Toon posts:

Mijn A7V266 flashen. hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee luitjes. Ik wil mijn a7v266 flashen naar de nieuwste bios. Heb nu de originele bios 1002 nog erin zitten.
Heb de nieuwste bios al gedownload van de www.asus.com.tw site. Dat is bios av1003. Heb daar ook gezocht naar hoe ik moest flashen maar kan er geen wijs uit. Wie kan mij ff helpen?

Asus a7v266 - Geen onboard video en/of sound.
AMD thunderbird 1.2Ghz

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
maak een simpele dos bootflop (www.bootdisk.com) zet de nieuwste bios op de diskette samen met het flash programma wat er bij hoort. Booten van de dos flop en het flash programma draaien. Kijk ook ff of je bios live update ondersteunt want dan kan je gewoon in windows je bios flashen :D

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

Ehhhh, je kan mij op geen enkele wijze aansprakelijk stellen voor wat voor schade dan ook!!!

ten eerste, je zal een flash proggie moeten downloaden van de asus site en dan:

maak een bootflop van DOS (of windows 95/98) en maak je autoexec.bat en config.sys die erop staan leeg, of gooi ze weg, mag ook.
zet het flash proggie op je flop
zet de nieuwe bios op de flop
start de PC op van flop
start je flash proggie
maak een backup van je huidige bios
flash de nieuwe bios
reboot
ga naar je bios en laad bios default...
Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Andere vraag nu. Wie heeft er allemaal een A7V266 en al een keer geflashed???

Dat verhaal van pleur de nieuwe bios met flash utility op floppy en run vanuit dos ken ik ook allang wel hoor.
Heel aardig van mensen die hier replyen enzo. maar ik wil alleen A7V266 kenners hier in deze topic zien zodat ik geen verkeerde informatie kan krijgen en weet wat de beste manier is voor mijn mobo. Welk flash utility heb ik in hemelsnaam nodig er staan er zoveel op die asus site!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 13:43 schreef Pac-man het volgende:
Andere vraag nu. Wie heeft er allemaal een A7V266 en al een keer geflashed???

Dat verhaal van pleur de nieuwe bios met flash utility op floppy en run vanuit dos ken ik ook allang wel hoor.
Heel aardig van mensen die hier replyen enzo. maar ik wil alleen A7V266 kenners hier in deze topic zien zodat ik geen verkeerde informatie kan krijgen en weet wat de beste manier is voor mijn mobo. Welk flash utility heb ik in hemelsnaam nodig er staan er zoveel op die asus site!
Ik heb hem ook geflashed ja, ging prima ffs setup defaults laden, het beste kan je ff met asus update ding doen, staat bij flash utilities, aflash kan ook ja ff aflash starten in dos en je .awd filetje ff drin flashen.

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb ook de Asus maar nog niet geflashed, ik heb nl m'n vorige mobo stuk gemaakt (P2Bf) :'( :( door te flashen met een brakke diskette. Ik heb nu bios 1004 dacht ik erop staan.

Hoe zit het met dat flashproggie in Windows? is dat handiger dan in DOS?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 13:43 schreef Pac-man het volgende:
Je bent vandaag pas geregd en dan nu al een attitude....

Als je het al lang weet waarom vraag je het dan nog ?? In je handleiding kan je precies vinden hoe je je a7v266 moet flashen. Kijk daar eerst maar eens in. Makkelijker dan een ei bakken. Ik heb ook een a7v266, vandaar.

BTW: het flashen van elk mobo gaat precies hetzelfde. Alleen de bestandsnamen verschillen. Als je het NA het lezen van je handleiding nog niet weer moet je maar weer posten.

• RedC
Op maandag 21 januari 2002 14:26 schreef pietersg het volgende:

[..]

Je bent vandaag pas geregd en dan nu al een attitude....

Als je het al lang weet waarom vraag je het dan nog ?? In je handleiding kan je precies vinden hoe je je a7v266 moet flashen. Kijk daar eerst maar eens in. Makkelijker dan een ei bakken. Ik heb ook een a7v266, vandaar.

BTW: het flashen van elk mobo gaat precies hetzelfde. Alleen de bestandsnamen verschillen. Als je het NA het lezen van je handleiding nog niet weer moet je maar weer posten.
Amen >:)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:28 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Amen >:)
amen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is dit echt niet duidelijk genoeg :? |:(

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mmm, als je geen hulp wilt van non-A7V266 owners, zet dat er dan de volgende keer even bij wil je... :(

n00b

• RedC
Op maandag 21 januari 2002 16:55 schreef obsidian het volgende:
Mmm, als je geen hulp wilt van non-A7V266 owners, zet dat er dan de volgende keer even bij wil je... :(

n00b
maak je niet druk, 't is het niet waard hoor

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 21 januari 2002 16:58 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

maak je niet druk, 't is het niet waard hoor
Ik had tijd over en vond het et wel waard om het even te zeggen. :)
Pagina: 1