[PHP] Count vanuit texfile

Pagina: 1
Acties:

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31
OK, hier is mijn probleem.
Ik ben bezig met het schrijven van een scriptje in php waar de datum en het ip adres worden gelogd in een textfile.
Nu is het de bedoeling dat er nog een scriptje komt die telt (een soort van count dus) hoevaak een IP adres is gelogd. Dus als het 5 keer is gelogd dat dan de toegang tot de pagina wordt ontzegd.

dit logt de datum en het ip:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$datum = date("Y-m-d");
$fp=fopen("iplog.txt", "a+");
fwrite($fp, "$datum $REMOTE_ADDR \r");
fclose($fp);
?>

Het resultaat ziet er dan zo uit:
2002-01-21 11.222.33.44
2002-01-21 55.666.77.88
2002-01-21 12.345.67.89

Iemand een idee om mj op weg te helpen? Of uberhaupt of dit wel mogelijk is vanuit een textfile?
Misschien nuttig om te vermelden dat ik bar weinig van php weet en dit bovenstaande scriptje koste me al 2 uur (maar wel zelf uitgevonden! :) )

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

2 hints:

explode

en array_search()

Stop uploading passwords to Github!

• Hydrax
Ik kijk gelijk bij php.net

bedankt voor de tip. Of zoals ze hier op de basisschool(ICT stage) zeggen : "Jij heb een stikkertje verdient!"

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op maandag 21 januari 2002 15:38 schreef Hydrax het volgende:
basisschool(ICT stage)
O my god... another horizon college mbi victim :r ;(

Stop uploading passwords to Github!

• Hydrax
Op maandag 21 januari 2002 16:11 schreef papa_eend het volgende:

[..]

Ok, van die opmerking snapte ik weinig. Maar ik zit op de Hogeschool Holland. Heerlijk schooltje :Z
Wat mij trouwens lijkt is dat die array_search een true of false waarde terug geeft. En die explode is mij nog niet duidelijk. Maar dat zoek ik thuis (eigenlijk morgen dus, maar dit staat actiever ;) ) wel uit, want nu hou ik er mee op.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 16:11 schreef papa_eend het volgende:

[..]

PHP:
1
2
3
4
5
<?
neuklijstje = true;

lijstje++;
?>

verder ff ontopic, als ik het begrijp wil jij mensen bv 5x toegang tot de pagina verlenen en daarna de toegang ontzeggen?

indien je wat wilt weten, check me mail/icq :) ik help met plezier :)

explode maakt van bv een regel in een textbestand die er als --> text;ta;bla;tie;ie <-- een array van dus

array1 = text
array2 = ta
array3 = bla
etc :)
PHP:
1
2
3
<?
$testarray = explode($text, ";");
?>

als ik het zo goed heb ;)

• Hydrax
Wat er gebeurt is als volgt:
Als er verkeerd wordt ingelogt dan pas wordt het ip gelogt in een text file. Dus als er 5x verkeerd is ingelogd dan staat het ip adres 5x in het log, en dan moet de toegang geblokt worden.
Het vervelende is dat ik dat waarschijnlijk wel kan met ASP en een access database, maar hier moet het met PHP (niet mijn server dus ik heb weinig keus).

Ik zal anders eens gaan onderzoeken of de server ook Access databases met php koppeling aankan. Anders heeft mijn (stage)baas pech en voeg ik dit stukje (ip block) gewoon niet toe :)

Verwijderd

Jongen, ook die IP block kan simpel met een text bestand, het kost alleen ff wat meer moeite en zoals ik al vermelde ben je welkom op icq/etc :)

• Hydrax
ik ben bezig met txt bestand, alleen niet al te hard, want de volgende opdracht is wat minder leuk, dus ik ben een beetje aan het rekken (en nou maar hopen dat mijn stagebegeleider dit niet leest :) ).

Verwijderd

gimme hint! :)

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

staat er trouwens geen mysql op die doos?

Skill is when luck becomes a habit.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

wat dacht je van:
PHP:
1
2
3
4