Toon posts:

Kast behandelen alvorens spuiten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier in de De Overclocking & Casemodding FAQ allemaal woest verhalen over wat je allemaal wel niet moet doen (schuren enzow) alvorens je kast een ander kleurtje te spuiten.

Nu heeft mijn broertje gisteren zijn kast rood gespoten, en alles wat hij heeft gedaan was ff stofvrij maken en hupsa: verf erop! En 't zit prima...

Is dat nou allemaal onzin wat ze in die FAQ vertellen :? ??

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb mijn kast alleen vetvrij gemaakt, daarnaa een laagje verf, zit prachtig!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, de verf van de kast zelf is een zeer goede ondergrond. Maar de meningen verschillen nogal over wat het beste is. (Ik heb zelf ook niet geschuurt en gewoon gespoten, ging prima.)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

kan zijn dat het er nu netjes uitziet, maar je weet niet hoe het op de lange duur eruit komt te zien... als het oppervlak spiegelglad is als je gaat spuiten, blijft de verf nooit lang zitten... (schuren is ook om oneffenheden te creeren, zodat de verf goed blijft zitten)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar computerkasten zijn toch ook nooit spiegelglad?? Dr zitten allemaal kleine 'bolletjes' op...

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

weetje wat goed zit: poedercoating. Dan wordt er per mm2 een aantal korreltjes op je kast geplakt, en dat wordt dan met een laser behandeld, zodat het een egaal oppervlak vormt. Kleine oppervlakten zijn niet zo duur denkik. Ik zou zeggen: pak de GoudenGids erbij! }:O

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb mijn kast us ook gespoten >:)
ik heb 3 lagen grondverf en iets van 2 spuitbussen matelic blauw erop gesmeten [het ging niet altijd goed]
en het is nu wreed mooi
dit dus
ik heb dit dus ook bij een vriend gedaan aleen daar zitten er van bijde [grond en kleur] 3 lagen op en is ook super mooi :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wil mijn eigen kast ook spuiten (ik heb de voorkant al gedaan) en ik spuit er denk ik eerst een laag primer op, en daarna de zwarte verf. Dat zal wel lukken denk ik (hoop ik :P)
Pagina: 1