Toon posts:

nav faq inet delen,beveiligiging,hoe kan dit dan??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik lees hier die faq voor het internetdelen door, staat er een mooi stukje in over het gedoe met de mac-adressen en het modem. Volgens dit verhaal zou je maar met 1 netwerkkaart tegelijk geautoriseerd zijn... Maar nu dit:

We hebben hier meerdere pc's maar omdat me pa het zonde vind een server te moeten gaan draaien voor inet delen terwijl ik fijn op school zit, geven we ip van mijn pc vrij en kan hij gewoon internetten. Einde schooldag, neo thuis. Pa geeft internet vrij, neo kan internetten. Zonder aanmelden bij chello! geen username invoeren, geen mac-adres modem invoeren, nix. En bij me pa ook niet.

Hoe kan dit dan, dit werkt nl. al tijden zo, chello moet het dan toch wel in de gaten hebben gehad, of is er iets anders aan de hand?

Verwijderd

hmmz na wat ontleding van de zinsopbouw enz denk ik het te snappen :)
Je suft gewoon op 1 ip als je i-net gedeeld is hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 15:51 schreef mafiasven het volgende:
hmmz na wat ontleding van de zinsopbouw enz denk ik het te snappen :)
Je suft gewoon op 1 ip als je i-net gedeeld is hoor :)
is niet gedeeld, ik release em, en dan pakt me pa em op, met een ander ip, maar volgens de faq zou dit niet kunnen :?

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:39

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Het is idd zo dat bij veel Chello aansluitingen de modem zo is ingesteld dat hij maar 1 mac-adres accepteerd (die van de netwerkkaart die je van chello hebt gekregen).

Ik dacht dat het bij oude a2000 aansluitingen zo ingesteld staat, maar volgens mij is dit niet bij alle chello aansluitingen.

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 22:17 schreef Danfoss het volgende:
Het is idd zo dat bij veel Chello aansluitingen de modem zo is ingesteld dat hij maar 1 mac-adres accepteerd (die van de netwerkkaart die je van chello hebt gekregen).

Ik dacht dat het bij oude a2000 aansluitingen zo ingesteld staat, maar volgens mij is dit niet bij alle chello aansluitingen.
hmmm weird, dan toch maar ff vlug de mac's opschrijven voor het geval dat, igv het netwerkkaarten verwisselen....