Dual PIII 933: GF2 32Mb -> GF3Ti200.. Zin?

Pagina: 1
Acties:

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb de search gebruikt maar kon daarin geen topics vinden waarin een antwoord staat.

Ik heb een Dual PIII 933MHz met een Asus V7700 Deluxe 32Mb (Geforce 2 GTS). Nu is het zo dat ik RTCW en Medal of Honour niet echt lekker vind lopen op de resoluties die ik wil (1152x864 of hoger) met de instellingen op standje mooi :)

Heeft het zin om mijn Geforce 2GTS up te graden naar een Geforce 3 Ti200? Of is de behaalde snelheidswinst minimaal door de "lage" processorsnelheid?

Upgraden van CPU is niet echt een optie, dan moet ik ook een nieuw moederbord etc. en dat kost me iets te veel €'s

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
misschien moet je even wachten met kopen totdat er een geforce 4 is. Dan zakken de prijzen waarschijnlijk.

If it aint dutch,it aint much

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je er nog wel snelheidswinst uit haalt.

Verwijderd

ik kan me niet voorstellen dat het zin heeft, zeker niet voor het geld maar browse anders door het archief met 3dmark2001 scores, en selecteer alles met een vergelijkbare config en kijk of je erop vooruit gaat :)

'k zou lekker wat leuks doen met die doekoe... (sparen voor een PowerMac ofzo :) )

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op maandag 21 januari 2002 14:43 schreef mousehouse het volgende:
'k zou lekker wat leuks doen met die doekoe... (sparen voor een PowerMac ofzo :) )
Onder 'iets leuks' versta ik echt geen PowerMac, ga dan op wintersport of pak een 10 dagen carribean mee :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Voor gamen maakt dat dual niet uit. En dan denk ik dat de processor de bottleneck is. Dus upgraden naar een GF3 zal niet veel uitmaken (iets, niet veel). Draai eens DacrisBenchmark (staat wel ergens bij de DL's van tweakers), geeft bij mij ook aan dat de video snel is voor de proc. Een GF3 gaat echt blazen met een Athlon XP of een P4 op snelheid. (dit is een mening, geen stelling)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 16:08 schreef BobRoss het volgende:
Voor gamen maakt dat dual niet uit. En dan denk ik dat de processor de bottleneck is. Dus upgraden naar een GF3 zal niet veel uitmaken (iets, niet veel). Draai eens DacrisBenchmark (staat wel ergens bij de DL's van tweakers), geeft bij mij ook aan dat de video snel is voor de proc. Een GF3 gaat echt blazen met een Athlon XP of een P4 op snelheid. (dit is een mening, geen stelling)
Ik weet dat dual niks uitmaakt voor gamen. Ik ken dat Dacrisbenchmark niet, maar ik zal het eens proberen als ik thuis ben.

[EDIT - Typo-o-rama]

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik weet niet hoeveel geheugen je hebt, maar je kunt binnen rtcw aangeven hoeveel geheugen het spel moet gebruiken, standaard is dit iets van 70MB, dus toen ik het bij mij opschroefde naar 226MB ging het wel een stuk soepeler.

Hieronder vind je hoe het moet:

2. Allocating Memory Using com_hunkmegs:
========================================

The command com_hunkmegs is used to increase or decrease the size of memory used by the game. By default it is set to 72 megabytes (MB), which allows the game to easily run on computers with 128 MB of RAM. If your system has more than 128 MB of RAM, you can adjust this value to allow better performance.

For example: If you have a machine with 256 MB of RAM you can use the command \com_hunkmegs 192 to allocate more memory to the program. You do this by accessing the game console (press the ~ key), and typing in:

\com_hunkmegs 192

Then press Enter.

(Substitute the amount of memory that you would like to dedicate for the "192" in the example above).

NOTE: You should never allocate more than 3/4 (75%) of your total system memory. You may experience problems with your computer system if you do. If you have also increased the amount of memory being allocated for sound, make sure that the total of com_hunkmegs and com_soundmegs is not greater than 3/4 (75%) of your total system memory.

Please refer to the Dedicated Server document for an example of how to alter com_hunkmegs on dedicated servers.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
kweet niet of je die dual shit echt gebruikt maar als dat niet zo is: PIII en gts de deur uit, mischien iets bijleggen en dan een gfIII ti500 :9
Pagina: 1