Ik en een maat zijn bezig met een project, zie de topic netwerkvraagjes, en nu hebben we switches en routers met fiberoptic cable aanmekaar gehangen. Nu is de vraag, sinds dit allemaal alleen nog maar op papier staat, hoe in Cisco IOS een fiberoptic poort wordt genoemd.
kan je toch gewoon opvragen met
show interfaces

* Kettrick heeft yhelaas nog geen ervaring met cisco & fiber
show interfaces
* Kettrick heeft yhelaas nog geen ervaring met cisco & fiber
mjah maar dat is et probleem, wij hebben nl ook geen ervaring met cisco en fiberoptic, en we moeten configs maken op papier, we hebben geen switches met fiberoptic ports tot onze beschikking.
Verwijderd
Niet gewoon FDDI?
Je moet gewoon even naar cisco IOS config examples zoeken met Google, er staan er genoeg online.
Je moet gewoon even naar cisco IOS config examples zoeken met Google, er staan er genoeg online.
Afhankelijk van wat voor fibers je hebt, maar als het gewoon 1Gbit ethernet is dan heet ie iets van GigabitEthernet0/1 of G0/1 op zijn kort. Met
krijg je je config te zien, daar staan al je interfaces bij volledige naam genoemd.
het vraagteken is ook erg handig.
Als het gigabit ethernet is maakt ie weinig verschil tussen 1000 base SX/LX of 1000 Base TX. Dus een GigabitUTP aansluiting benader je in je config net zoals een fiber.
code:
1
| sh ru |
krijg je je config te zien, daar staan al je interfaces bij volledige naam genoemd.
het vraagteken is ook erg handig.
Als het gigabit ethernet is maakt ie weinig verschil tussen 1000 base SX/LX of 1000 Base TX. Dus een GigabitUTP aansluiting benader je in je config net zoals een fiber.
Verwijderd
En met 100 mb fiber (PA-FE-FX) zie je gewoon FastEthernetVIP/SLOT/POORT (dus bv 1/1/0)
Maar dat is dus hetzelfde als met 100mb via UTP (PA-FE-TX)
Maar dat is dus hetzelfde als met 100mb via UTP (PA-FE-TX)
ik heb et FDDI genoemd, het moest af
, maar ik ga toch nog ffies verder zoeken hoe et nou heet wat we gebruiken. Iig is et multimode fiberoptic cable, dus probably wat teiget zegt; GigabitEthernet
Verwijderd
Waarschijnlijk niet... FDDI is een ring en wordt nauwelijks meer gebruikt in Europa, zeker niet voor nieuw te bouwen netwerken.Op maandag 21 januari 2002 14:24 schreef ml1 het volgende:
Niet gewoon FDDI?
Verwijderd
Multimode kan echt van alles zijn. Wellicht zelfs PA-A1-OC3-MM ? (een ATM STM1 MultiMode interface) Dan heb je ATM0/0/0 bijv
Pagina: 1