Aargh.. Ik weet het allemaal niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik ben echt de draad kwijt. Ik ben van plan tussen nu en 3 maanden mijn oude bak op te waarderen / nieuwe pc te kopen.

Nou word ik op het moment helemaal gek van die DDR FSB quadpumped blabla.

Zoals gezegd, de nieuwe mobo's die nu uitkomen voor AMD systemen zijn 266/333 (133/167 daadwerkelijk)(proc bus/ membus)
Beter even wachten op de 333/333. Maar welk geheugen moet daar in? pc 2100/2400/2700 ?? Ik heb geen idee.

Dan zijn er de nieuwe northwoods die vreselijk snel zijn en goed overklokbaar.
Wat is hier dan weer het beste om te doen. Wachten totdat de 2,5 Ghz uit zijn of die 2,2 kopen en gewoon flink wat fans in de kast gooien zodat het allemaal koel blijft op 2,5 Ghz (of hoger).
En wat voor geheugen zou hier nu weer het beste voor zijn? Rambus is te duur, dus we komen uit bij DDR. Maarja, welke chipset dan weer? De via (moeilijk te vinden) of de 845D, of misschien is er nog 1 die ik vergeet of uit gaat komen.
En wat voor FSB heeft die PIV 2,2 eik standaard? 100? 133?
Tevens schijnen we met ze alleen met smart te wachten op een fsb van 533, maar da's dan weer quadpumped.
Af en toe zie ik hier FSB's voorbij komen van 200+ en imho is dat nog godsonmogelijk, maar ik zal wel weer iets niet snappen..

Dan zitten we nog met AGP 8X dat al wel bekend is maar nog nergens te vinden.

Dus wie kan het mij duidelijk uitleggen. Ik hem net weer een 5 tal reviews gelezen en ben nog meer confused, dus ik roep de hulp in van alle welbespraakte tweakers ;)

En last but not least, wat raden jullie aan, nu kopen of toch nog ff wachten...(geld is niet echt het probleem, eerder de vraag of wachten het waard is of dat het niet zo heel veel zal gaan schelen)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Neem voor een P4 geen DDR ram, maar ga gewoon voor RDRAM.
Verder, als je gaat wachten dan koop je waarschijnlijk nooit meer een nieuwe PC. Kijk wat je budget is en stel daar een mooie PC van samen. Als je lekker wilt gamen ga dan voor een goed bord met een AMD 1700+ en DDR ram. Dan kan je voorlopig vooruit en hou je geld over voor een mooie videokaart. (bijvoorbeeld een GF3 Ti200)

Heb je een mooi systeem en je betaald er niet teveel voor.

Koop geen state of the art als je het niet nodig hebt, je betaald je er scheel aan en je schiet er maar weinig mee op.

Verwijderd

pc 2100/2400/2700 ?? Ik heb geen idee.
- 333 ddr bus = pc2700
Wachten totdat de 2,5 Ghz uit zijn of die 2,2 kopen
- sja dan blijf je w8en op nieuwe processoren
En wat voor geheugen zou hier nu weer het beste voor zijn? Rambus is te duur, dus we komen uit bij DDR. Maarja, welke chipset dan weer? De via (moeilijk te vinden) of de 845D, of misschien is er nog 1 die ik vergeet of uit gaat komen
- DDR -> intel 845D, VIA, en SIS (weet alleen ff niet de namen)
- northwoord = nog .13 u met 100 mhz bus
fsb van 533, maar da's dan weer quadpumped.
- pentium 4 is altijd quadpumped net als de 100 bus (*4 = 400 mhz)
Dan zitten we nog met AGP 8X
- zitten al op kt333 van via voor amd
nu kopen of toch nog ff wachten...
- gelijk kopen

edit: te laat, sommige antwoorden zijn al gegeven...
edit2: wat wil je eigenlijk? pentium 4 of amd? *GOD laat dit geen amd vs intel zijn :D *

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 17:00 schreef slamm het volgende:
pc 2100/2400/2700 ?? Ik heb geen idee.
- 333 ddr bus = pc2700
Wachten totdat de 2,5 Ghz uit zijn of die 2,2 kopen
- sja dan blijf je w8en op nieuwe processoren
En wat voor geheugen zou hier nu weer het beste voor zijn? Rambus is te duur, dus we komen uit bij DDR. Maarja, welke chipset dan weer? De via (moeilijk te vinden) of de 845D, of misschien is er nog 1 die ik vergeet of uit gaat komen
- DDR -> intel 845D, VIA, en SIS (weet alleen ff niet de namen)
- northwoord = nog .13 u met 100 mhz bus
fsb van 533, maar da's dan weer quadpumped.
- pentium 4 is altijd quadpumped net als de 100 bus (*4 = 400 mhz)
Dan zitten we nog met AGP 8X
- zitten al op kt333 van via voor amd
nu kopen of toch nog ff wachten...
- gelijk kopen

edit: te laat, sommige antwoorden zijn al gegeven...
edit2: wat wil je eigenlijk? pentium 4 of amd? *GOD laat dit geen amd vs intel zijn :D *
nog geen voorkeur.. en IDD GEEN FLAME WAR!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Geen voorkeur? Laat dan gewoon je budget beslissen. Doe ik ook altijd... :P

Wat wil je ervoor uitgeven en wat wil je ermee doen?

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 17:04 schreef obsidian het volgende:
Geen voorkeur? Laat dan gewoon je budget beslissen. Doe ik ook altijd... :P

Wat wil je ervoor uitgeven en wat wil je ermee doen?
het gaat voornamelijk om mobo proc en geheugen en misschien geluidskaartje. De rest is allemaal nog up2date. (alles scsi3 10k rpm schijven, asus v7700 etc)

Budget, max 1700 nlg denk ik. (moet nog wel nieuwe kast halen overigens, met nieuwe voeding)

Wat wil ik er mee doen, htmlen, photowinkelen, divx encoden, pc gebruiken als vcr, surfen, divx kijken via tv-out(ligt aan vidcard I know), btje ftpjen, en gotten of course :) en ja, overclocken moet ook kunnen.

Ben geen die hard modder, maar btje met fsb's en dividers spelen vind ik toch wel leuk..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mmm... encoden kan je wel een vette proc voor gebruiken. Kies gewoon een goed bord, neem 512MB erbij en kijk wat je over hebt voor je CPU. Moet toch wel een leuke CPU kunnen worden.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
tsja,, maar dat is dus weer de vraag..

Koop ik nu een flinke pIV met ddr en 845D of wacht ik nog ff tot die 333 plankjes van amd tevoorschijn komen.
of wacht ik zelfs totdat de northwoods op 133 gaan werken.

decisions decisions.. Gek word ik er van!!!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 21 januari 2002 17:28 schreef megamuch het volgende:
tsja,, maar dat is dus weer de vraag..

Koop ik nu een flinke pIV met ddr en 845D of wacht ik nog ff tot die 333 plankjes van amd tevoorschijn komen.
of wacht ik zelfs totdat de northwoods op 133 gaan werken.

decisions decisions.. Gek word ik er van!!!
Je maakt het jezelf moeilijk dude. Ik (en ik ben niet de enige) zeg tch al dat je niet moet wachten... Je kan beter gewoon nu iets kopen. Hoe lang je ook wacht, er is altijd wel weer iets nieuws op komst.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 20:20 schreef obsidian het volgende:

[..]

Je maakt het jezelf moeilijk dude. Ik (en ik ben niet de enige) zeg tch al dat je niet moet wachten... Je kan beter gewoon nu iets kopen. Hoe lang je ook wacht, er is altijd wel weer iets nieuws op komst.
true, very true, echter is het de vraag of het kopen van een 266/333 systeem zinvol is. Ja het zal absoluut sneller zijn dan m'n huidige pIII 550, echter ik denk dat het verschil tussen 266/333 zodanig groot is dat ik misschien wel moet wachten.

Zo ook voor de northwood, wachten tot ie op 133 loopt.. dat zijn toch vaak snelheidverschillen van 10% of meer.

Ik koop meestal 1 x per 2 jaar een nieuwe machine, maar het wordt echt steeds moeilijker om een goede keuze te maken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je bereid bent om grof geld neer te tellen voor een 333 systeem als ie uitkomt dan moet je dat doen. Maar ik denk dat je al tevreden kan zijn met de winst die je met een Athlon XP haalt hoor... Een P3 550 of een Athlon XP 1,47Ghz... Denk dat je dat wel merkt :P

• mvds

mvds

Totally awesome!

En btw, als jij een leuk budget hebt (en dat het je wel) dan kan zelfs de 2000+ een optie zijn...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

Als je perse DDR wilt dan zou ik gewoon een AMD systeem nemen , lekker te OC-en. Vereist wat meer tweak werk om hem koel en stil te houden, maar das wel leuk. Wil je een systeem hebben neerzetten en lekker stabiel werken dan toch de P IV echter die zou ik alleen nemen in combinatie met Rdram. Maar dit is mijn gedachte er over.

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Tsjaa... In ieder geval nu kopen maar dat is al zo vaak gezegd.

Het enige wat je nog zou moeten doen is beslissen tussen AMD of intel. Zoals bekend valt er voor beiden iets te zeggen. Alleen laat de prijs van RDRAM je niet afschrikken.
Het verschil tussen 256MB DDR of 256MB RDRAM is € 8,- in het voordeel van het DDR geheugen.
Als je voor de P4 gaat, dan zou ik het in ieder geval doen i.c.m. RDRAM.

Wachten kun je altijd, als je dadelijk de nieuwe borden voor AMD hebt, of de snellere 533Mhz Northwood, dan hoor je weer dat de Athlon XP 2400+ eraan zit te komen, zo blijf je bezig.....

Op dit moment is AMD de meest gunstige keuze denk ik, meer prestatie voor minder geld....

(niet naar mijn sig kijken, dan slaat het weer nergens op.... :+)

Verwijderd

Al het moois wat op komst is, zal in het begin erg duur zijn.
Wat jij wilt kost al gauw 5000,- zonder monitor.
En als het kt333 en agp 8x op de markt is, zal er vast wel bijvoorbeeld over kt 444 en agp 12x gepraat worden, etc.
Zelf heb ik zitten wachten toen via kt 266a uit was, ik heb het nu ben er erg tevreden over.
Snel en stabiel en foutloos.
epox 8KHA+
Want geloof me over 10 jaar wordt er gelachen om wat we nu hebben.
Dus ik zou zeggen hak de knoop door er is nu al veel moois

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 21 januari 2002 16:53 schreef megamuch het volgende:

Zoals gezegd, de nieuwe mobo's die nu uitkomen voor AMD systemen zijn 266/333 (133/167 daadwerkelijk)(proc bus/ membus)
Ik zou gaan voor een boardje met de SiS745 chipset, met DDR333 support(=PC2700) :)

Ikzelf ben erg te spreken over ECS, dus dan zou ik voor de ECS K7S6A gaan

Helaas heeft ie nog geen UDMA133 support (maar dat heb je in de praktijk toch niet zo gauw nodig, omdat je niet zo gauw een HD > 137GB koopt.

Ik zou een XP 1700+ kopen en die bij Eynstein laten unlocken en dan gewoon op 1800+ of 1900+ laten lopen :)

En wachten, ja alles wordt goedkoper... Je moet nooit de snelste CPU kopen, altijd degene die er 1 of 2 stapjes onder zit, scheelt nl. erg veel in de prijs :)

Tevens zou ik een echt goede voeding kopen (350+ watt) :)

edit:

Typvautje weggehaald

webOS all the way!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 22 januari 2002 08:19 schreef -ET- het volgende:
Als je perse DDR wilt dan zou ik gewoon een AMD systeem nemen , lekker te OC-en. Vereist wat meer tweak werk om hem koel en stil te houden, maar das wel leuk. Wil je een systeem hebben neerzetten en lekker stabiel werken dan toch de P IV echter die zou ik alleen nemen in combinatie met Rdram. Maar dit is mijn gedachte er over.
Stil houden valt wel mee hoor... Gewoon een Alpha 8045 erop met een papst 80mm fan en hij is stil. Verder misschien nog 2 casefans erin op 7 volt ofzo en hij is koel zat en lekker stil. (als je geen herriefan op je chipset en VGA kaart hebt zitten dan he...)
Pagina: 1