PFC ?

Pagina: 1
Acties:

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Topicstarter
Ik wil een nieuwe voeding kopen, maar wat is PFC?
Is het verstandig om er een te kopen met PFC of niet?

Thanks in Foreward,

Ed Capone :7

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

volgens mij was dat een functie op je voeding om energie te besparen. moest dat is een keer opzoeken. kwam er achter via google.

maar voor de zekerheid zou ik google raadplegen.
beter zoeken voortaan *D
no hard feelings were placed in this comment

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

PFC == Power Factor Correction
Idd minder stroom-verbruik dus

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En hoeveel scheelt het?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij zorgt het ervoor dat het 230V-net minder belast wordt met pieken en dalen, dus dat het allemaal wat gelijkmatiger verdeeld wordt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Voor zover ik me nog kan herinneren heeft power-correction factor inderdaad met reeel vermogen, schijnbaar vermogen en blind vermogen te maken..

Maar in dit geval is het juist niet minder stroom verbruik.. Door die power-correction hef je je blind vermogen op (blind vermogen krijg je doordat spanning en stroom niet in fase lopen). Blind vermogen is vermogen dat niet gemeten wordt door de KWh meter in de meterkast, en dat hoef je dus ook niet te betalen.. (overigens, als er erg veel blind vermogen wordt verbruikt in je huis, kan de energie-maatschappij dat wel nameten, en moet er alsnog iets aan worden gedaan!)
Pagina: 1