Toon posts:

Thermaltake Volcano 7 (Review/Test)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeej, eindelijk meer informatie over de volcano 7

heb hem zelf gekocht en ff flink onder de loep genomen sorry dat er geen pics bij zitten maar kijk ff op www.thermaltake.com voor de pics van de koeler zelf.

Ik heb deze test express zonder casefans gedaan om te kijken hoe de temperatuursensor zijn dienst deed.

Geluidsproductie: fluisterwind dus tegen de 30 a 32db aan
Temperatuur stressed: 49 graden (Koe gedurende half uur laten grazen en cpuburn)
Temperatuur idle: 44 graden (Windows draaien zonder cpu belasting)

Ik heb overigens wel die fanguard van Thermaltake van de cooler afgesloopt aangezien dat 1 graad scheelde :P

Tevens een Sunon fan geprobeerd alleen de heatsink is er niet op gemaakt om nog meer CFMs te kunnen verwerken dus dit had een schokkende 55 graden voor een niet geOCéd AMD Athlon XP 1800+...

Eindoordeel: 7.5

Conclusie:

Leuk bedacht die cooler met tempsensor en het werkt ook wel aardig. Echter de heatsink is van brakke kwaliteit maar dit kan komen doordat ik de thermalpad heb gebruikt dus de koelpasta van TT zelf en geen Artic Silver 2. Tevens ziet het er niet echt superstevig uit een blok van 70x70mm met een 80x80mm fan met een beugeltje aan je socket.

Volgende keer de PAPST 8412NGM fan erop en dan kijken wat ie doet..... :P

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
hmm hij is wel cheap, iets van 30 euro bij de regenboog (.nl)

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er eerst geen vertrouwen in maar omdat de verkoper zei dat het echte een goede cooler was en stil moest ik het proberen >:) en de heatsink met de fan die er nu op zit bevalt wel :P Nu nog een Papst fan erop en ik ben blij