Toon posts:

Contactoppervlak Geforce3 GPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guyz,

Wat me opvalt aan mijn Asus V8200 T2 Pure, is dat het contactoppervlak van de GPU niet vlak is maar 'hol'. Nou heb ik de standaard GPU-heatsink er dus vanaf gehaald en Arctic Silver II aangebracht. Om contact met de GPU te maken, moet je de holte dus opvullen. Wordt de laag ASII die hierdoor ontstaat, niet veel te dik om maximaal effect te behalen? :?

En is het alleen nodig om die holte op te vullen, of heeft het ook zin om het omringende oppervlak met ASII te bedekken? Alvast bedankt...

Verwijderd

anders shuur je je GPU wat op,
als je even wat spit in de search zie je dat men dat wel vaker doet,

wel de fijnste korrel nemen

Verwijderd

MIjn GF3 T5 dan zeker ook hol :?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 22 januari 2002 16:27 schreef MasterDisaster het volgende:
MIjn GF3 T5 dan zeker ook hol :?
Ja. Al die chips wat zilverkleurig in het midden zijn en een zwarte rand hebben, zijn niet mooi vlak.
Oftewel de opstaande rand die je kunt voelen is de zwarte verf die erop zit.
Ik heb al eens eerder een videokaart mooi vlak gemaakt, maar je hoeft eigenlijk niet perse schuurpapier te gebruiken. Gewoon een schuursponsje doet al wonderen, maar misschien met wat agressiever spul zoals wasbenzine of nagellak remover moet misschien ook wel werken.
Ik zal in ieder geval mijn kaart binnenkort nog eens onder handen nemen om dit ook mooi vlak te maken. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:45 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Ja. Al die chips wat zilverkleurig in het midden zijn en een zwarte rand hebben, zijn niet mooi vlak.
Oftewel de opstaande rand die je kunt voelen is de zwarte verf die erop zit.
Ik heb al eens eerder een videokaart mooi vlak gemaakt, maar je hoeft eigenlijk niet perse schuurpapier te gebruiken. Gewoon een schuursponsje doet al wonderen, maar misschien met wat agressiever spul zoals wasbenzine of nagellak remover moet misschien ook wel werken.
Ik zal in ieder geval mijn kaart binnenkort nog eens onder handen nemen om dit ook mooi vlak te maken. :)
Leuke dag vandaag. :) Twee dingen geconstateerd:

1. Arctic Silver II is perfect te verwijderen met... JIF (tegenwoordig: CIF)! De ASII hecht zich namelijk aan de substantie, waardoor je het er zo af kan vegen!

2. Doordat JIF een schuurmiddel bevat en een korrelige structuur heeft, schuur je meteen ook die zwarte randen weg!

Tnx guyz! ;)