Toon posts:

Plextor 16x Buffers Lopen Leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb de plextor 16x IDE CD-Writer.
Heb nooit problemen met dat ding gehad tot deze week.
Als ik nu in CloneCD een CD>CD RAW DAO copy wil maken,
doettie er 14 minuten over!!!
Ik zie eerst de buffers wel langzaam vollopen, maar zogauw de lead-in geschreven is zijn ze in een klap leeg en gaat de brander heel langzaam schijven (ledje knippert 1 sec oranje en blijft daarna weer 1sec groen, heeft dus duidelijk lege buffers en probeert met BURF-proof op 2 speed ofzo nog een kopietje te fikken)

ik had al wat search gedaan hier en heb al het volgende gedaan:

-Nieuwste VIA4-1 drivers (voor XP)
-Nieuwste versie CloneCD
-Writer kan alleen in PIO mode
-CDRW=Sec.IDE.Master/ CDROM=Sec.IDE.Slave
-Op Pri.IDE.Slave/Master zitten HD's

Ik kan eigenlijk moeilijk combos maken met CDdrives en HDs op 1 IDE kanaal, ivm bekabelling, maar ik heb hier op deze manier nooit problemen mee gehad, dus waarom nu ineens wel?

Wat kan ik voor de rest nog doen? Zou een harde format c: en re-install XP helpen?

Verwijderd

Je zult DMA wel moeten aanzetten, anders zal die buffer steeds heen en weer gaan.

Verwijderd

Topicstarter
de keiharde format heeft zn werk reeds gedaan :P
Thanx Uncle Bill!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 22:33 schreef NickArts het volgende:
de keiharde format heeft zn werk reeds gedaan :P
Thanx Uncle Bill!
Sorry hoor, maar dit getuigd niet echt van intelligentie. Een pure gebruikersfout wijten aan een OS.

Verwijderd

Topicstarter
had jij t op kunnen lossen dan? Zo ja, dan ben je nu te laat :P! En "verwijten aan een OS"? Ik werk ook met Macs en daarmee heb ik dit soort tafrelen niet meegemaakt. Volgens mij zal het altijd zo blijven dat je een Windows-machine eens in de zoveel maandan moet formatteren hoor, of je moet handmatig het register e.d. door willen worstellen, maar dat kost meer tijd dan opnieuw een Ghost erop smijten, denk ik.

Verwijderd

ik heb een zelfde probleem met de 24x fikker maar waar zet ik dma aan dan of welke tool moet ik daarvoor hebben dan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij sommige fikkers is het zelfs aan te raden de DMA uit te zetten (dat was iig zo met die hele oude barrels)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 19:19 schreef fuyungcow het volgende:
ik heb een zelfde probleem met de 24x fikker maar waar zet ik dma aan dan of welke tool moet ik daarvoor hebben dan?
Je hebt een Asus A7V266, dus heb je de VIA 4-1 drivers nodig, te vinden op www.viaarena.com
Pagina: 1