Een INTERNET CAFE pc maken

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Hallo iedereen, ik heb hier een pc en die moet softwarematig zo worden geconfigureerd dar je er alleen op kunt internetten als standaard gebruiker. hij logt altijd in als internetter maar moet ntuurlijk wel de administrator ook binnen kunnen laten (een menu aan het begin ofzo?) Ik heb er nu ff win98 opgezet en 2 gebruikers gemaakt, admin en internet. admin is dus de administrator en internet de gebruiker die allen kan internetten. Met poledit heb ik al bijna allse afgeschermd maar er zijn nog enkele problemen... Namelijk:
* Ik kan als internetter altijd de opties van IE veranderen? hoe scherm ik dit af?
* wanneer je bij het netwerk-inlogscherm een ndere naam dan admin of internet invult krjig je een nieuwe account met alle standaard rechten weer dus wanneer iemand een andere naam invult heeft ie complete control... hoe los ik dat op?
* wat is een goeie gratis vuurmuur voor erop? (moet wel afschermbaar zijn en t liefst invis meedraaien)
* evt ook een virusscanner.. (moet wel afschermbaar zijn en t liefst invis meedraaien)

nog even, de gebruiker heeft alleen een floppy disk, de cdrom zit in de pc maar is alleen te gebruiken door m open te schroeven. oh ja hoe kan ik bij deze computer bepaalde schijven weglaten?
Moet ik van 98 win2k maken of toch 98 houden?

Verwijderd

Is het een enkele PC, of ga je ook nog aan uitbreiding denken?

In het eerste geval zou ik even een gratis firewall zoeken (weet geen goede gratis firewall uit m'n hoofd)

In het tweede geval zou ik WinRoute Pro kopen oid, dat hoef je dan toch maar op 1 pc te zetten, en die andere PC's laten verbinden via die eerste.

Win98 lijke me niet erg geschikt aangezien de wet van Murphy ook hier geldt: als er wat gesloopt kan worden, dan wordt het ongetwijfeld gesloopt.

Win2k kun je écht helemaal dichtspijkeren, bij win98 vertrouw ik dat niet.

Virusscanner hoeft niet, je moet gewoon zorgen dat niemand iets kan downloaden. (nergens voor nodig toch?)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=policies&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoek naar Policies[/url]
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=internet+cafe&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoek naar Internet Cafe[/url]

En met 98 zit je op de verkeerde weg :{

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

^^ :{

Verwijderd

Met elk 9x kernel OS is dat zelfs .. NT of Unix, als het echt dicht moet kunnen :)