Toon posts:

[OC] lage OC met een TB, tips plz.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ten eerste THANX!!

Ik wist geen bal van OC en, maar het leek me wel leuk, nu ben ik dankzij dit board een unlockte TB verder, en hard bezig aan mijn eerste case mod, overclocken etc..

Wat ik zou willen weten is wat net iets diepere tips voor het OC'en van mijn PC
Nou is mijn CPU een van de aller eerste athlons heb ik het idee, want hij is met zeer veel moeite te overklokken.
de CPU stepping is niet een van die prachtig 400 Mhz overclock apparaten met axia core, maar een AQGA :r die niet echt dik wil OC'en.

Ik heb de volgende paden bewandeld;
De MP omhoog gaat niet verder dan 1100 mp op 11, 11.5 weigert te booten, ook met core voltage op veel hoger. (Default 1.55)
met de FSB verhogen kom ik niet erg ver, boven de 140 op de ram en dus 105 slaat deze al tijdens booten van windows vast/reboots/errors etc. dus das te ver.
Als ik de RAM op een gelijke snelheid met het mobo zet kom ik ook maar tot 110 Mhz.
Wat dus net een stappie MP omhoog kan tot 10.5 x 110 =1155 Mhz.
Helaas wil dat net niet stabiel blijven draaien.
Dus ben ik nu op zoek naar info hoe ik dat verder omhoog moet krijgen.

Ik heb de CPU met koeitje op 43 graden, zonder op 39. (stressed/idle dus) met een Dragon Orb 3.
Mobo is een asus a7v133 (+ATA100) met standaard 100 Mhz fsb, 133 Mhz ram, helaas geen name brand ram. (Elcheapo lonkte en ik was nog niet op tweakers geland toen.)
verder SB live, (nog niet ge-OC'de Geforce 2 TI 64MB.
256 MB op een reepje no name RAM 133 Cas3 (Op 100 cas 2), 2 realtek 100/10 Mbps Lan kaartjes en 20 GB ata 66 HD.

Als jullie meer willen weten hoor ik het wel.
}:O <-- Koeitjes roeleren btw

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
proberen om op 8 of 8,5*133 te draaien, dat scheelt al een hoop ipv 11*105.

je vcore opschroeven en evt een voltage mod als je toch niet verder komt. (ps std is geen 1,55 maar 1,75v)

meer koelen.

mar als je een oude tb hebt dan zal je nooit ver komen. ik had ook een oude 1 ghz uit dec 2000 en die kwam ook niet veel verder dan 1100.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al, maar ik was nog opzoek naar duidelijke informatie over geheugenvoltages, en het effect dat dat heeft.
En een mooie how to van die voltage mod heb ik al gezien en verworpen. (Ouwe TB, dan vind ik het het risico niet waard dat ik het fout doe)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Nouja, zet dan in ieder geval je Vcore op maximaal.. (1.85).. Tja, en inderdaad zoals al eerder gezegd, ga overclocken via je FSB.. Je multiplier lager zetten, en de FSB omhoog.. ('t scheelt natuurlijk altijd iets!)
Met de A7V133 kun je mooi je FSB met stapjes van 1MHz opvoeren, ook boven de 133.. Dus gewoon proberen het maximale uit je ram & proc tegelijk te krijgen!

Verwijderd

Ohja, en je realtek kaartjes gaan zowieso waarschijnlijk niet boven de 146/147 uitkomen. Op een forum kwam nienamd hoger dan 146MHz met die dingen, alleen ik kwam nog tot 147 :P. Als je je voltage gaat verhogn wel ff aan goede koeling denken.