Toon posts:

Moederbord flashen van P-60

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een begrenzing van mijn moederbord hij kan maar 500 Mb herkennen en de HD is 850.

Ik wil dus Bios flashen maar hoe kom ik aan de juiste bios?
Waar kan ik die vinden?
En hoe flash ik em?

ALVAST BEDANKT.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=PMG]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Vraagie, herkend het bord wel de HDD, ook al zijn de waardes fout? zo ja, dan hoef je 'm niet te flashen. Je moet dan de HDD formatteren op een andere comp en dan erin stoppen. Heb ik ook gedaan bij mijn server. Daar zit nu een 18 gig schijf in >:), terwijl de bios aangeeft dat ie maar 8.4 gig is. Je moet alleen geen fdisk, format of partition magic gebruiken want die lezen soms uit de bios en dan gaat het fout

Suc6

Vizorium

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BIOS limiet is waarschijnlijk vrij hard- er zijn erg weinig BIOS updates beschikbaar die de max HDD limiet aanpakken (itt wat vaak gedacht wordt).

Je kunt idd wel in andere sys partitioneren/formatteren, maar beter idee is met zoiets als Maxblast een patchdriver aan te brengen. www.maxtor.com

Oslik blyat! Oslik!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Wat voor moederbord is het? (merk en type) als je het merk weet kun je met de site van de fabrikant wel achterhalen met google. De meeste fabrikanten hebben voor hun bordjes een goede support en dus vast wel een bios update

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als dat moederbord erg oud is loop je ook nog de kans dat de BIOS niet eens flashable is.
Pagina: 1