Toon posts:

netwerk traag

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, als ik van een client naar een server een bestand down dan gaat dit maar met 12,34 Megabits per sec. hoe kan dit. alle instellingen staan goed. kabels nieuw. firewall(???) staat uit. 100 Mbit netwerk met 100 Mbit 5 ports switch.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je 12 MegaByte per seconde bedoelt. dat is ongeveer het maximum van 100Megabit netwerk.
edit: waar zie je die 12,34 eigelijk staan(met welk programma)

Verwijderd

Is normaal hoor, deel 100 maar eens door 8

100:8 = 12,5 MB in 1 seconde.

Dus de snelheid die jij haald is erg goed, is niet veel mis mee.

Verwijderd

Topicstarter
DU meter. laat alleen mijn netwerk kaart zien en ik heb hem op show in kilobits per sec gezet.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn dus geen MB's maar megabits per sec. of is dat in du-meter niet zo. dat het programma het fout heeft ofzo?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Stacey .. ik leg het nog 1 keer voor je uit.
Als je nieuwe info hebt, dan is daar het edit knopje voor:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Deze zie ik nog als een 'foutje' . Lees anders je mailtjes nog eens goed door zou ik zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 21 januari 2002 15:53 schreef stacey2 het volgende:
het zijn dus geen MB's maar megabits per sec. of is dat in du-meter niet zo. dat het programma het fout heeft ofzo?
Standaard is het kilobytes dacht ik maar ik ben het niet zeker. Je kan misschien even in de opties kijken waar het op ingestelt staat ( tis maar een idee :Z )

Maar euhmmm
Als het indd op kilobytes staat heb je wel een record :)
100% haal je (bijna) nooit.
Maar du-meter klopt wel niet echt ;)
Op maandag 21 januari 2002 16:03 schreef Koffie het volgende:
afbeelding
Deze zie ik nog als een 'foutje' . Lees anders je mailtjes nog eens goed door zou ik zeggen.
GOOOOOOO Koffie :D
Tis indd al niet de eerste keer...
Nog maar van gisteren geleden

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hoe snel zijn beide PC's?

'k haal hier van en naar een P133 client ook maar zo'n 1,2 megabytes/sec. Die heeft dan 100% CPU belasting (zit een realtek kaartje in, zijn nogal processor-afhankelijk)..

#

Verwijderd

Topicstarter
server 900 amd client1 400 celeron client2 p733

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

geen knikken in de kabels of gare netwerkkaarten?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
als je mijn vraag leest zie je dat ik nieuwe kabels heb. die zijn niet gaar neem ik aan!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Op maandag 21 januari 2002 16:03 schreef Koffie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
misschien lijkt dat plaatje op iets anders, als ie zo groot is en recht op staat. en die kleuren ook al :+ :)

Verwijderd

Topicstarter
nou nou nou, vulgair mannetje

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 21 januari 2002 17:56 schreef Zap het volgende:
Hoe snel zijn beide PC's?

'k haal hier van en naar een P133 client ook maar zo'n 1,2 megabytes/sec. Die heeft dan 100% CPU belasting (zit een realtek kaartje in, zijn nogal processor-afhankelijk)..
Dan klopt er iets niet met de DMA/busmastering instellingen van die kaart (PCI neem ik aan) of van de chipset op het mobo, 100% CPU utilization is errug veel!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op maandag 21 januari 2002 21:21 schreef limoentje het volgende:

[..]

Dan klopt er iets niet met de DMA/busmastering instellingen van die kaart (PCI neem ik aan) of van de chipset op het mobo, 100% CPU utilization is errug veel!
Hmz, zou kunnen... Het is een 10/100 Mbit RTL8139 PCI kaartje. Vond het eerst ook vreemd dat ie niet sneller kon, maar toen kwam ik er dus achter dat de CPU de bottleneck was (dit is ook zo als ik bijvoorbeeld met netCPS test, dus zonder dat de harddisk gebruikt wordt).
Is er misschien iemand met een soortgelijke configuratie (dus een oud P1 systeem met een realtek kaartje) die eens zou kunnen testen of dit bij hem ook het geval is?
Ik gebruik dat systeem als server, Dus eigenlijk is het niet zo erg dat het niet sneller gaat..(m'n internetverbinding is toch de bottleneck). Maar als er een oplossing voor is zou dat natuurlijk mooi meegenomen zijn :)

En wat het probleem van de topicstarter betreft; dat is dus duidelijk iets anders, want die CPU's zijn natuurlijk meer dan snel genoeg. Tsja sorry, ik heb verder ook geen idee wat het zou kunnen zijn..

#

Verwijderd

Topicstarter
het is alweer een poosje geleden dus ff een klein schopje. ben er nog niet uit.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:10 schreef stacey2 het volgende:
het is alweer een poosje geleden dus ff een klein schopje. ben er nog niet uit.
je weet dus nog steeds niet of je nu 12 mbyte per sec hebt of 12 mbit per sec...

simpel achter te komen: kopieer 50 mb en meet de tijd met een stopwatch hehe.
Pagina: 1