Toon posts:

Extra fan? Gewoon de kast open!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik gewoon de kast open staan, zodat ik geen extra fans nodig heb. Lijkt me veel handiger dan overal voor de inflow en uitflow fans in de kast te plaatsen.
Zijn jullie het daarmee eens?

Als je de kast gewoon op een plek zet waar niemand met zijn vinger de binnenkant van de kast kan onderzoeken (kindertjes, honden neuzen) lijkt het me zeer handig.

Waarom zou je de kast eigenlijk dichtdoen?

Verwijderd

Tegen stof misschien?

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
edit:

te laat

Ja stof dus

hondennamen.info Openscheermes.nl

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 13:35

mvds

Totally awesome!

Je moet je kast altijd dichtdoen omdat een kast zo ontworpen is dat er een goede flow door de kast heengaat. Door de kast open te zetten kan je de airflow verstoren waardoor je hardware juist opwarmt ipv afkoelt. Je kasttemp zal wel dalen misschien maar ja, liever koele hardware dan een koele kast. (jaja, liefst beide ja)

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ik doe het niet meer vanwege de enorme stof ophoping

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 21:00

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Tsja, je doet je kast normaal dicht zodat er idd niemand zijn fikken in steekt of er water overheen dondert of dat eer een kat doorheen loopt. Sommige mensen beweren dat je met een dichte kast ook een betere afvoer van lucht hebt doordat de lucht beter door de kast stroomt, maar mijn ervaring is dat een open kast koeler is.
Een dichte kast is ook stiller trouwens, als je hem maar niet ter compensatie volhangt met fans.

specs

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] >> [forum=22]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Als ik mijn kast opengooi maakt die beswel veeel meer lawaai als dat die dicht is. Ook maakt het met koeling bij mij heel weinig uit.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Met goeie fans is je temp een stuk beter met kast dicht+goede airflow dan kast open. Want de warmte blijft met een open kast toch bij je processor enz. hangen...

Verwijderd

Weet je wat ook wel helpt je kast niet op de vloerbedekking plaatsen. Dat heb ik ook een maandje gedaan en alles!!! zat onder de stof
Nu heb ik hem gewoon Op mijn bureau geplaatst scheel 120% stof! :)

Verwijderd

ik heb me kast ook altijd gewoon openstaan
aan de ene kant wel een dubbele fan die beetje koele lucht tegen me mobo etc aanblaast
geen last van stof want ik heb hier geen vloerbedekking
beneden heb ik 2 pcs op vloerbedekking met kasten dicht maar daar komt nog meer stof in als deze zonder vloerbedekking :)
dus gwoon geen vloerbedekking nemen :P
maar maakt idd wel hoop herrie maar met me kast dicht wordt alles echt veel te warm, dan zou ik in de zijkanten fans moeten plaatsen enzo maar heb ik geen zin :P

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Ik heb hem nu gewoon op de grond staan aangezien als je hem op buro hebt staan krijg je zo snel stof op je buro en dat is neit echt leker.
Op de grond draait hij gewoon maar door de hoeveelhijd lawaay van de fans blijft hij leker dicht als ik hem open zet is de koeling beter naar mijn idee.
Maar komend weekend maar eff andere fans kopen enz.

Heb deze week tentamens :S dus niet zoveel tijd om te klooien.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Hmm... als mijn kast openstaat... dan word hij heter van binnen (goede airflow heb ik dus ;)), er komt meer stof in en hij maakt meer lawaai...

dicht dus ;)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:08
HA, als ik dat zou doen is het een kwestie van wachten tot mijn kat een gigantische schok krijgt >:)

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

gewoon kast dicht zetten en een stof-filter positioneren voor je intake fans. (soort schuim maar dan veer grover van structuur)
werkt prima.

beetje geluidisolatie aan de binnenkant van je kast plaatsen en klaar.

door het plaatsen van geluidsisolatie verbeter je de airflow omdat de het interne volume kleiner maakt, waardoor de lucht dus ietsje sneller door de kast heen gaat. (zolang je maar geen isolatie voor je fans plaatst natuurlijk)

Van klussen krijg je grijze haren

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:19

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb een 92 mm in de zijkant van mn kast zitten die vol op mn proc blaast, als ik die kap eraf haal is mn proc zo 5-10 graden warmer :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 15:29 schreef www.outer het volgende:
door het plaatsen van geluidsisolatie verbeter je de airflow omdat de het interne volume kleiner maakt, waardoor de lucht dus ietsje sneller door de kast heen gaat. (zolang je maar geen isolatie voor je fans plaatst natuurlijk)
Dat kan wel waar zijn maar de temp zal je hiermee hoogstwaarschijnlijk niet verbeteren omdat het metaal van je kast warmte heel erg goed geleid zodat het snel weg kan. De geluidsisolatie geleid het veel slechter waardoor je temp hoogstwaarschijnlijk zal stijgen. (8>
Pagina: 1