Foutcode 65

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Dat is het probleem als ik naar een Lan party wil.
Ik heb windowsXP. Ik heb van alles geprobeert, 5 verschillende netwerk kaarten, kaarten getest allerlei intstellingen gecheckt etc etc. Het rare is dat ik andere mij wel kunnen pingen maar ik andere niet, dan krijg ik foutcode 65. Er staat ook wel dat ik een lanverbinding heb en dat er enkele kb zijn verzonden. WAT BETEKENT FOUTCODE 65? :( nou ik hoop dat iemand hier me kan helpen, voorbaat dank.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
65=Network Access Is Denied

Andere bij/oorzaken:
- Mogelijk dat de host niet bereikbaar is (wegens zware errors zoals ongeldige NIC's e/o brakke drivertjes e/o protocollen).
- Een overblijfsel van een FireWall ( |:( ZoneAlarm ?) die verkeerd staat ingesteld of niet goed is uninstalled.

Probeer 's (door anderen) een ping stresstestje te doen om je NIC proberen over de afgrond te helpen, zoiets als:
ping -t -l 16383 w.x.y.z.

(P.s. kan geen kwaad :) hoor, tis alleen maar om te kijken of software buffertjes blijven werken.)

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op dinsdag 22 januari 2002 08:02 schreef PtrO het volgende:

Probeer 's (door anderen) een ping stresstestje te doen om je NIC proberen over de afgrond te helpen, zoiets als:
ping -t -l 16383 w.x.y.z.
Das geen stresstest : ping -f is een stresstest :)
Werkt alleen onder linux :P

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
En laat ie nou net een Win systeempie hebben :+

Accoord, natuurlijk & Iknow, dit (ping -t -l...) is geen stresstest in de juiste zin vanut woord maar een simpel maniertje om te zien of z'n NIC na enig tijd in elkaar stort.

Echt stressen :7 kan je met een tooltje ala Blast of UDPFlood doen http://www.foundstone.com

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results