[wc] Met hoeveel kracht koelblok op proc schroeven

Pagina: 1
Acties:

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 09:36
Met hoeveel kracht (kg of N) moet een koelblok/koeler eigenlijk minimaal op een proc gedrukt worden? En is er ook nog een maximum?
Ik zat er namelijk aan te denken om mijn waterblokkie er met 4 (dezelfde) veren op te monteren en dan bekijken hoever de veren indrukken voor een bepaalde kracht. En zo hiermee de kracht te regelen, is dit een optie?

Verwijderd

Dat kan.
Dit is even uit het blote bolletje, maar ik geloof dat de recommended pressure zo'n 160N was. De exacte waarden kun je in de AMD datasheets vinden.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

Zo werkt bijvoorbeeld ook de montage van DagerDen MAze blokken. Maar hoeveel druk er exact op moet komen te staan, geen idee (8>

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

je das dus een kutprobleem dat wist ik dus ook niet hoeveel en ik draai zo een pootje van me proc slot af met mijn koelblok!

en das dus kut...

Verwijderd

gebruik die gaten die in je mobo zitten naast je socket.

ik draai mijn maze-2 altijd net zover vast totdat er iets knapt :Y)

nah.. ik doe het meestal op gevoel :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 21 januari 2002 18:14 schreef Juggernaut het volgende:
gebruik die gaten die in je mobo zitten naast je socket.

ik draai mijn maze-2 altijd net zover vast totdat er iets knapt :Y)

nah.. ik doe het meestal op gevoel :)
Ik doe het ook op gevoel. In de "handleiding" staat dat je ze aan moet draaien totdat je het blok niet meer kan verschuiven zeg maar.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FragFrog
  • Laatst online: 18:31
snif... probeer nog steeds mn koelblok er weer af te slopen, geen suc6 tot nu toe :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:37 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Ik doe het ook op gevoel. In de "handleiding" staat dat je ze aan moet draaien totdat je het blok niet meer kan verschuiven zeg maar.
Bij de maze2 hoor je het het veertje tot 1cm te draaien..dan levert hij de perfecte druk...

Verwijderd

kwestie van vrij strak, maar niet te. probeer em eerst redelijk strak, als je temp problemen heb doe je em iets strakker. en dan niet strakker dan 160 N zoals dabit al zei.

• Cryolite
  • Laatst online: 13-05 09:36
Ah bedankt.

En Juggernaut, dat was ik ook van plan om die 4 gaten te gebruiken. Het was echter mijn idee om 4 veren te nemen waar de veerconstante van bekend is en die dan zover vast te schroeven tot een bepaalde druk is bereikt. Maar dan wil ik wel graag weten bij welke druk mijn proc breekt zodat ik dat punt niet bereik. ;)

Of zoals mijn neef altijd zegt: "Moeren aandraaien, gewoon een kwartslag voor het breken stoppen."

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 21 januari 2002 22:54 schreef NoStra het volgende:

[..]

Bij de maze2 hoor je het het veertje tot 1cm te draaien..dan levert hij de perfecte druk...
Mooi dat ik dat weet, ff kijken of ik het op gevoel een beetje goed heb gedaan, waar heb je dit vandaan? De site van dangerden of niet?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1