pc zal zichzelf pingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik ben van plan dit netwerkje op te bouwen:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/pcconnexie.jpg

alle kabels zijn straight, btw. S staat voor splitter.
ik doe het zo omslachtig omdat het niet anders _wil_... ajb daar geen discussie over. modem en hubje weigeren in directe connexie met elkaar samen te werken, anders had ik het allang zo gesplitst (daar was het ook voor bedoeld nml).

ik heb nu het systeem: 2 pc's, 1 splitter, 1 modem: als er 2 pc's aanstaan trek ik hier 1 kabel uit de splitter, dan kan er maar 1 op internet, maar dan zitten ze elkaar niet te storen. mn mam op PC2 zit toch bijna nooit op internet tegelijk met mij.

nu het probleem:
zoals je ziet, heeft PC2 maar 1 kaartje. er past door het gat in het plafond ook maar 1 kabel naar boven. een lange, niet crossed cable. maar, er is dus maar voor PC2 maar 1 IP, en ik heb al getest, als ik hem op auto detect zet wil hij geen internetverbinding maken :{
ik geef hem dus IP 213.***... zodat hij kan internetten. maar, mijn pc (PC1) moet hem kunnen vinden en hij (PC2) mij.
mijn pc heeft wél twee netwerkkaartjes, en daarvan is er eentje '168.***..' en eentje dus ook 213.***...

wat zal PC 1 doen?
a: hij pingt zichzelf
b: hij vindt de naam van PC2 in netwerkomgeving en werkt alsnog. ongeacht IP
c: hij geeft een IP conflict
d: hij ziet PC2 niet, PC2 ziet hem wel

optie d zou genoeg zijn, het gaat er mij om dat op pc2 mijn scanner werkt (onder win98se(PC2) scant ie wel, win2k(PC1) niet) en ik de bestanden niet via diskettes over hoef te zetten van pc naar pc of omstebeurt moet connecten, naar een server sturen en dan op de andere pc weer downloaden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

denk niet dat het lukt omdat je dan meerdere ip's nodig hebt.

waarom zo moeilijk maak van je splitter een server link die server alleen naar de hub en dan andere twee ook naar de hub en je kan op internet zonder storingen of conflicten.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 14:59 schreef dreamer het volgende:
...maak van je splitter een server...
ohja, dat is een zoveelste punt: van pap mag er geen pc dag en nacht aanstaan, PC2 mag geen server worden omdat hij in de woonkamer staat en erg zoemt, PC1 mag geen server zijn omdat er meer belangrijke dingen op staan en ik niet wil dat hij zonder mij inene crasht...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook in PC2 2 netwerkkaartjes douwen, aangezien auto detect niet werkt. want mijn mams kan geen IP adres veranderen, tenzij daar iets voor te schrijven/een progje voor is zodat ze alleen een knopje in hoeft te drukken en haar IP verandert...

dan zou ik haar kunnen doorlussen via mijn pc; willen we beide internetten, dan is zij 168.** en de netwerkkaart-2 van PC1 vangt haar op, stuurt door via mij naar internet;

als PC1 uit staat, moet haar IP adres veranderen in 213.** en bij het uitzetten van haar PC hang ik haar gewoon weer in de splitter (die laat ik er toch wel tussen zitten) zodat zij ook zonder mij kan internetten...

maar voor het wisselen van IP adres is weer een reboot nodig...

• Dreamer

Dreamer

Foutje

pc kopen van 50 gulden

specs | specs server

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 21 januari 2002 15:27 schreef dreamer het volgende:
pc kopen van 50 gulden
En ff de langere versie wat hier geprobeerd wordt te zeggen:

Koop op een pc dumpdag oid voor een weinig geld een oud pctje, maak daar een servertje van en zet via dat ding je internet op. Dat ding zet je dan in je kamer ofzo, en kan dus 24/7 aan. Maakt trouwens ook geen herrie, want die oude beestjes kan je makkelijk passief koelen (=zonder fan).

Waarschijnlijk is dit echter niet echt de oplossing die je wilde horen :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
nee, maar wel goed aangeboden...

ik heb hier nog een oud kistje staan, moet alleen een nieuw mobo in en een netwerkkaartje dus;
maar mijn ouders worden er helemaal gek van als ze niet thuis zijn en er staat een pc'tje nog aan. zelfs als ik voor 10 min. het huis uitga, moet ik mijn pc uitzetten omdat ze bang zijn dat hij in de fik vliegt/ontploft/etc :z en zij het beneden niet merken...

al zit ik er nu wel heeeel sterk aan te denken want zoveel moeite is het niet, kep al een pc, mobo moet dan nog, netwerkkaarten zat; en het zou alles oplossen. ja, dan mn ouders nog ompraten...

• Dreamer

Dreamer

Foutje

daar heb beveilings apparaten voor :D maar dat wil je niet horen denk ik

ben alleen bang dat het niet anders kan

specs | specs server

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 15:31 schreef keeper het volgende:

[..]

En ff de langere versie wat hier geprobeerd wordt te zeggen:

Koop op een pc dumpdag oid voor een weinig geld een oud pctje, maak daar een servertje van en zet via dat ding je internet op. Dat ding zet je dan in je kamer ofzo, en kan dus 24/7 aan. Maakt trouwens ook geen herrie, want die oude beestjes kan je makkelijk passief koelen (=zonder fan).

Waarschijnlijk is dit echter niet echt de oplossing die je wilde horen :)
zit aan de telefoon vandaar

specs | specs server

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 15:41 schreef dreamer het volgende:
daar heb beveilings apparaten voor :D maar dat wil je niet horen denk ik

ben alleen bang dat het niet anders kan
sorry dat ik je dan toch ff vraagje stel;
als ik dat kleine bakje win2k laat draaien, kan ik hem dan laten hybernaten (slaapstand dus) en weer hervatten, en dat hij dan geen monitor/toetsenbord nodig heeft om te starten? ik geloof wel dat hij dat wil he, die apparaten, zelfs bij hybernaten?
want een monitor en keyboard heb ik zo gauw er niet voor, dan zou ik em wel bij langer wegblijven kunnen laten hybernaten, maar moet ik telkens monitor en kb eraan hangen

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 21 januari 2002 15:42 schreef dreamer het volgende:

[..]

zit aan de telefoon vandaar
Ok :D
Op maandag 21 januari 2002 15:47 schreef Toeter84 het volgende:
als ik dat kleine bakje win2k laat draaien
Wat voor pc is het dan? Is win2k daar niet een beetje zwaar voor?
Volgens MS zijn dit trouwens de minime specs.
Dat valt me nog mee eigenlijk..

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Of je vraagt een 2e ip-adres aan bij je internet provider. Kost een 10tje per maand meer (i.i.g. bij @home). Probleem = opgelost en er kan ook nog op 2 pc's worden ge-internet.

Jep

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
[OFF TOPIC]
Wrom moet een internet server 24/7 aanstaan? 's n8ts internet er toch niemand? Dan kan hij toch gewoon uit??

En overdag als iedereen werkt/naar school is kan hij ook uit blijven staan. Ik snap het probleem van je vader dus niet zo :?
[/OFF TOPIC]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 15:58 schreef whizzkey het volgende:
Of je vraagt een 2e ip-adres aan bij je internet provider. Kost een 10tje per maand meer (i.i.g. bij @home). Probleem = opgelost en er kan ook nog op 2 pc's worden ge-internet.
ohja? hmmz, ik zal er eens naar vragen bij Chello... want volgens mij moet je dan gewoon het dubbele / voor een groot abonnement betalen. Iemand daar ervaringen mee?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 16:31 schreef Sn3akz het volgende:
[OFF TOPIC]
Wrom moet een internet server 24/7 aanstaan? 's n8ts internet er toch niemand? Dan kan hij toch gewoon uit??

En overdag als iedereen werkt/naar school is kan hij ook uit blijven staan. Ik snap het probleem van je vader dus niet zo :?
[/OFF TOPIC]
omdat ik niet van plan ben bij de kast nog een monitor en keyboard te halen. en als je de server elke ochtend moet herstarten, vraagt hij elke keer om een keyboard en muis...
en dat is ook niet te verhelpen denk ik.

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
koop gewoon een router en je ben van het hele gezeur af

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 21 januari 2002 16:39 schreef DustMan4u het volgende:
koop gewoon een router en je ben van het hele gezeur af
Hmm ja das ook duur,..

Servertje met WOL erop misschien of werkt dat niet lekker :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op maandag 21 januari 2002 16:34 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

omdat ik niet van plan ben bij de kast nog een monitor en keyboard te halen. en als je de server elke ochtend moet herstarten, vraagt hij elke keer om een keyboard en muis...
en dat is ook niet te verhelpen denk ik.
Toetsenbord en muis kan niet het probleem wezen. Die stop je weg achter de kast. Monitor heb je niet nodig als je iets van remote admin progje heb.
In de meterkast ermee (of kelder) en niemand die er last van heeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

je kan rustig een pc zonder toetsenbord of monitor laten draaien

je moet dan het progje VNC viewer laten draaien dan kan je als windows is opgestart de server overnemen door pc1 of pc2 (dan zie je op jouw beeldscherm het bureablad van de server en kan je de muis bewegen met jouw muis een remote controler dus)

Dit zal trouwens niet gaan met win2000 omdat hij nog geen progs laat voordat je een wachtwoord hebt ingegeven.

edit:
386 is genoeg dan kan je gewoon freesco draaien heb je niet eens een hd voor nodig en schijnt makkelijk te zijn, maar dan kan je geen vnc gebruiken heb je denk ik wel andere progs voor

specs | specs server

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 16:48 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hmm ja das ook duur,..

Servertje met WOL erop misschien of werkt dat niet lekker :?
inderdaad, een router wilde ik eigenlijk maar da's € 150,-...

ik heb even gecheckt, een moederbord voor die oude kist kost zo € 100, of ik moet er eentje tweedehands kopen.
een maat van me die bij een PCwinkel werkt, meent dat windows 2k alleen op een Pentium 3 of hoger loopt...?

en waar zou ik terecht kunnen om een tweedehands mobo te kopen? zit daar dan ook al een proc op?

over dat toetsenbord en muis wegstoppen: prima, maar dan moet ik er wel eerst een paar hebben? en hoe kan ik s ochtends om 7 uur een servertje starten en kijken of alles goed is, als ik mijn eigen pc niet aan kan zetten? (duurt te lang)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb hier een nt4 bak met routing software, sql server, iis, exchange, etc.. draait als een zonnetje..

zit ingepakt in een bananendoos, en je hoort nix.. pentium 75 met 64MB RAM >:)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
ik zou een hardware router kopen, ondanks dat ie wat duurder is.. of wat ik hier wel eens lees, je modem tweaken zodat ie fungeert als nat-router..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 21 januari 2002 17:19 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

ik heb even gecheckt, een moederbord voor die oude kist kost zo € 100, of ik moet er eentje tweedehands kopen.
een maat van me die bij een PCwinkel werkt, meent dat windows 2k alleen op een Pentium 3 of hoger loopt...?

en waar zou ik terecht kunnen om een tweedehands mobo te kopen? zit daar dan ook al een proc op?

over dat toetsenbord en muis wegstoppen: prima, maar dan moet ik er wel eerst een paar hebben? en hoe kan ik s ochtends om 7 uur een servertje starten en kijken of alles goed is, als ik mijn eigen pc niet aan kan zetten? (duurt te lang)
Dan kan ie beter inpakken en een andere baan gaan zoeken >:)

Ff serieus hierboven staan de minimale eisen voor Win2k...die kloppen wel hoor.

Hier

• axis
alleen d8 ik dat server niet installeert met minder dan 128Mb? nog niet geprobeerd. professional heeft al genoeg aan 64Mb idd..

• Arjan Scholl
Op maandag 21 januari 2002 17:28 schreef axis het volgende:
alleen d8 ik dat server niet installeert met minder dan 128Mb? nog niet geprobeerd. professional heeft al genoeg aan 64Mb idd..
Dat zou idd kunnen...128 mb word ook als minimum aangegeven door MS voor de Server versie...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 17:24 schreef axis het volgende:
je modem tweaken zodat ie fungeert als nat-router..
ik heb een com21 modem en Chello, en als ik een hubje er rechtstreeks aan hang, weigert hij internet door te geven (wel lokaal netwerk dan).
kun je dit type modem 'tweaken'? en wat kun je er dan van maken?

ik heb btw Chello gebeld, ze geven nog geen extra IP adressen weg, dat 'komt nog...' .. :{

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 17:19 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

een server hoef je niet te chekcen hooguit in het begin even maar als je hem gewoon goed instelt (automatisch laten inbellen) en je zorgt ervoor dat hij niet vast loopt (freesco is dan wel een goeie oplossing) hoef je hem nooit tot zelden te controleren.

probeer bij de stortplaats van gemeente eens een computer los te puteren die iemand heeft weggegooid en kijk ook eens www.ricardo.nl of www.tweakers.net staan ze heel vaak ook goedkoop op.

specs | specs server

• Dreamer

Dreamer

Foutje

modems van chello zijn niet te tweaken en la zou het zo zijn raad ik je het niet aan want ze zijn nog steeds van chello zelf.

specs | specs server

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 21 januari 2002 17:26 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Dan kan ie beter inpakken en een andere baan gaan zoeken >:)

Ff serieus hierboven staan de minimale eisen voor Win2k...die kloppen wel hoor.

Hier
Die link had ik een postje of 10 terug al gepost...
Zijn mijn posts onzichtbaar ofzo :+

• Arjan Scholl
Op maandag 21 januari 2002 17:36 schreef keeper het volgende:

[..]

Die link had ik een postje of 10 terug al gepost...
Zijn mijn posts onzichtbaar ofzo :+
Ik zei toch? Hierboven...ik had heb er nog ff bijgezet maar goed.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
En de systeemeisen zijn nog hoger dan mogelijk ook :)
Ik had een P120, 64mb EDO, 1 GB HD en meer rotzooi en draaide prima.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Een 486 met 200 Mb harde schijf. 4 Mb intern geheugen. Floppy drive. Inclusief Kleurenmonitor, muis en toetsenbord. voor €35,- op ricardo kan je heel mooi servertje van maken http://www.ricardo.nl/cgi-bin/qxlhome.cgi/NL/QXL/PR/Q1010553059/_23583873

een pentium120 16mb intern geen kast geen hd geen fdd alleen moederbord processor en 16 mb geheugen voor €25,-
http://www.ricardo.nl/cgi-bin/qxlhome.cgi/NL/QXL/PR/Q1010640077/_23616170

specs | specs server

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Zelf heb ik een linuxrouter die werkt vanaf een floppydrive.

Benodigdheden: 486, fdd, 8MB geheugen. (dus geen hdd, vga, keyboard, monitor)
Aangezien dit weinig stroom trekt kan de ventilator ook naar 7V

Wat krijg je er voor terug:
een router op basis van ip-masquerading, een firewall op basis van ipchains. Communicatie met de router gebeurd met een ssh-login. Ip-adres van kabelprovider wordt verkregen via dhcp.

Meer info op:
http://lrp.steinkuehler.net/

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 21 januari 2002 17:48 schreef stekkel het volgende:
Zelf heb ik een linuxrouter die werkt vanaf een floppydrive.

Benodigdheden: 486, fdd, 8MB geheugen. (dus geen hdd, vga, keyboard, monitor)
Aangezien dit weinig stroom trekt kan de ventilator ook naar 7V

Wat krijg je er voor terug:
een router op basis van ip-masquerading, een firewall op basis van ipchains. Communicatie met de router gebeurd met een ssh-login. Ip-adres van kabelprovider wordt verkregen via dhcp.

Meer info op:
http://lrp.steinkuehler.net/
"

4mb moet ook lukken

specs | specs server

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
woei, ik heb een oplossing! denk ik...

mn vriend heeft nog een mobo liggen, 16 mb ram, p133. die planten we in mijn 486 kastje.
ik heb hier in totaal 4 netwerkkaarten liggen nu, waarvan dus 2 in gebruik. zou ik het zo willen verbinden, dan heb ik er 5 nodig:
PC1: 1
PC2: 1
server: 3

maar... ik heb ook nog een 5 poorts hubje. als ik díe aan de server hang, heb ik maar 3 precies 4 netwerkkaarten nodig.
wat is nou het verschil:
Modem «» hubje: modem ziet meteen dat hij een hubje voor zn neus heeft en weigert.
Modem «» server «» hubje: modem ziet een IP, maakt contact, server stuurt door en hubje splitst.
Modem «» server «» 2 pc's: ik heb in totaal 5 netwerkkaarten nodig, ik heb er nu maar 4. bovendien blijft mijn hubje weer ongebruikt staan...

twijfelgeval: ik moet in het bios kunnen uitzetten dat hij keyboard en muis detecteert maar toch doorstart. dan kan hij op windows 95 draaien, met VNCviewer op mijn pc, en sygate. wil dat niet werken, dan kan ik er idd nog een floppy in steken en gewoon linux draaien (moet ik dat wel eerst leren...;))

ala. zou toch moeten kunnen, niet?
bedankt dreamer voor de correctie

• Dreamer

Dreamer

Foutje

je hebt 4 netwerkkaarten nodig

server 2 (een netwerkkaart gaat naar de hub en de ander komt internet op binnen)

pc1 1 (gaat naar de hub)

pc2 1 (gaat naar de hub)

vervolgens zet je op de server windows of linux en klaar ben je.

edit:
zo zal ik het doen en niet anders dat hubje is makkelijk en je hebt hem toch al

specs | specs server

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 21 januari 2002 17:38 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Ik zei toch? Hierboven...ik had heb er nog ff bijgezet maar goed.
Sorry, soms lees ik te snel :7

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 19:03 schreef keeper het volgende:

[..]

Sorry, soms lees ik te snel :7
t stond midden in een zin, dus ik las er overheen ;) sorry

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 21 januari 2002 19:53 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

t stond midden in een zin, dus ik las er overheen ;) sorry
Ik vergeef je :* ;)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

ga eerst es ff na waarom je niet je hub aan je modem direct kan hangen, heb je al een andere hub geprobeert?

als je een norrod in de buurt heb, ff hubbie kopen, die eraan hangen, en als ie werkt, houd je het hubje, werkt ie dan niet, lever je het hubje weer in (weet je ook meteen dat het niet aan je hub ligt), en krijg je netjes je geld terug

werkt altijd >:)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 20:36 schreef Rolex het volgende:
ga eerst es ff na waarom je niet je hub aan je modem direct kan hangen, heb je al een andere hub geprobeert?

als je een norrod in de buurt heb, ff hubbie kopen, die eraan hangen, en als ie werkt, houd je het hubje, werkt ie dan niet, lever je het hubje weer in (weet je ook meteen dat het niet aan je hub ligt), en krijg je netjes je geld terug

werkt altijd >:)
we hebben een halfjaar geleden al alles met die hub geprobeerd, tussen twee computers, tussen andere computers, aan het modem, aan iemand anders' modem; tussen pc's lukte uiteindelijk wel, maar achter een modem wilde hij niet naar buiten pingen of op internet.

als mn vriend hier weer is over een paar weken gaan we die server in elkaar schroeven.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Win95 zou ik niet aan beginnen... Gewoon omdat je verplicht ben regelmatig te rebooten (de win9x memory leak) en dat kan na een tijdje gaan irriteren.

• Robinski
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op maandag 21 januari 2002 22:28 schreef InterCC het volgende:
Win95 zou ik niet aan beginnen... Gewoon omdat je verplicht ben regelmatig te rebooten (de win9x memory leak) en dat kan na een tijdje gaan irriteren.
hier heb je natuurlijk wijnig last van als je hem niet langer dan +/- 24 uur aan hebt staan

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sim-pel:

Wie wil er internet ? --> Je moeder

Wie heeft er bezwaar tegen een pc 24h ? --> Je ouders.

Leg uit dat het alleen mogelijk is als een pc 24h aanstaat, anders niet. Klaar.

• Dreamer

Dreamer

Foutje

waarom 24 uur per dag

internet jij of je ouders s'nachts?

slaap jij voordat je ouders stoppen met internetten?

internetten jij of je ouders voordat jij wakker bent?

als alles nee is dan kan jij je server s'nachts keurig netjes uitzetten zo moeilijk is dat niet (ik doe dit niet omdat hij dag en nacht download/upload maar dat is mijn keuze)

specs | specs server

Pagina: 1