Big Brothe America is still watching you. Part II

Pagina: 1
Acties:

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken en het Duitse leger willen geen software van Microsoft op hun computers meer.
De Duitse autoriteiten zouden twijfelen aan de veiligheid van de programma's van de Amerikaanse software-gigant.
De Duitsers vermoeden dat het Amerikaanse veiligheidsbureau National Security Agency via een 'achterdeur' toegang heeft tot de broncode van de computerprogramma's.

Hierdoor zou de veiligheid van Duitse geheime documenten in het geding zijn. Eerder zette het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken om veiligheidsredenen al plannen stop voor overzeese video-conferenties. Deutsche Telekom zal samen met Siemens een vervanging voor de Amerikaanse software produceren, waar de Bundeswehr wel op kan vertrouwen.

De Duiste en de Chinese regering zijn erachter gekomen dat de Amerikaanse regering hun bespioneert. Nog hoeveel landen zouden nog bespioneerd worden door de Amerikanen.
Amerika moet zo gewoon doorgaan, dan zullen veel vrienden maken op de wereld.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
En wat is jouw mening daarover?

Aan puur feiten mededelen hebben we in W&L weinig natuurlijk.

Verwijderd

En de Duitsers en Chinezen bespioneren de Amerikanen weer dus wat wil je daar mee zeggen ? |:(

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om een van je 'allies' te bespioneren. Naar mijn mening is dat net zoiets als geld van je vrienden stelen. Wat willen de Amerikanen hier mee bereiken?

Het China-geval, een toestel wat vol zou zitten met zogenaamde 'bugs' vind ik iets minder erg. China is nou eenmaal een grootmacht die het niet zo op de VS heeft. Bovendien hadden ze zoiets kunnen verwachten, het presidentiële vliegtuig een jaar op Amerikaanse bodem... Dan vraag je er om. En er dan ruim een jaar later achterkomen is dom.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Op maandag 21 januari 2002 16:00 schreef morgoth het volgende:
En wat is jouw mening daarover?

Aan puur feiten mededelen hebben we in W&L weinig natuurlijk.
lol
"Bomen zijn vaak bruin, met groene bladeren, en leveren zuurstof. Er kunnen vogels op zitten."

Wat vinden jullie daarvan? :o :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Het China-geval, een toestel wat vol zou zitten met zogenaamde 'bugs' vind ik iets minder erg. China is nou eenmaal een grootmacht die het niet zo op de VS heeft. Bovendien hadden ze zoiets kunnen verwachten, het presidentiële vliegtuig een jaar op Amerikaanse bodem... Dan vraag je er om. En er dan ruim een jaar later achterkomen is dom.
wacht even, dat het dom is van china dat ze die dingen niet hebben gevonden, akkoord, helemaal mee eens.
Dat je nu ineens beweert dat een land het recht en bijna de plicht heeft op spionage in andere landen doordat de landen elkaar niet zo lief vinden, dan wil ik toch even met je spreken :)

Verwijderd

Feit is wel dat Amerika weer eens -net zoals tijdens het Vietnam debâcle- bezig is héél snel zijn krediet te verspelen.
Dat is iets dat je wel vaker ziet gebeuren tijdens de regeringsperiode van een (ultra) rechtse president die niet gekozen is omdat hij zoveel kennis van zaken zou hebben maar eerder het omgekeerde.

Het zijn presidenten die volledig onder controle staan van de grote multinationals, waaronder de vliegtuig- en wapenindustrie die immers de geldverslindende reclamecampagnes hebben bekostigd waarop Bush zou zijn gekozen. ('zou zijn', want het stemmentellen gebeurde - o.a. in Florida- niet al te zorgvuldig!)

Je zult zien dat wanneer de Nederlandse regering kiest voor een militair vliegtuig van Europeese makelij -we schijnen de F16 te moeten vervangen om onbekende redenen- de betrekkingen met ons land snel onder druk zullen komen te staan.

Zoals bij velen van ons ook vaak het geval is zien de Amerikanen wel de splinter in ieder anders' oog maar de balk in eigen oog wordt over't hoofd gezien...

Wereldleider zijn betekent niet dat je een ander je wil op kunt leggen, integendeel, het betekent dat je een voorbeeldfunctie te vervullen hebt, je verantwoordelijkheid kent, en aan dat laatste wenst Bush zich niet te houden getuige onder meer de schandalige behandeling van de opgepakte verdachten die naar een Cubaanse basis zijn gestuurd buiten het zicht van de Internationale Gemeenschap.

• GenetiX
Op dinsdag 22 januari 2002 01:54 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

wacht even, dat het dom is van china dat ze die dingen niet hebben gevonden, akkoord, helemaal mee eens.
Dat je nu ineens beweert dat een land het recht en bijna de plicht heeft op spionage in andere landen doordat de landen elkaar niet zo lief vinden, dan wil ik toch even met je spreken :)
Dat bondgenoten dat bij elkaar doen vind ik niet goed. Echter, landen als Korea, China en Iran dienen wel degelijk in de gaten te worden gehouden.

Door spionage zijn in het verleden behoorlijk wat aanslagen voorkomen. Bovendien, in het geval van een oorlogsdreiging weet je als spionerend land toch wat meer over de technologie/wapenarsenaal van een bepaald land.

Know your enemy ...

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op dinsdag 22 januari 2002 02:16 schreef koekoeksjong het volgende:

Je zult zien dat wanneer de Nederlandse regering kiest voor een militair vliegtuig van Europeese makelij -we schijnen de F16 te moeten vervangen om onbekende redenen- de betrekkingen met ons land snel onder druk zullen komen te staan.
Die onbekende redenen om de F16 te vervangen is dat die vliegtuigen al 30 jaar mee gaan. Nederland wil ook in de toekomst nog een beetje meepraten (lees; denken dat ze ook belangrijk zijn) op internationaal niveau, dus moet er een nieuwe vliegtuig komen.

De keus is; Of de JSF Of de Eurofighter
De Eurofighter is een bestaand vliegtuig
JSF is alleen prototype van, maar Nl. heeft wel al een flinke duit geld uitgegeven aan onderzoek en wanneer we NU voor dit vliegtuig kiezen, dan kunnen we er nog geld aan verdienen ook (we kunnen meehelpen met de ontwikkeling)

Daarbij komt ook nog eens dat de JSF goedkoper in aanschaf zou zijn dan de Eurofighter
Voor 'ons' zuinige Hollanders zou dat goede redenen zijn om nu de F16 te vervangen. Dat dat gebeurt met het immer bemoeizuchtige United States of Annoyance moeten we maar op de kop toenemen.

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 22 januari 2002 11:49 schreef IMWezel het volgende:

[..]

Die onbekende redenen om de F16 te vervangen is dat die vliegtuigen al 30 jaar mee gaan. Nederland wil ook in de toekomst nog een beetje meepraten (lees; denken dat ze ook belangrijk zijn) op internationaal niveau, dus moet er een nieuwe vliegtuig komen.
Ik kan me een upgrade herinneren van enkele miljarden die de F16 volledig up-to-date bracht. Zozeer zelfs dat Nedrelandse F16's in bv Bosnie qua takenpakket evengoed inzetbaar waren als de high-end amerikaanse F16's. Nachtmissies zijn tegenwoordig hot, daarvoor hebben Nederlandse toestellen de juiste spullen aan boord.
Feit is iig dat de F16 nog steeds tot de modernste gevechtsvliegtuigen wordt gerekend.

Dat iets 30 jaar oud is, is overigens niet altijd een reden. De B52 bommerwerpers van de US zijn allemaal al 40 jaar oud, en nog lang niet aan slopen toe.

Om ontopic door te gaan, de waard is zoals 'ie zijn gasten vertrouwd. Als die Yankees zo nodig de hele wereld willen afluisteren, bemoeizuchtig overal hun nues in proppen en graag dingen als concurentievervalsing doen (Amerikaanse bedrijven krijgen ook afgeluisterde data) alsmede eenzijdig leven (geen Kyoto etc) krijgen ze de rekening vanzelf gepresenteerd. In Europa is toch best wel afkeer aan het ontstaan en ik geloof dat de economische betekenis wel zo is dat de EU onafhankelijker kan opereren dan de US. Ook types als Bin Laden of normale verzetstypes zullen op den duur niet bepaald veel respect vertonen tov de US. De US heeft een soort roofbouwkapaitalisme dat erg zwaar hangt aan de import van rijkdom (goederen importeren en dan duur exporteren). Op een dag stokt die import en komt het roofbouwaspect snel naar voren. Als pak 'm beet de OPEC de olieprijzen opdrijft heeft de Amerikaanse bevolking daar goed problemen mee.
(Olie is de Amerikaanse variant van "opium voor het volk".)

Wat mij betreft ben ik blij dat we iig dichter bij Rusland dan Amerika liggen.

Verwijderd

Laten we eens een hypothetische situatie bekijken:
Amerika komt erachter dat een land (bijvoorbeeld China, N-Korea of Duitsland) op hen spioneert. Wat gebeurt er dan?
Het hangt natuurlijk een beetje van de situatie af, maar ik denk dat de VS dan snel erg aggressief zouden reageren.

Dat de VS er double standards op na houden wisten we al: bij China, Indonesie etc. zeuren dat ze de mensenrechten niet goed naleven, maar zelf nog steeds de doodstraf toepassen en Afghanen in Cuba mishandelen.
+- 3000 doden op 11 september zijn blijkbaar veel erger dan de honderdduizenden die elk jaar vallen door hun acties (bombardementen in Irak, Joegoslavie, Afghanistan en andere landen, embargo's en andere blokkades rond allerlei landen).

Omdat ze nou eenmaal veel macht hebben kunnen ze dit doen, maar erg populair maak je jezelf er niet mee. Nu Europa langzaam eenwordt en de EU een groeiende wereldmacht is, is het enkel een kwestie van tijd tot die houding de Amerikanen gaat opbreken en oude allies vijanden worden.

Wat mij betreft mag er zo een kernbom op Texas. De meeste Europeanen zijn nog gematigder, maar dat Euopa en de VS uit elkaar groeien is duidelijk.

Verwijderd

Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om een van je 'allies' te bespioneren. Naar mijn mening is dat net zoiets als geld van je vrienden stelen. Wat willen de Amerikanen hier mee bereiken?
Ik vind het zo gek nog niet. Allies op het niveau van landen/mogendheden is iets heel anders dan echter vrienden (mens tot mens). De relaties tussen landen zijn vaak veel complexer en de "gevoelens van wederzijdse vriendschap" lang niet altijd even sterk aanwezig.

Wij (NL) zijn allies van de VS. Maar als je de verhoudingen eens goed bekijkt zou je toch niet van een echte "vriendschap" kunnen spreken.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 12:49 schreef Anananas het volgende:
Laten we eens een hypothetische situatie bekijken:
Amerika komt erachter dat een land (bijvoorbeeld China, N-Korea of Duitsland) op hen spioneert. Wat gebeurt er dan?
Het hangt natuurlijk een beetje van de situatie af, maar ik denk dat de VS dan snel erg aggressief zouden reageren.
De VS word ook vandaag nog bespioneerd door bv China, onlangs is er nog een grote zaak aan het licht gekomen, zoek maar even op "Los Alamos" en je zult versteld staan van de Chineze spionage kwaliteiten, en nee er is geen enkele militaire aktie getroffen, iedereen bespioneerd elkaar en dat voorkomt onnodige oorlogen die zouden kunnen beginnen wegens gebrek aan inlichtingen,
Dus jou reactie slaat nergens op.
Op dinsdag 22 januari 2002 12:49 schreef Anananas het volgende:
Wat mij betreft mag er zo een kernbom op Texas. De meeste Europeanen zijn nog gematigder, maar dat Euopa en de VS uit elkaar groeien is duidelijk.
Mensenlievend ben jij zeg, ik hoop dat ************ :r

Verwijderd

Menslievend? Helemaal niet. Maar je kent mijn denkbeelden over hoe de mensheid de aarde sloopt en wat eraan te doen natuurlijk niet.

Van Wen Ho Lee, die Amerikaan van Chinese afkomst die in Los Alamos gespioneerd zou hebben, is overigens maar erg weinig bewezen. Om daar een nucleaire oorlog over te voeren zou wat overdreven zijn. Een minder sterke tegenstander heeft echter minder geluk te verwachten.
Mensen die (in wat voor land ook) voor spionage veroordeeld worden kunnen meestal rekenen op de doodstraf, of levenslang, als de doodstraf niet in het rechtssysteem zit.
Doodstraf vind ik 'aggressief reageren'.

En om de 'double standards' van de VS maar weer eens te benadrukken voer ik de crisis aan die een paar maanden geleden tussen China en de VS oplaaide over een gecrashed spionagetoestel. Een Chinees gevechtsvliegtuig en een Amerikaans 'verkenningstoestel' botsten net buiten wat volgens de VS China's terretoriale wateren zijn op elkaar. De VS heeft in haar eigen systeem terriotoriale wateren die meer dan 2 keer zo ver de kust uit reiken als die van andere landen, maar dat doet er nu even niet toe.
Anyway, de Chinese piloot kwam om, het Amerikaans vliegtuig crash-landde op een Chinees vliegveld.
In mijn optiek hadden ze die landing mogen wiegeren of de crewleden vast mogen houden, maar China was erg aardig en stuurde ze redelijk snel naar huis.

Nog was Bush echter niet tevreden, hij 'eiste' dat het vliegtuig ook meteen terug gegeven werd.
In de jaren zeventig landde er een russische overloper met een soviet-vliegtuig op een amerikaanse basis, en dat vliegtuig is pas maanden later in dozen aan de USSR teruggegeven. Double standards? Ik vind van wel.

Verwijderd

En 'Taliban slayer' klinkt ook niet erg menslievend.
Oh nee, dat zijn natuurlijk geen mensen...

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Op dinsdag 22 januari 2002 12:39 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Ik kan me een upgrade herinneren van enkele miljarden die de F16 volledig up-to-date bracht. Zozeer zelfs dat Nedrelandse F16's in bv Bosnie qua takenpakket evengoed inzetbaar waren als de high-end amerikaanse F16's. Nachtmissies zijn tegenwoordig hot, daarvoor hebben Nederlandse toestellen de juiste spullen aan boord.
Feit is iig dat de F16 nog steeds tot de modernste gevechtsvliegtuigen wordt gerekend.

Dat iets 30 jaar oud is, is overigens niet altijd een reden. De B52 bommerwerpers van de US zijn allemaal al 40 jaar oud, en nog lang niet aan slopen toe.
Ja, het is zo dat die beestjes zijn ge-upgrade, maar zoiets kun je niet eindeloos blijven doen. En waarom straks kiezen voor een nieuw vliegtuig, wanneer we er nu al geld in hebben gestoken en we er NU nog iets aan kunnen verdienen

en dat argument van die B52's das vuil ;), die beestjes zijn toch zo O+

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Verwijderd

ff die F16's: laten we wel wezen als we ze nu bestellen hebben we die kisten in 2010 of later!!! dan is de F16 al 30 jr oud en doet die MLU er ook niet meer toe. En toegegeven het kost wat maar wat te denken van de NL positie op de kennismarkt??? wij verliezen in rap tempo terrein op de kennismarkt en hoe goed is dat??? we hebben een geweldig Lucht en Ruimtevaart Lab, we hebben Philips, Stork, KLu en ga zo nog maar ff door!

en wij denken niet mee te spelen: wij spelen mee!!! en dit is ff zonder het gebruikelijk portie niet aanwezige chauvinisme!! NL is een economische macht van heb ik jou daar, als je ziet dat de tegoeden van ING, Aegon, Ahold, Unilever, Shell, Philips en ga zo maar door in de VS alleen al de waarde van bijna 1 BILJOEN!!! (1000 MLD) bereiken! als we alles zouden verkopen, zou niemand in NL maar voor de aankomende 100 jaar hoeven te werken + geen statusschuld meer etc etc

<ontopic> :P

we weten al lang dat Amerika doet alsof ze de enige is. Helaas zit er nu een cowboy in de Oval Office die de zaken er niet beter op maakt. Maar Amerika kan zo niet meer rekenen op alle steun van Europa. We zien het nu al dat USA beseft dat EU niet altijd support: wie vragen ze om te helpen in Afganistan??? VK, Australie, Canada allemaal gemenebest landen: beetje dezelfde mentaliteit! feit is alleen wel dat USA op dit moment op Computer gebied de wereld beheerst! en dat is voor onze oosterburen jammer!

</ontopic>

Verwijderd

Inzake die vliegtuigen zou Nederland er goed aan doen om eerst eens te kijken wie hun belangrijkste bondgenoten zijn.
Nu de EU steeds meer macht krijgt en de europese landen steeds meer gaan samenwerken lijkt het me dat de een europees vliegtuig de voorkeur zou moeten hebben.
Maar de prijs/kwaliteitverhouding is natuurlijk het belangrijkst.
Als de Amerikaanse vliegtuigen in verhouding beter of goedkoper zijn moet Nederland ze zeker kopen. Maar als ze gelijkwaardig zijn aan de europese, dan moet Nederland voor de europese kiezen.
Of de JSF (Joint Strike Fighter, het amerikaanse vliegtuig dat de F-16 zou kunnen opvolgen) beter of goedkoper is dan de Eurofighter (de Europese variant, duh!) weet ik niet. Iemand die hier info over heeft?

Verwijderd

Nederland wordt meer en meer een republiekijnse staat van de VS. Alsof ik daar wakker van lig.. Laat hen maar wakker liggen met het feit dat ik deze opmerking hier nu plaats.

edit:

behoorlijk wat typo's

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:32 schreef Reggeaman het volgende:
Nederland wordt meer en meer een republiekijnse stan van de VS. Alsof ik daar wakker van lig.. Laat hen maar wakker liggen met het feit dat ik zede opmerking hier nu plaats.
Ik vind dit dus wel verontrustend. Amerika heeft een systeem waar ik niet in zou willen wonen. Als Nederland net zo wordt (en die kant gaat het wel een beetje op) ben ik weg.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:39 schreef Anananas het volgende:
Ik vind dit dus wel verontrustend. Amerika heeft een systeem waar ik niet in zou willen wonen. Als Nederland net zo wordt (en die kant gaat het wel een beetje op) ben ik weg.
Vergeet niet dat Nederland één van de beste rechtstaten ter wreld heeft. Dit wordt niet zomaar uit handen gegeven. :?

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op dinsdag 22 januari 2002 11:49 schreef IMWezel het volgende:
De keus is; Of de JSF Of de Eurofighter
De Eurofighter is een bestaand vliegtuig
JSF is alleen prototype van, maar Nl. heeft wel al een flinke duit geld uitgegeven aan onderzoek en wanneer we NU voor dit vliegtuig kiezen, dan kunnen we er nog geld aan verdienen ook (we kunnen meehelpen met de ontwikkeling)

Daarbij komt ook nog eens dat de JSF goedkoper in aanschaf zou zijn dan de Eurofighter
Voor 'ons' zuinige Hollanders zou dat goede redenen zijn om nu de F16 te vervangen. Dat dat gebeurt met het immer bemoeizuchtige United States of Annoyance moeten we maar op de kop toenemen.
De JSF goedkoper? Er was laatst op TV (netwerk geloof ik) dat Amerikaanse deskundigen voorspellen (op basis van eerdere projecten) dat die dingen wel eens een keer zo duur kunnen worden per stuk als ze eenmaal af zijn.

Ze raden de Nederlandse regering dan ook aan om een vliegtuig 'off the shelf' te kopen, omdat dat in ALLE gevallen veel goedkoper is.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Wat zal Big Brother dan vaak op mijn computer rondneuzen, allemaal 'alt.erotic.*' plaatjes *D

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Wat veel mensen helemaal niet weten is dat Europa in feite veel groter is dan de VS. De EU heeft, exclusief toekomstige lidstaten, anderhalf keer zoveel inwoners, en een groter BNP.

Helaas is de EU geen eenheid. Op het moment dat de EU als een echte eenheid gaat werken, is het afgelopen met de dominatie van de VS. Militair zijn ze dan nog steeds oppermachtig, maar militaire macht is redelijk zinloos in deze wereld - echte macht draait om geld.

Amerika doet een heleboel rare dingen. Laten we echter ook hun goede punten niet vergeten. Zoals bijvoorbeeld in Afghanistan halen ze toch maar weer mooi de kastanjes voor ons uit het vuur - terwijl de gemiddelde Europeaan niet alleen geen greintje dankbaarheid toont, maar ook nog eens kritiek uit.

Het leuke is natuurlijk dat die kritiek voor een deel best terecht is, zoals ze die gevangen behandelen kan natuurlijk niet.

En das nu het probleem in de wereld. Amerika is te arrogant en meet met dubbele maten - maar Europa is te oud, ingedut en naïef om zelf wat te presteren.

Europa snapt niet dat het soms nodig is vuile handen te maken, Amerika snapt niet dat het niet nodig is zulke vuile handen te maken.
Op donderdag 24 januari 2002 22:47 schreef Reggeaman het volgende:

Vergeet niet dat Nederland één van de beste rechtstaten ter wreld heeft. Dit wordt niet zomaar uit handen gegeven. :?
Dat geloof je toch niet zelf hoop ik he? Nederland is bijna net zo corrupt als België hoor, verbeeld je maar niets. Neem bijvoorbeeld Peper, of Prins Bernard. Of Korthals, die gast is zo incompetent dat het wel corruptie moet zijn. Hij heeft inmiddels de halve Nederlandse rechtstaat al omzeep geholpen, en is druk bezig met de restjes die nog over zijn.

Welke rechtsstaat heb je het over?

Je bedoeld een rechtsstaat waarin jongeren die 6 maanden lang dagelijks een meisje misbruiken en verkrachten slechts een taakstraf krijgen, èn psychologische begeleiding, terwijl het slachtoffer gedwongen in een inrichting wordt weggestopt?

Je bedoeld een rechtsstaat waarin de overheid fietsendiefstal heeft gelegaliseerd, zodat dat kans dat je je fiets ooit nog terugziet na een avond stappen ongeveer nul is, maar waarin je het niet moet flikken om zonder licht te rijden, want dan pakken ze je, en flink ook.

Je bedoeld een rechtsstaat waarin inbrekers totaal niet meer gestrafd worden - pas na vele tientallen inbraken komt er een keer een taakstraf ofzo. Maar waarin je 6 jaar de bak in draait als je dan deze inbreker met een honkbalknuppel je huis uit slaat - iets wat overigens een grondwettelijk recht is.

Het recht in Nederland is vaak ver te zoeken.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• GenetiX
Op dinsdag 22 januari 2002 12:55 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Ik vind het zo gek nog niet. Allies op het niveau van landen/mogendheden is iets heel anders dan echter vrienden (mens tot mens). De relaties tussen landen zijn vaak veel complexer en de "gevoelens van wederzijdse vriendschap" lang niet altijd even sterk aanwezig.

Wij (NL) zijn allies van de VS. Maar als je de verhoudingen eens goed bekijkt zou je toch niet van een echte "vriendschap" kunnen spreken.
Ik kan die stelling wel begrijpen maar ik vind het toch waardeloos zo met elkaar om te gaan. Gevoelskwestie denk ik.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:38 schreef Diadem het volgende:
Helaas is de EU geen eenheid. Op het moment dat de EU als een echte eenheid gaat werken, is het afgelopen met de dominatie van de VS.
Europa rules!!! Met die gedachte slaap ik een stuk geruster.
Laten we echter ook hun goede punten niet vergeten.
Onthoud nou eens deze uitspraak!!!!
Dat geloof je toch niet zelf hoop ik he? Nederland is bijna net zo corrupt als België hoor, verbeeld je maar niets. Neem bijvoorbeeld Peper, of Prins Bernard. Of Korthals, die gast is zo incompetent dat het wel corruptie moet zijn. Hij heeft inmiddels de halve Nederlandse rechtstaat al omzeep geholpen, en is druk bezig met de restjes die nog over zijn.

Welke rechtsstaat heb je het over?

Je bedoeld een rechtsstaat waarin jongeren die 6 maanden lang dagelijks een meisje misbruiken en verkrachten slechts een taakstraf krijgen, èn psychologische begeleiding, terwijl het slachtoffer gedwongen in een inrichting wordt weggestopt?

Je bedoeld een rechtsstaat waarin de overheid fietsendiefstal heeft gelegaliseerd, zodat dat kans dat je je fiets ooit nog terugziet na een avond stappen ongeveer nul is, maar waarin je het niet moet flikken om zonder licht te rijden, want dan pakken ze je, en flink ook.

Je bedoeld een rechtsstaat waarin inbrekers totaal niet meer gestrafd worden - pas na vele tientallen inbraken komt er een keer een taakstraf ofzo. Maar waarin je 6 jaar de bak in draait als je dan deze inbreker met een honkbalknuppel je huis uit slaat - iets wat overigens een grondwettelijk recht is.

Het recht in Nederland is vaak ver te zoeken.
Vergeet de goede punten niet hè?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 23:38 schreef Diadem het volgende:
Amerika doet een heleboel rare dingen. Laten we echter ook hun goede punten niet vergeten. Zoals bijvoorbeeld in Afghanistan halen ze toch maar weer mooi de kastanjes voor ons uit het vuur - terwijl de gemiddelde Europeaan niet alleen geen greintje dankbaarheid toont, maar ook nog eens kritiek uit.
ehm ik kan me niet herinneren dat Europa problemen had met Afghanistan, wij hadden daar dus geen kastanjes

wat amerika daar doet is puur en alleen met militair geweld de olie en gas reserves in Azië en arabische landen in hun greep krijgen

en dan kan europa nog wel een groter BNP hebben maar als de VS een monopolie positie krijgt over de energie voorraden dan zijn we dus mooi afhankelijk van amerikaanse Goodwill oftewel niet "luisteren naar de VS = geen olie"

overigens is het wel handig dat tenminste 1 land in europa amerikaanse hardware koopt (JSF) zodat we tenminste gelijk staan met hun technologie ( en eventueel kunnen kopieren )
het is overigens zo dat de eurofighter nog een prototype is
en de voordelen van de JSF, is dat hij stealth eigenschappen heeft , thrust vector, en bepaalde modellen vertikaal kunnen stijgen en landen net als de huidige Harrier )

hij is inderdaad voordeliger voor ons omdat wij zelf ook onderdelen gaan maken voor dat ding en dan niet alleen voor onze bestelling maar ook voor de amerikaanse
dus verdienen we een groot deel van de aanschafprijs weer terug

Verder denk ik dat de gemoederen tussen de VS en Europa toch wel zullen verhitten.. de Arrogante houding van de VS valt hier toch echt niet in goede aarde.

Britse parlementariers zijn nu aardig pissig over de denigrerende opmerkingen van Rumsfeld over britse MP's die vragen stelden over de behandeling van krijgsgevangenen

http://www.dawn.com/2002/01/24/int2.htm

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 03:40 schreef Reggeaman het volgende:
Europa rules!!! Met die gedachte slaap ik een stuk geruster.
Ben benieuwd of je ook zo zou slapen als je een Bosnier(moslim) was, als Europa "rulez" dan was er nooit iemand gekomen om de Serven daar te stoppen.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 08:32 schreef Flamez het volgende:

[..]

Verder denk ik dat de gemoederen tussen de VS en Europa toch wel zullen verhitten.. de Arrogante houding van de VS valt hier toch echt niet in goede aarde.

http://www.dawn.com/2002/01/24/int2.htm
Precies.
Maak je maar klaar, over een jaar of 10, 20 begint de tweede koude oorlog (tenminste, ik hoop dat het geen hete oorlog wordt).

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 09:40 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je ook zo zou slapen als je een Bosnier(moslim) was, als Europa "rulez" dan was er nooit iemand gekomen om de Serven daar te stoppen.
De Serven hoefden ook helemaal niet gestopt te worden.
Je ziet dat nu de albanese rebellen weer vervelend gaan doen. Die Serven hadden dat prima onder ontrole, nu niet meer.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 14:57 schreef Anananas het volgende:
Precies.
Maak je maar klaar, over een jaar of 10, 20 begint de tweede koude oorlog (tenminste, ik hoop dat het geen hete oorlog wordt).
Dat ondertussen die zelfde Britten leden van de IRA zelf gewoon laten executeren door hun geheime dienst en/of door de ULF vergeet je zeker ? :D

En dan Spanje die hetzelfde doet met ETA leden ? :D

En Frankrijk wat er dezelfde praktijken op nahoudt :D

Nee heel lief hoor die Europeanen :z

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 03:40 schreef Reggeaman het volgende:
blahblah
Ik vloog gisternacht ff uit me slof. Mij oprechte excuses aan Diadem in ieder geval. Het is niet zo persoonlijk bedoeld als het lijkt.

Maar ff ontopic:

het kan best zijn dat de militaire tak van de VS dingen hebben uitgevonden waarvan ze liever hebben dat dit niet uitlekt, of door andere landen ook wordt uitgevonden. Hebben andere landen dat wel, dan zou de VS dat graag willen weten natuurlijk.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 15:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat ondertussen die zelfde Britten leden van de IRA zelf gewoon laten executeren door hun geheime dienst en/of door de ULF vergeet je zeker ? :D

En dan Spanje die hetzelfde doet met ETA leden ? :D

En Frankrijk wat er dezelfde praktijken op nahoudt :D

Nee heel lief hoor die Europeanen :z
Natuurlijk gebruiken de Britten/Spanjaarden/Fransen deze kans (de publieke opinie die na 11 september hardere actie tegen 'terroristische' goedkeurt en meer veiligheid vraagt) om harder op te treden tegen elementen die een gevaar zijn voor hun bewind.
Maar dat betekent nog niet dat ze dikke vriendjes zijn met de V.S.
De Britten hebben niet malse kritiek geuit over hoe de Al-Qaida en Taliban op Cuba werden behandeld.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 15:02 schreef Anananas het volgende:

Natuurlijk gebruiken de Britten/Spanjaarden/Fransen deze kans (de publieke opinie die na 11 september hardere actie tegen 'terroristische' goedkeurt en meer veiligheid vraagt) om harder op te treden tegen elementen die een gevaar zijn voor hun bewind.
Maar dat betekent nog niet dat ze dikke vriendjes zijn met de V.S.
De Britten hebben niet malse kritiek geuit over hoe de Al-Qaida en Taliban op Cuba werden behandeld.
:D

Dit doen die Europeanen niet sinds 11 September maar dat doen ze al tientallen jaren en dat zullen ze ook gewoon blijven doen :)

Maar dan wel hypocriet van ze om te gaan zeuren als de VS een paar mensen opsluit op ene legerbasis :D

De Britten hadden ze gewoon afgemaakt in Afghanistan, idem dito voor Spanje en Frankrijk ;)

De enigste landen die ze een mooie cel met canal+ hadden gegeven zijn Nederland en perhaps Zweden/Noorwegen :D

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:04 schreef BAZZA het volgende:

[..]

:D

Dit doen die Europeanen niet sinds 11 September maar dat doen ze al tientallen jaren en dat zullen ze ook gewoon blijven doen :)

Maar dan wel hypocriet van ze om te gaan zeuren als de VS een paar mensen opsluit op ene legerbasis :D

De Britten hadden ze gewoon afgemaakt in Afghanistan, idem dito voor Spanje en Frankrijk ;)

De enigste landen die ze een mooie cel met canal+ hadden gegeven zijn Nederland en perhaps Zweden/Noorwegen :D
In N-Ierland waren ze anders aan het proberen de boel vreedzaam op te lossen.
Zelfde voor de Spanjaarden, probleem was alleen dat de ETA gewoon doorging met aanslagen.

Er zitten of zaten ook een stel britten (SAS enz.) in Afghanistan, en behalve in gevallen waar het niet anders kan (zoals de opstand van gevangen Taliban in dat fort bij Mazar-i-Sharif) schieten ze heus niet in het wilde weg mensen dood. Dat komt namelijk slecht over bij de plaatselijke bevolking, die ze juist te vriend willen houden.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:28 schreef Anananas het volgende:
In N-Ierland waren ze anders aan het proberen de boel vreedzaam op te lossen.
Zelfde voor de Spanjaarden, probleem was alleen dat de ETA gewoon doorging met aanslagen.
De MI5/6 en zijn Spaanse tegenhanger hadden/hebben gewoon een speciale brigade die dat soort mensen afmaakt zonder proces, en dan komen die landen zeuren bij de US dat ze gevangenen in een oncomfortabele gevangenis zetten :Z

Whatever |:(

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:53 schreef BAZZA het volgende:

[..]

De MI5/6 en zijn Spaanse tegenhanger hadden/hebben gewoon een speciale brigade die dat soort mensen afmaakt zonder proces, en dan komen die landen zeuren bij de US dat ze gevangenen in een oncomfortabele gevangenis zetten :Z

Whatever |:(
Oh? Heb je daar ook bewijs voor om dit te onderbouwen?
Ook belangrijk is de schaal en context. Amerika bracht hun ingreep in Afghanistan als 'goed voor de mensenrechten'.
Kun je niet vervolgens die mensenrechten zelf schenden.

Overigens vind ik de mensenrechten zoiezo onzin, maar waar ik niet tegen kan is double standards: anderen vertellen dat ze jouw systeem, de mensenrechten, moeten naleven (in mijn ogen net zo erg als christenen die indianen bekeren en als ze niet luisteren vermoorden) vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar om ze dan vervolgens zelf te schenden...:r

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:48 schreef Anananas het volgende:

[..]

Oh? Heb je daar ook bewijs voor om dit te onderbouwen?
Ook belangrijk is de schaal en context. Amerika bracht hun ingreep in Afghanistan als 'goed voor de mensenrechten'.
Kun je niet vervolgens die mensenrechten zelf schenden.

Overigens vind ik de mensenrechten zoiezo onzin, maar waar ik niet tegen kan is double standards: anderen vertellen dat ze jouw systeem, de mensenrechten, moeten naleven (in mijn ogen net zo erg als christenen die indianen bekeren en als ze niet luisteren vermoorden) vind ik eigenlijk al niet kunnen, maar om ze dan vervolgens zelf te schenden...:r
Hoezo?

Die talibanstrijders leven toch nog, of zijn ze soms gemarteld ofzo?

Kom nou toch man, denk je dat die gasten daar in Afganistan zo'n comfortabel leven hadden?
Als je ze behandeld zoals hier in Nederland de gevangenen worden behandeld, dan wanen ze zich in een vakantieoord.

Ze moeten gewoon net zo behandeld worden als dat ze de Afgaanse bevolking hebben behandeld!

Verwijderd

Even wat reacties:
1 JSF of ander vliegtuig? Wachten tot er meer duidelijkheid is over wat er nu echt geleverd kan/zal worden. Duidelijk is dat de diverse toestellen wel zo complex zijn dat je ze eigenlijk allemaal zou moeten testen voor je er meer over kan zeggen. Verder wordt er nogal gecompliceerd gedaan over allerlei compensatie-orders en dergelijke. Je moet dus over gigantisch veel info beschikken voordat je er goed inzicht inhebt. Verder zit de duvel en z'n ouwe moer overal te lobbyen om z'n waar te slijten (Chirac vertelde Kok dat hij vooral NIET de JSF moest kopen, volgens mij zijn de Yanken ook langs geweest). Ik denk dat het toestel wordt gekocht dat politiek het meeste draagvlak oplevert. Dat draagvlak zal minder met de prijs/kwaliteit overeenkomen dan de meestel willen. Sallaint detail : de KLu is overtuigd voorstander van de JSF (koopt bekende waar).
Verder kan ik me voorstellen dat diegene die jagers (vliegtuigen) verkoopt aan bondgenoten, ervoor zorgt dat deze net iets minder presteren dan van het eigen leger (of bepaalde info achterhouden, moderneseringen 2 maandjes later ter beschikking stellen....)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 01:18 schreef TheBird het volgende:

[..]

Hoezo?

Die talibanstrijders leven toch nog, of zijn ze soms gemarteld ofzo?

Kom nou toch man, denk je dat die gasten daar in Afganistan zo'n comfortabel leven hadden?
Als je ze behandeld zoals hier in Nederland de gevangenen worden behandeld, dan wanen ze zich in een vakantieoord.

Ze moeten gewoon net zo behandeld worden als dat ze de Afgaanse bevolking hebben behandeld!
Nee, je moet ze net zo behandelen als normale gevangenen.
In NL wordt inderdaad nogal lief met gevangenen omgesprongen, maar reken daar in de V.S. maar niet te veel op.
Iemand kaalscheren terwijl zijn geloof dat verbied vind ik onder onnodig pesten vallen.

Verwijderd

er zijn trouwens erg veel manieren om gevangen onopvallend te martelen.. teennagels uittrekken, brandmerken, etc.. zijn uit de tijd

tegenwoordig positioneerd men gevangenen voor een lange tijd in een ongemakkelijk positie waarbij binnen enkele minuten spierkramp optreed
iedereen kent dat gevoel wel.. stel je dan eens voor dat je dat een half uur lang hebt zonder dat je kan bewegen

ook kan men middelen toedienen waardoor men buikkramp krijgt

allemaal effectief genoeg om iemand gek te krijgen zonder dat dat aan de buitenkant te zien is

zeker als dan ook nog alle gelaats kenmerken die kunnen tonen dat ze pijn hebben, verstopt zijn onder stofmaskers en blindoeken

Afbeeldingslocatie: http://clients.encoding.com/imc/philly/02-01-21-2233235.jpeg
buikkramp ?

Verwijderd

Met andere woorden, alles is corrupt en de Nederlanders en Scandinaviers zijn gek.

Verwijderd

Ik haat het Big brother verschijnsel!! :(

"Voor je eigen veiligheid mijn k*nt!!" :(
Pagina: 1