Toon posts:

Computer doet een tikkie vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Dit is het probleem: Als ik mijn computer opstart doet ie het de ene keer wel, maar na de volgende reset weer niet. Hij komt dan tot het opstarten van windows, maar loopt daar dan mysterieus vast. Het toetsenbord is dan ook geblokkeerd.

Er zit een vast patroon in, 1 keer goed, 1 keer fout. En dat hele dagen lang.... tamelijk irritant.

Het probleempje heb ik volgens mij sinds dat ik een videokaartje (oude viper v550, PCI 16 MB) en een pci IDE-Controller heb ingebouwd voor mijn harde schijf.

Iemand enig idee wat het probleem is? Of eventueel ook nog een oplossing? :?

Verwijderd

Zal die IDE controller wel zijn.
Gecheckt of die goed is aangesloten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek alles ereens uit en kijk of hij het blijft doen, steeds een kaart of device erbij zetten en kijken waar het gblijft hangen.
evt andere sloten proberen.

Verwijderd

Waarom laat je hem niet 24/7 aanstaan dan?

Verwijderd

Ik heb nu ook precies het zelfde probleem, wanneer ik de computer reset lijkt het net alsof ie in een soort standby mode staat en hij reageert ook niet als ik op de reset knop druk. Als ik em dan uit zet en een paar sec later aan heeft ie weer nergens last van. Errug vaag allemaal.. Zou het iets met de voeding te maken hebben ?

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 08:02

Greetzel

yes you can

Ik heb dezelfde verschijnselen gehad, hele systeem kaal gemaakt, alles er opnieuw ingestoken, alleen het netwerkkaartje eruit gelaten.
Nu is het starten.... lopen !!! *D

Nou is niet op willen starten alleen wel een probleem wat veel oorzaken kan hebben, maar probeer het eens: alles eruit (behalve videokaart) en opstarten met telkens 1 ding tegelijk: cdrom, dan flop, geluidskaart etc etc.

Suc6!

Verwijderd

gewoon een beetje troep tussen je connectoren,, of niet

Verwijderd

idd stapsgewijs uitsluiten die hap..

Verwijderd

Heb je je resetknop wel goed aangesloten? Lijkt wel of die op de powersave aansluiting zit?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Heb ik ook gehad met m'n Promise Ultra66 kaartje... na de wisseltruc (omgewisseld met m'n netwerkkaart) nergens geen last meer van... Bovendien scheelde het 2 centimeter in de IDE kabels, waardoor m'n harddisks fatsoenlijk vestgeschroef konden worden :)

Ik heb die bigtower ondertussen weggedaan...

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... Ik geloof dat die resetknop wel goed aangesloten zit. Ik heb zo'n kut micro-ATX moederbordje, dus erg veel aansluitingsmogelijkheid heb ik niet.

Zal vanmiddag eens even al die apparaatjes 1 voor 1 er in stoppen, doet misschien wel wonderen!

Kan alleen wel moeilijk mijn Promise UltraTX100 controller er uit laten, want die heb ik nodig voor mijn 40 GB schijfje waar windows XP op staat, maar niet geschoten--> altijd mis.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1