Toon posts:

1GB geheugen en Millenium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem heb ik. Ik heb 2x 512 MB geheugen en windows millenium zodra ik 1GB aan geheugen erin stop gaat het systeem hangen en de VGA kaart schakelt terug naar 16 kleuren. Diverse combinaties, andere geheugens, vga kaart, bios update en millenium updates geprobeerd maar geen van dat alles helpt. Het probleem treed alleen op zodra je er 1GB geheugen erin stopt. Weet iemand iets???

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gebruik nooit win ME met >512mb geheugen!
en het kan zijn dat het geheugen brak is, maar probeer het eerst een met een andere windows(2k/XP)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik zou bijna het verboden woord willen gebruiken, maar ik doe het niet.

ik zou zeggen zoek eens, er zijn hiervan ongeveer 1.000.000 topics over geweest.

/edit

doe ik het stiekem toch UTFS

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

idd, ME en >512 mb is vragen om problemen (zowieso is ME vragen om problemen, maar das wat anders). Neem W2K of XP, die hebben een veel beter geheugenbeheer.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CAUSE
Windows Me and Windows 98 are not designed to handle 1 GB or more of RAM. 1 GB or more of RAM can lead to potential system instability.

WORKAROUND
To work around this issue, add the following line to the [386enh] section of the System.ini file:

MaxPhysPage=40000
This limits the amount of physical RAM that Windows can access to 1 GB. To add this line, use the following steps:
Use any text editor (such as Notepad) to open the System.ini file in the Windows folder.

Add the following line in the [386Enh] section of the file:

MaxPhysPage=40000
Save the file, and then restart your computer.
Van MS knowledge base.

Anders misschien RAMdrive aanmaken

Verwijderd

dudes als je 512 MB RAM hebt, dan moet je phys page op 20 000 staan he, enuh moet je ook nog iets van chunksize changen, of is dat alles ?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja 20000, lees http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q181862 maar eens

Volgende keer search gebruiken trouwens

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op maandag 21 januari 2002 14:21 schreef Andy2180 het volgende:
Het volgende probleem heb ik. Ik heb 2x 512 MB geheugen en windows millenium zodra ik 1GB aan geheugen erin stop gaat het systeem hangen en de VGA kaart schakelt terug naar 16 kleuren. Diverse combinaties, andere geheugens, vga kaart, bios update en millenium updates geprobeerd maar geen van dat alles helpt. Het probleem treed alleen op zodra je er 1GB geheugen erin stopt. Weet iemand iets???
Jongens lezen het systeem hangt en de vga switcht terug naar 16 kleuren dit heb dus nix met windows ME te maken maar meer met ze hardware likt me, doe zowieso ff een bios update, en installeer ram idle onder me.
Ik heb zelf ME gedraait met 768 mb en dat ging prima.
ook zonder die reg changes enzo. maar wel met ram idle

edit: moet zelf lezen zie ik :P bios update had je dus al gedaan. installeer dan zowieso ff ram idle

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

me heeft gewoonweg een groot geheugen gat hij laat progs zelf het geheugen beheren en geeft het gewoonweg niet meer vrij draai gewoon een ramidle en weg probleem draai zelf ook me geen probleem

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

klaar windows me ondersteund niet meer dan 512MB
alleen 2000/xp kan met meer overweg

die fix van ms zorgt er alleen maar voor dat windows de rest boven de 512 als cache gebruikt.
dus heb je er nie veel aan

Verwijderd

had ik ook met 832MB ram, met 768MB doet ie het wel goed.
Ligt dus aan ME.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Vaag. Wanneer ik switch naar ME, gaat alles gewoon goed, ondanks de 1 gig aan geheugen. Draait perfect.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 20:51 schreef dedoder het volgende:
me heeft gewoonweg een groot geheugen gat hij laat progs zelf het geheugen beheren en geeft het gewoonweg niet meer vrij draai gewoon een ramidle en weg probleem draai zelf ook me geen probleem
Probeer eens leestekens enzo, weet je wel, een entertje of comma'tje, dan is het ook leesbaar.

Heb het een paar keer moeten lezen en nu is het nog vaag.

suc6 he!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Doe dit in je system ini onder het kopje 386enhanced ofzo .

[vcache]
minfilecache=16384
maxfilecache=16384
chunksize=4096

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 05:22 schreef mmxmmx het volgende:

[vcache]
minfilecache=16384
maxfilecache=16384
chunksize=4096
Kijk dat bedoelde ik, moet je dit ook doen ? of alleen dat maxphyspage?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op woensdag 23 januari 2002 05:22 schreef mmxmmx het volgende:

[vcache]
minfilecache=16384
maxfilecache=16384
chunksize=4096
Die fix is wel leuk maar als je ram idle draait heb je dat dus niet meer nodig :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1