Toon posts:

Goede cd-rom rippers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt zowel met cd-rom, dvd-rom als cd-writers muziek rippen en op je pc zetten. Echter is de kwaliteit niet altijd even goed. Wat zijn goede spelers/recorders om muziek mee te rippen? Philips doet het aardig, maar niet echt optimaal. Betere alternatieven? Plextor misschien?

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Plextor, heerlijk met 38 speed ofzo :):):) maar wel duurder :( en niet te vergeten die Yamaha's (of was het nou een ander merk? )

kijk eens op www.storagereview.com

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als je maar ript met Exact Audio Copy (www.exactaudiocopy.de). :)

Siditamentis astuentis pactum.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
idd, exact audio copy = goed.

neem in ieder geval geen aopen 52x die zijn echt slecht in audio.

ik ripte laatst een cd met een sony 16x40 dvd op 12x speed constant in secure mode. ik weet niet of dat snel is maar het was wel goede kwaliteit.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ok ik ga zeggen dat ik EAC gebruik i.s.m. LAME 3.91. Volgens mij kun je dit het beste doen met een Pioneer DVD-speler, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Kijk anders effe op de frontpage, en kijk naar een review hierover, ik denk dat Ome Tom vast en zeker dit weleens heeft uitgezocht.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dat rippen met de plextor goed ja? Zonder audiodrop-outs en irritante tikken? (ben zelf nogal kritisch)
Is de Plextor PX-W2410TA (24x10x40) hiervoor geschikt?

Wat betreft software, ik ben zelf erg tevreden over nero burning rom. Wat bied exact audio copy aan mogelijkheden boven nero?

Verwijderd

Ik gebruik CloneCD (crack verkrijgbaar op de bekende voorverkoop adressen) in combinatie met een Aopen 16x DVD speler en een Lite-On 24x10x40 brander.

Laatst 2x cd gebrand "veronica goes Ireland" beide cd's waren in 4,20 minuten klaar. Geen tikken of wat ook maar.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 21 januari 2002 17:19 schreef djanton het volgende:
Wat bied exact audio copy aan mogelijkheden boven nero?
Nou.. met Nero kan je heel leuk cd's branden, terwijl je met EAC heel leuk audio cd's naar wav kunt converteren.

Ik zou ze toch niet met elkaar willen vergelijken :? Het zijn namelijk 2 nogal verschillende progjes.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ga maar even kijken op www.exactaudiocopy.de, dan wordt het je wel duidelijk. :)
Informatie over snelheden en DAEkwaliteit vind je op :
www.cdspeed2000.com.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 09:39 schreef MadMax-007 het volgende:
Ik gebruik CloneCD (crack verkrijgbaar op de bekende voorverkoop adressen) in combinatie met een Aopen 16x DVD speler en een Lite-On 24x10x40 brander.
En wat heeft dit te maken met CDDA -> WAV rippen?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 09:39 schreef MadMax-007 het volgende:

Laatst 2x cd gebrand "veronica goes Ireland" beide cd's waren in 4,20 minuten klaar. Geen tikken of wat ook maar.
Dit heeft dus helemaal niks met DAE te maken, met CloneCD wordt het CDtje bit voor bit gekopieerd.
Wat tevens betekent dat alle fouten en krassen op een audioCD mee overgenomen worden.
Niet doen dus.

Verwijderd

Hier --> www.cdspeed2000.com kun je DAE-resultaten bekijken. Blijf echter vér weg van die Kenwood-drives, die zijn verschrikkelijk beroerd in secure mode (dus niet burst-mode).

Ikzelf ben heel goed te spreken over de Afreey 50x, deze drive haalt in de secure mode vrijwel altijd minimaal 14x met frequente uitschieters naar 24x (!). Prima resultaten voor een IDE-drive.

Verwijderd

En inderdaad, rippen doen we met EAC in de secure mode. Voor een beginner is het best een moeilijk vaag kutprogramma, maar daar is aan gedacht: een tutorial is www.ping.be/satcp hier te vinden! -- Coderen natuurlijk met L.A.M.E., want je zuivere EAC-rip doe je absoluut onrecht aan met Xing of Fraunhofer IIS-A (die 'kleine' codec die ook in MusicMatch zit, IIS Professional is ook erg goed maar voorbijgestreefd door L.A.M.E.) -- Bijzonder interessant over coderen/decoderen --> www.r3mix.net
Pagina: 1