Een silentDrive, dat zegt ie tochOp maandag 21 januari 2002 13:05 schreef LAuWe het volgende:
wat is het eigenlijk?
Eh, maar wat doet een silentdrive precies?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik zou het niet weten. Kun je hem niet in het buitenland bestellen en geld overmaken?
lol, jullie begrijpen elkaar niet echtOp maandag 21 januari 2002 13:07 schreef breinonline het volgende:
Een silentDrive, dat zegt ie toch
Niet alleen voor 5400rpm ook voor 7200rpm!Op maandag 21 januari 2002 13:07 schreef DiMension het volgende:
Da's volgens mij een ding om je 5400rpm 3,5" HD's te isoleren zodat ze bijna geen herrie meer maken.
Ik zou het niet weten. Kun je hem niet in het buitenland bestellen en geld overmaken?
Communicatie stoornis...Op maandag 21 januari 2002 13:07 schreef COOLIEZ het volgende:
[..]
lol, jullie begrijpen elkaar niet echt
Maar ik heb geen idee waar je die dingen kan krijgen, ben ze nooit tegengekomen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hmm dat lag niet echt in de planning, ze zijn wel te koop bij http://www.silentpcshop.nl/product.asp?pid=93, maar hier kun je dus alleen betalen met een creditcard o.i.d.Op maandag 21 januari 2002 13:09 schreef LAuWe het volgende:
nix op google(nl) en nix op t.net pricewatch.
misschien zelf maken...
[/quote]
Zekers niet voor elke 7200 rpm schijf! Informatique verkoopt ze hier in nederland
Zekers niet voor elke 7200 rpm schijf! Informatique verkoopt ze hier in nederlandOp maandag 21 januari 2002 13:11 schreef uVo het volgende:
Niet alleen voor 5400rpm ook voor 7200rpm!
[/quote]
en voor de IBM 40GB???
Verwijderd
en voor de IBM 40GB???Op maandag 21 januari 2002 13:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zekers niet voor elke 7200 rpm schijf! Informatique verkoopt ze hier in nederland
[/quote]
de ibm's zijn in silent-mode al zo stil, daar hoef je echt geen silent-drive voor...
de ibm's zijn in silent-mode al zo stil, daar hoef je echt geen silent-drive voor...Op maandag 21 januari 2002 13:14 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
en voor de IBM 40GB???
[/quote]
Nou dan mag je bij mij ff komen luisteren hoe heerlijk stil deze IBM dan is!!
Het is gewoon een t*r*ng herrie!!
Hiermee kan ik 's nachts echt niet
7200rpm schijven produceren teveel warmte voor zo'n isolatieunit (of hoe je het ook wil noemen: SilentDrive).Op maandag 21 januari 2002 13:08 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Niet alleen voor 5400rpm ook voor 7200rpm!
Tenminste, wat ik mij herinner uit een artikel uit de MaximumPC (dat tijdschrift kicks ass!). Misschien dat de schijven in een jaar minder hitte zijn gaan produceren of dat die SilentDrive zijn hitte beter geleidt, maar ik zou het toch op een andere manier stiller maken in je kast!
http://www.maxilla.nl/
E27 daar
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Op de spec pagina van de silent Drive staat idd ook zoiets7200rpm schijven produceren teveel warmte voor zo'n isolatieunit (of hoe je het ook wil noemen: SilentDrive).
Zo het met 7200 rpm misschien toch niet doen...SilentDrive has the thermal capacity to cool hard disk drives that dissipate up to 5W of heat. However, drive manufacturers do not readily specify the heat dissipation of their drives. Therefore, Silent Systems has established the drives spindle speed as a proxy for heat dissipation. SilentDrive is specified to operate with hard drive spindle speeds of up to 5400 rpm. Whether the hard drive is an IDE or SCSI type is not relevant to the heat dissipation limitation. However, most SCSI drive spindle speeds are higher than 5400 rpm and therefore are not generally considered compatible with SilentDrive.
Verwijderd
Rotfl .. gekoeld.Op maandag 21 januari 2002 13:08 schreef Rekkie het volgende:
Het is een soort slede om je HD in te schuiven zodat het geluid van je HD wordt geisoleerd en tegelijk ook je HD wordt gekoeld!
Zo'n schijf wordt bloedjeheet in zo'n SilentDrive. Als dat niet zo was had ik m'n HDD er ook al in gedaan.
Je harde schijf verneuken doordat hij te warm wordt...Op maandag 21 januari 2002 13:07 schreef breinonline het volgende:
[..]
Een silentDrive, dat zegt ie toch
Ik heb nu al anderhalf jaar een IBM 45GB GXP75? 7200RPm erin zitten en sinds 3/4 jaar een 40GB GXP60 7200RPM.
Je hoort ze haast niet meer en ze doen het nog steeds!! Ik heb zelfs van de IBM-site zo'n S.M.A.R.T. proggie gedownload en geinstalleerd en dat proggie is nog nooit met de melding gekomen dat de schijven te warm worden!
Dussuh, onderbouw even je stelling en zeg gewoon niets als je het zelf niet geprobeerd hebt aub!
BDW ik heb ergens in een of andere tabel van de SilentDrive gezien, dat de IBM's (die twee typen) WEL ondersteunt worden c.q. geschikt zijn.
Let Op! Ik heb het dus alleen over die twe typen IBM schijven. Andere merken heb ik geen ervaring mee!
Verwijderd
Ongeveer de grootte van een CD-Rom drive. 5,25 inch bay passen ze in.Op dinsdag 22 januari 2002 13:41 schreef Mr.Blonde het volgende:
Kan iemand vertellen hoe groot die dingen zijn?
Heb je een linkje naar die lijst?Op dinsdag 22 januari 2002 12:52 schreef ChUcKiE het volgende:
BDW ik heb ergens in een of andere tabel van de SilentDrive gezien, dat de IBM's (die twee typen) WEL ondersteunt worden c.q. geschikt zijn.
heb hem al
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Verwijderd
Valt temperatuur niet buiten de door S.M.A.R.T. gemeten zaken?Je hoort ze haast niet meer en ze doen het nog steeds!! Ik heb zelfs van de IBM-site zo'n S.M.A.R.T. proggie gedownload en geinstalleerd en dat proggie is nog nooit met de melding gekomen dat de schijven te warm worden!
Hoe dan ook, de 1ne 7200RPM schijf is de andere niet. Ik zou het iig. niet aanraden, het is dan verstandiger gewoon je hele case te isoleren+goede airflow. Dat koelt goed _en_ is stil
Dit topic is gesloten.
![]()