Toon posts:

[VB] Code completion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand af van het bestaan van een programmaatje dat zorgt voor code completion, zoals wanneer je een if-statement intikt, er al onmiddelijk een else en een end-if wordt aangemaakt.

Verwijderd

VS.NET.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh, liefst in VB 6. .NET ligt nog eventjes uit mijn bereik (ben pas 19). Toch bedankt *D

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Ik gebruik de "Coder for VB" add-in (kost wel geld trouwens :P) die code completion op die manier hebt. Kun je zelf tags definieren (dimi klapt uit naar Dim i As Integer :))

http://www.teq-net.co.uk

Ik heb ook nog mztools staan, maar die heeft (tenzij ik er overheen kijk) niet automatische code completion zoals "coder for vb" wel heeft (even geen url van bij de hand).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Met MZ-tools (www.mztools.com) kan je heel veel handige dingen, o.a. met shortcuts bepaalde stukken code invoegen, en er zit een select case assistant... Echt een aanrader :)

• Crazy D

Crazy D

Kun je mz-tools ook automatisch code laten 'uitklappen' ?
Wat ik juist zo relaxt vind van Coder for VB, is dat ie automatisch uitklapt.
Dus als ik type
dimi<spatie>
klapt ie uit zodra ik de spatie type naar
Dim i As Integer

Ik dacht niet dat dat in te stellen is met MZ-tools, of heb ik daar vet overheen gekeken?

Exact expert nodig?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op maandag 21 januari 2002 17:15 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Dus als ik type
dimi<spatie>
Dim i As Integer

Ik dacht niet dat dat in te stellen is met MZ-tools, of heb ik daar vet overheen gekeken?
Zo op het eerste gezicht, nu ik het twee tellen gebruik kan ik dat ook niet vinden....

Misschien komt dat nog :? , denk het niet omdat VB.NET eraan zit te komen.... Maar de maker update nog wel steeds de add-in...

Wellicht kan je een requestje sturen....

Verwijderd

Dat net niet, maar je kan wel met bv. ctrl+alt+r een standaard stukje code laten neerzetten dat een recordset opvraagt, 'm op nothing checked en een loopje neerzet... Ook kan je Alt i laten omzetten naar Dim i as Integer... ook zeer nuttig, maar geen code completion...
Mischien komt dat in de volgende versie :? Verder een ideale add-in :9

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Op maandag 21 januari 2002 16:13 schreef WaRgOd het volgende:
Weet er iemand af van het bestaan van een programmaatje dat zorgt voor code completion, zoals wanneer je een if-statement intikt, er al onmiddelijk een else en een end-if wordt aangemaakt.
Je kunt ook naar Delphi overstappen... :) >:)

Daar kun je macro'tjes enzo instellen; als je bev. intypt

ifel en dan CTRL - J doet, dan wordt dat
code:
1
2
3
4
if then begin
end
else begin
end;

Maar het zou mij sterk verwonderen als VB ook zo geen optie heeft...

ps: wat heeft uw leeftijd te maken met het feit dat .NET buiten uw bereik zou liggen? :?

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 21 januari 2002 16:17 schreef WaRgOd het volgende:
Euh, liefst in VB 6. .NET ligt nog eventjes uit mijn bereik (ben pas 19). Toch bedankt *D
wat je leeftijd te maken met het feit dat .NET buiten jouw bereik ligt :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 17:55 schreef OiSyN het volgende:

[..]

wat je leeftijd te maken met het feit dat .NET buiten jouw bereik ligt :?
Een paar duizend gulden?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op maandag 21 januari 2002 17:56 schreef dev het volgende:

[..]

Een paar duizend gulden?
:+

Verwijderd

Ach, als je ff wacht kan je hem wast via de universiteit kopen voor 135 gulden >:) *D :P :)
Kon met de vorige VS ook! En nog de enterprise edition ook 8-)!
(nu heb ik alle smilies wel zo ongeveer gehad ;))

Verwijderd

Zou je de Enterprise Architect versie (normaal zo'n 3000 euro geloof ik) ook voor ongeveer 100 piek kunnen krijgen? :P Dat zou mooi zijn, maar meestal duurt t lang voordat ze die dingen hebben.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik heb VB.NET graties toegestuurd gekregen door microsoft.. ik heb overigens geen flauw idee wat ik er mee moet, maar ik vind het niet onaardig van ze :P

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dus als ik type
dimi<spatie>
Dim i As Integer
Ja, maar voor Coder for VB moet je nog best wel wat neertellen... Denk niet dat ik ze daarvoor kan overtuigen....

Wat je natuurlijk ook altijd nog kan doen is op PS Code zoeken naar add-in.... Kijken hoe ze dat gedaan hebben...

Maken en toesturen naar de persoon welke MZTools heeft gemaakt.... ;)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Op maandag 21 januari 2002 19:10 schreef Timpie2000 het volgende:
Ik heb VB.NET graties toegestuurd gekregen door microsoft.. ik heb overigens geen flauw idee wat ik er mee moet, maar ik vind het niet onaardig van ze :P
geef mij maar dan :P

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 08:56 schreef devv05 het volgende:
geef mij maar dan :P
Ik wil niet moeilijk doen, maar zelfs áls hij het je geeft is het illegaal, want zo'n MSDN licentie (ik neem aan dat het daar over gaat) is strikt persoonlijk dacht ik... Dus helaas ;) :+

[edit]
Wat je natuurlijk ook altijd nog kan doen is op PS Code zoeken naar add-in.... Kijken hoe ze dat gedaan hebben...

Maken en toesturen naar de persoon welke MZTools heeft gemaakt....
Is een goed idee! Volgens mij doet die gast het dan nog ook!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

KoenM: Is een goed idee! Volgens mij doet die gast het dan nog ook!
Dat dacht ik ook... Die gast lijkt mij dan namelijk erg vereerd dat jij zijn tooltje gebruikt en iets naar hem mailt (sources) wat hij kan gebruiken.... :)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hij schrijft zelfs op z'n website het volgende:
Is the add-in source code available?
No, the source code is not available. However, I try to implement every request I receive in the following version and I release fixes as soon as the bugs are detected and corrected
Dus mocht je een aanvulling hebben kan je het hem gewoon mailen. Liefst natuurlijk met source, dan zit het er sneller in :)

• Crazy D

Crazy D

Op dinsdag 22 januari 2002 08:54 schreef rwoudsma het volgende:
Ja, maar voor Coder for VB moet je nog best wel wat neertellen... Denk niet dat ik ze daarvoor kan overtuigen....
Dat was een eitje om m'n baas te overtuigen.
Zitten klokken hoelang ik erover doe om if voorwaarde then else end if te typen (netjes ingesprongen), en hoe lang het duurt om if<spatie> te typen die automatisch naar een nette if uitklapt. Toen nog even in 1 minuut uitgelegt dat dat dus in principe met alle code-blokken kan, et voila. Ondertussen heb ik dat ding allang terugverdient in tijdswinst :)

't Zal idd prima te maken zijn (code-venster subclassen), maar als het niet zo heel moeilijk was (lees: als er veel voorbeelden voor te vinden zijn) dan had die knakker van mztools het er wel allang ingebouwd.

PS dat ik die tijdswinst ruimschoots op GoT compenseer hoeft hij niet te weten :+

Exact expert nodig?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op dinsdag 22 januari 2002 14:11 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Dat was een eitje om m'n baas te overtuigen.
Heb jij ff een relaxte baas....
't Zal idd prima te maken zijn (code-venster subclassen), maar als het niet zo heel moeilijk was (lees: als er veel voorbeelden voor te vinden zijn) dan had die knakker van mztools het er wel allang ingebouwd.
Heb ff gekeken hoe dat werkt met de add-in, maar ik denk dat je gewoon een event moet plaatsen op het Code Venster en gewoon reageren op hetgeen een persoon intikt....

Hier staat een voorbeeld projectje...
en bij 15 seconds ook nog

als dat gelijk is aan dimi weet het programma meteen wat hij ermee moet doen...

Maar werkt dat alleen voor integer of als je dims doet maakt deze er een string van???

[/edit] Linkje toegevoegd...

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Nou,

Ik heb even een mailtje gestuurd naar die gast (Carlos J. Quintero). De vraag welke ik hem had gesteld was of hij een feature zou willen toevoegen voor code completion en of hij een feature zou willen toevoegen voor AutoCorrect (net zoals in Word, speciaal voor Crazy D)...

Hierop heb ik het volgende antwoord gekregen:
I coded that features in a weekend when MZ-Tools 3 was in Release
Candidate
3 status. Since those features required subclassing code windows with
potential risks and the status was RC3, I did not include them in
version 3.

I have no plans currently for a version 4 for VB6 (I am learning
VS.Net) ,
but if I do it in the future, those features will be included.
Dus Nee het komt er niet in... Maar mocht iemand in het bezit zijn van RC3, ik houd mij aanbevolen :+

• Crazy D

Crazy D

Op dinsdag 22 januari 2002 15:21 schreef rwoudsma het volgende:
Heb jij ff een relaxte baas....
*D
m'n broer, en die kan heel makkelijk de grote (letterlijk, is ruim 2 meter) baas overtuigen :)
Maar werkt dat alleen voor integer of als je dims doet maakt deze er een string van???
Je kan uiteraard zelf je keywords opgeven en de bijbehorende code. En er zitten uiteraard wat standaard dingen in.
Ik heb (idd) oa dimi voor int, dims voor string, en nog een paar.
Je kan 'm overigens ook gebruiken om je code netjes te indenten, en wat templates, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

Exact expert nodig?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Crazy_D:
Je kan uiteraard zelf je keywords opgeven en de bijbehorende code. En er zitten uiteraard wat standaard dingen in.
Ik heb (idd) oa dimi voor int, dims voor string, en nog een paar.
Dus het werkt hetzelfde als de 'AutoCorrect...' functie in Word?

Da's dan opzich wel grappig.... Jammer helaas dat MZtools het dan niet ondersteund...

* Woudloper is ook zeker niet van plan om het gewoon prive aan te schaffen...
Pagina: 1