attributen uit email in access-tabel

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
hoe kan ik een email die vanaf een website wordt gemaild (middels php) in een tabel zetten (access)
dit betreft naw gegevens..

waar moet ik naar zoeken ? welke methode / taal ??
wil het zelf we leren, dus wil er wel moeite voor doen, maar waar moet ik zoeken ?

Verwijderd

Als je php en MySQL gebruikt, zou je door middel van een e-mail formuliertje dit relatief eenvoudig voormekaar krijgen

't Ziet er ongeveer zo uit:

- Gast vult velden e-mailformulier in.
- Drukt op 'verzenden'
- Mail wordt verstuurd, dat is stap 1.
- Tegelijkertijd (of meteen daarna), geef je de opdracht om alle velden die de gast heeft ingevuld in een SQL-Insert-statement te proppen en op de database los te laten.

Snapst?

Code hiervan... eeh... tja... goeie vraag... moet ik ff over nadenken. :z

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Wat wil je precies?

Dat op de server kant (waar de mail verstuurd wordt) de info in een DB komt,
of op de andere kant (bij de ontvanger van de mail)?

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ok..pietje, mijn opdrachtgever,
hep een website...hier staat een reactieformulier op (n.a.w.) en deze wordt naar info@..nl gestuurd..pietje tjekt 1x per dag zijn mail, en nu is mijn vraag, is het mogelijk i.p.v. copy/past op een andere wijze de access-tabel van hem te vullen ???
er is geen db op de webhoster..

Verwijderd

Check dan ook deze thread even.

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Je kunt (in bijvoorbeeld VB) een applicatie schrijven die door middel van MAPI en ADO mailtjes in Outlook over kan zetten in een Access DB.

Nog wat code erbij om hem in de sytem tray te krijgen plus een timertje en je hebt een geautomatiseerd geheel. (Of nog mooier, als service laten draaien)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1