Toon posts:

Opstarten en afsluiten traag (Voor windows)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Middag beste mensen.

Ik heb het probleem dat mijn systeem VOOR het opstarten van windows eerst een enorm lange tijd niet vooruit te branden is. Dit duurt dus echt een tig tal seconden.
Ik heb de volgende hardware.

Asus a7v133 (Bios rev 1007)
Standaart controller.
IDE 0 = CD Brander
IDE 1 = CD rom
Promise card.
IDE 2 = 20 GB 7200rpm Maxtor HD (ATA66)
IDE 3 = 03 GB 5400rpm Maxtor HD (ATA33)

Alles dus op een apparte controller per drive.
Eest zaten de HD's op een controller, en de CD's op een andere bij elkaar, en de promise uitgeschakeld.
Nu heb ik wel een boost in schijfperformense, (Aldus Sandra)
maar nadat de promise zijn schijven heeft gevonden, en voor windows opstart ( Voor berichtje; "Windows 98 wordt opgestart" dus) is er een enrome lange wachttijd. (30+ seconden)
Ik heb in de bios de boot devices al allemaal uitgezet, dus als het goed is zoekt hij niet naar bootable media op de CDspelersd of HD's op de gewone controller (Die er niet zijn).

Iemand bij wie dit bekend voorkomt en me kan helpen?
Of willen jullie meer weten?

/edit
Groeten weggehaald, ik zie net dat de MOD's je daar billekoek voor geven. Ik ben dat nou eenmaal gewend van andere boards
/edit

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Heb je er toevallig een netwerk-kaart inzitten die niet aan een netwerk hangt?

Da's namelijk vaak een vertraging omdat windows wel naar je netwerk gaat zoeken, een DHCP adres aanvraagt, en deze dus niet krijgt!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee, er zitten 2 netwerkkaartjes in, maar das een vertraging als hij windows al aan het opstarten is. (Had ik al weggewerkt.)
Dit is voor er ook maar die text komt (Windows 98 wordt opgestart) daar si die wachttijd. Ik vermoed iets van zoeken naar een bootmedium, maar ik heb die allemaal uit staan in de bios, behalve de ATA100 controller onboard.

Verwijderd

probeer eens een van je HD op IDE 0 te zetten en kijk hoe lang hij er dan over doet.

wie weet is je probleem gewoon je controller.

gewoon even updaten helpt vaak een beetje