Toon posts:

Zipdrive naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie externe Iomega USB zipdrive. Tijdje uitgeleend geweest, en nu leestie geen disks meer. Hij geeft een rare click, die er eerst niet was, en dan geeftie de melding dat het station niet toegankelijk is. Oranje lampje knippert ook, behalve als er geen disk in zit.

Volgens mij is dit geen click of death, aangezien de disk het in mn interne zip-drive nog steeds doet.

Kan ik mn drive weggooien, of kent iemand dit probleem, met eventueel een oplossing?

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Waarschijnlijk "The click of dead" daar heb ik wel eens wat van gehoord maar dat waren vooral externe zipdrives die je op je paralelle poort aansluit

Ik weet geen oplossing maar je hebt 3 jaar garantie geloof ik (k'weet het niet zeker)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iomega bellen
click laten horen
opsturen
nieuwe ontvangen

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op maandag 21 januari 2002 15:36 schreef elguapo het volgende:
Ik heb een mooie externe Iomega USB zipdrive. Tijdje uitgeleend geweest, en nu leestie geen disks meer. Hij geeft een rare click, die er eerst niet was, en dan geeftie de melding dat het station niet toegankelijk is. Oranje lampje knippert ook, behalve als er geen disk in zit.

Volgens mij is dit geen click of death, aangezien de disk het in mn interne zip-drive nog steeds doet.

Kan ik mn drive weggooien, of kent iemand dit probleem, met eventueel een oplossing?
ZIP-disks gaan toch niet altijd stuk bij een click of death? Dat zou het dus best kunnen zijn volgens mij...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Dit heb ik ook wel meegemaakt met mijn externe zip drive
Na enig onderzoek kwam ik erachter dat het metale klipje op de zipdisk ietswatverbogen was waardor hij wat lastig opzij geschoven kon worden. Een beetje bijbuigen en het probleem was verholpen! Die zipdrives luisteren heel nauw naar dit soort dingen.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Op maandag 21 januari 2002 16:37 schreef Chaser2600 het volgende:
iomega bellen
click laten horen
opsturen
nieuwe ontvangen
Inderdaad. Je hebt levenslang garantie op zo'n ding. Ik heb destijds ook een "nieuwe" (refurbished) unit gekregen van Iomega. Prima service daaro. Binnen 3 dagen had ik n nieuwe en mocht ik mn oude gratis terugsturen in t doosje waar de nieuwe inzat. Hadden ze zelfs pakketzegel bijgedaan :)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx 4 the reactions mates!

Ga eerst wel es ff pielen met metalen clipjes enzo, en anders bel ik Iomega wel ff. Es kijken of ik zo'n selfpowered USB ding loskrijg :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik bump deze nog even. Ik heb met iomega gebeld, en die gast zij dat ie het geluid wou horen, ok, dat kan ik regelen, maar hij had het over een aankoop bon die ik natuurlijk niet meer heb. Is dat nodig?

(ik heb hier een clickende zip ligen vandaar. Op het net kun je vinden dat ook al is de zip "out of warrenty, dan nog vervangen ze hem"

specs

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ook een probleem met een defecte zip-drive (ZIP100 intern IDE). Ik weet alleen precies wat er kapot is, omdat ik hem zelf per ongeluk gesloopt heb. |:( Ik had hem open gemaakt om te kijken of het groene LEDje te vervangen was, maar toen ik zag dat het een SMD LED was, en ik besloot om de drive maar weer dicht te doen, zag ik dat er een soort 'lintkabeltje' in tweeën was geknikt/gescheurd. Het is zo'n heel dun plat flexibel plastic-achtig verbindingskabeltje met printbanen erop, dat aan het ene uiteinde in een connector zit.

Wat ik eigenlijk wilde vragen, was of iemand dit ook ooit heeft gehad (met een zip-drive of ander apparaat), en hoe dit te repareren is. De zip-drive is dus verder helemaal intact. Alleen het interne flexibele lintkabeltje is dus gebroken.

Solderen lijkt mij moeilijk. Ik weet alleen niet hoe ik het anders zou kunnen verbinden.

Ik heb al op school gevraagd of ze misschien een kapotte zipdrive hadden, want daar zou ik het kabeltje uit kunnen halen. Helaas hadden ze er geen. Als iemand hier een kapotte heeft, dan hoor ik het graag!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn klepje is er net afgeklikt... (een ander soort 'click of death') iemand hier ervaring mee? Moek dan die hele zip meteen open maken om hem erop te zetten?

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

www.grc.com

zoeken op click of death
Pagina: 1