Toon posts:

[adsl] welke hub/ netwerk kit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort krijgen wij hier ook eindelijk ADSL (MxStream), effe de modem tweaken dus zodat ik hem ook als router kan gebruiken.

Ik wil dan de volgende opstelling gaan gebruiken:

adsl modem, die werkt als router
|
|
uplink hub (10mbit/ 100mbit??)
|__ pc 1 (10/100mbit kaartje)
|__ pc 2 (10/100mbit kaartje)

Ik heb alleen de volgende vragen, met een hub schijnt het zo te zijn dat wanneer een van de aangeslote apparaten op 10mbit werkt de andere apparaten ook op 10mbit gana werken, ook al heb je in beide pc's een 100mbit kaart hangen toch praten ze dan met elkaar op 10mbit. Is dit bij alle hub's zo? Zo in de bovenstaande situatie een 100mbit hub niet werken omdat de router maar 10mbit ondersteunt?

Op het moment hebben wij ISDN, wij krijgen dus ook een een ISDN ADSL Modem. Van het ISDN modem kan je toch ook een pro versie maken?

KRIJG/LEEN je het modem van de KPN of KOOP je het van die gasten? Met het tweaken verlies je alleen je garantie toch, het is niet zo dat wanneer je het ooit op zou zeggen dat je dan het modem weer moet inleveren en moet betalen als je hem getweakt hebt?

En dan als laatste: beide pc's hebben nog geen netwerk kaartje, wel komt er in pc2 (die van mij pa) een netwerk kaartje 10/100mbit standaard van Dell, omdat ik niet zo'n enorme held ben met computers ben ik van plan bij de computerboer gewoon zo'n standaard netwerk-kit te halen, en dan daarmee het netwerk aan te leggen. Ik denk dat er vast meer mensen zijn die het op die manier hebben gedaan, mijn vraag was dan ook welke jullie aanraden?

Ok dat was het dan, om heel eerlijk te zijn ben ik wel toe aan ADSL, dat gekloot met Casema ben ik ondertussen meer dan zat.

Verwijderd

Topicstarter
^
|
|
kick, sorry ik weet dat het niet mag maar ik ben een newbee op dit gebied. Heb dus weinig zin dat het mis gaat omdat ik niet de goede spullen heb.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik heb dezelfde situatie hier, dus weet alle antwoorden:

- Modem wordt je eigendom. Dus ja, je verliest alleen de garantie.

- Er zijn hubs die zowel 10 als 100 megabit aankunnen en ook tegelijk. Ik heb zelf een netwerk met een 10/100mbit dual speed hub, 2 pc's met een 10 megabit kaartje en 2 pc's met een 100/10 megabit kaartje. Die laatste 2 draaien ook gewoon op 100 megabit.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
je mag best wel kicke aleen als het maar niet 10 minuten is naar aanvang topic of zo.

edit:

Hmm antwoord is al gegeven

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op maandag 21 januari 2002 14:22 schreef dennis@wacky het volgende:
Ik heb alleen de volgende vragen, met een hub schijnt het zo te zijn dat wanneer een van de aangeslote apparaten op 10mbit werkt de andere apparaten ook op 10mbit gana werken, ook al heb je in beide pc's een 100mbit kaart hangen toch praten ze dan met elkaar op 10mbit. Is dit bij alle hub's zo? Zo in de bovenstaande situatie een 100mbit hub niet werken omdat de router maar 10mbit ondersteunt?
Dit weet ik niet precies, maar als je een router koopt (zie stukkie hieronder) heb je gelijk een switch, wat dus sneller is dan een hub, hoef je die hub dus ook niet te kopen, netwerkkaartjes zijn niet duur.

Van het ISDN modem kan je toch ook een pro versie maken?
Ja dat kan

KRIJG/LEEN je het modem van de KPN of KOOP je het van die gasten?
je koopt het, kosten zijn verwerkt in aansluitkosten/startpakket

Met het tweaken verlies je alleen je garantie toch, het is niet zo dat wanneer je het ooit op zou zeggen dat je dan het modem weer moet inleveren en moet betalen als je hem getweakt hebt?
nee dus

En dan als laatste t/m welke jullie aanraden?
ik wilde dit ook op deze manier doen, maar heb uiteindelijk een Draytek Vigor gekocht, wat ik je opzich ook aan kan raden aangezien het installeren ervan vrij eenvoudig is, het goed werkt en je je adslmodem er niet door kan slopen

dat gekloot met Casema ben ik ondertussen meer dan zat.
Ik heb zelf ook casema gehad en het zuigt inderdaad zwaar
Als je gaat tweaken, succes en zorg dat je weet waar je mee bezig bent.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Ok, denniz-X heeft mijn antwoord wel compleet gemaakt... ;)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

ja jij was me voor, ik was dat verhaal ondertussen aan het typen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Kort en duidelijk topic dit, niks meer aan doen zo :)

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Op maandag 21 januari 2002 22:54 schreef AdLentis het volgende:
- Er zijn hubs die zowel 10 als 100 megabit aankunnen en ook tegelijk. Ik heb zelf een netwerk met een 10/100mbit dual speed hub, 2 pc's met een 10 megabit kaartje en 2 pc's met een 100/10 megabit kaartje. Die laatste 2 draaien ook gewoon op 100 megabit.
Ik heb de SVEC FD521 10/100MBit Switch hier met mijn Alcatel-modem geuplinked. Werkt als een trein. Goedkoop. Kijk maar es; SVEC Pricewatch

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik er uit ben.

Ik ga het nu als volgt doen.

adsl modem
|
|
svec switch (modem op uplink)
| |
| |
pc1pc2

Op deze manier moet het volgens mij allemaal gaan werken, zo kunnen de computers tenminste met elkaar praten op volle snelheid, en dat lijkt me toch wel handig.

Ik had alleen nog een paar vraagjes.

-Met wat voor kabel sluit ik het modem aan op de switch?
-Kan ik nu elk netwerkkaartje in pc2 zetten, pc1 heeft een 10/100 kaartje van Dell?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
-Met wat voor kabel sluit ik het modem aan op de switch?
Met een straight kabel. Bijvoorbeeld degene die meegeleverd is :)
Kan ik nu elk netwerkkaartje in pc2 zetten, pc1 heeft een 10/100 kaartje van Dell?
Yes. Gewoon een Realtek 10/100 Mbit kaartje kopen bij de lokale computershop. Sommigen zweren bij 3COM, maar dat is IMO een beetje onzin allemaal. Realtek werkt prima.

Overigens zou ik zo'n netwerk-kit niet doen. Sowieso zijn die niet verkrijgbaar met een switch en vaak is het echt troep. Je kunt veel beter gewoon los de switch kopen en wat straight kabels erbij. Je kunt ze ook zelf knippen, maar dat is niet aan te raden voor echte leken.

DIT IS MIJN WEBSITE

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Met een straight kabel. Bijvoorbeeld degene die meegeleverd is
Zolang je het modem aan de uplink hangt kan dit ja. Anders moet je een crosslink kabel gebruiken.
Yes. Gewoon een Realtek 10/100 Mbit kaartje kopen bij de lokale computershop. Sommigen zweren bij 3COM, maar dat is IMO een beetje onzin allemaal. Realtek werkt prima.
Het voordeel van 3COM is dat deze minder van je CPU vragen omdat ze meer zelf kunnen (Heb ik gehoord). Het kan dus vooral bij de wat langzamere PC's (P1 of K6) zinvol zijn om een 3COM kaartje te gebruiken.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
svec switch (modem op uplink)
Dus daar ging ik vanuit :)

En over 3COM, je hebt wel gelijk, maar het verschil is minimaal IMO...

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1