Toon posts:

Jazz drive perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mailtje van een maat via zijn school gekregen met dit probleem in. Ik raak er niet aan uit, jullie misschien?

------------------------------------------------------------

Computer gegevens:

-Pentium II processor, 333Mhz
-moederbord : Chaintec 6BTM
-grafische kaart: Matrox MGA-G200 A6P op IRQ 10
-SCSI-kaart : Adaptec AHA-153X IAHA-1510 ( * ), SCSI-hostadapter op IRQ 11
-aan deze SCSI-kaart hangt momenteel een AGFA-Snapscan, de SCSI-ID is ingesteld op 2, de scanner werkt normaal
-de jazz-drive SCSI-ID is ingesteld op 4 (default), deze drive regelt automatisch de SCSI-afsluiting.

( * ) dit is niet de originele SCSI-kaart van de scanner, want de bij de scanner geleverde SCSI-kaart ondersteunt alleen de scanner.

Op deze computer is Windows 98 geïnstalleerd.

Voorheen (met Windows 95) heb ik deze jazz-drive op meer dan één computer geïnstalleerd zonder problemen te hebben bij de installatie of gebruik.

Installatie:
De SCSI-kabel en voeding worden aangesloten voor de computer wordt opgestart. De jazz-drive krijgt stroom op het moment dat computer onder stroom wordt gezet (gemeenschappelijke schakelaar).
Ik start de computer op, deze blijft hangen op het dos-scherm, dus vóóraleer dat het Windows-logo scherm opkomt. Of de jazz-drive alleen aan de SCSI-kaart gekoppeld is, of in serie met de scanner maakt geen verschil.
Wanneer ik de computer opnieuw start, kom ik in de Windows veilige modus terecht. Ik heb via instellingen/configuratiescherm/systeem het apparatenbeheer nagezien, doch er zijn geen aanduidingen dat er iets verkeerd is (geen gele of rode signalen).
Wanneer ik nu de computer uitschakel, de jazz-drive afkoppel, werkt (gelukkig) alles weer normaal.
Ik heb nu de laatste installatiesoftware van Iomega gedownload (ioware-w32-x86-31), maar kan ze om begrijpelijke reden niet uittesten of gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hup, schop naar boven.

Echt niemand die hier een gedacht over heeft??

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

marco899

Know's what he wants.

probeer eens de jaz drive eerder van stroom te voorzien, voordat de pc boot.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn