat search gedaan hier en heb al het volgende gedaan:
-Nieuwste VIA4-1 drivers (voor XP)
-Nieuwste versie CloneCD
-Writer kan alleen in PIO mode
-CDRW=Sec.IDE.Master/ CDROM=Sec.IDE.Slave
-Op Pri.IDE.Slave/Master zitten HD's
Ik kan eigenlijk moeilijk combos maken met CDdrives en HDs op 1 IDE kanaal, ivm bekabelling, maar ik heb hier op deze manier nooit problemen mee gehad, dus waarom nu ineens wel?
Wat kan ik voor de rest nog doen? Zou een harde format c: en re-install XP helpen?