[Netscape][Opera] Tabel problemen...

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb verschillende problemen als ik de door mij ontwikkelde pagina in 1 van deze browsers bekijk. In IE werkt het wel allemaal. OK, hieronder de problemen met bijbehorende HTML (let niet op de \" en de invulling van variablen, deze komen uit een PHP bestand):

Netscape (4.7)

1. Tabel laat in iedere cel achtergrond zien
Terwijl ik dat dus niet wil. In IE en Opera wordt de complete tabel gevuld door 1 figuur, terwijl in NS iedere cel de figuur opnieuw laat zien.
code:
1
2
<TABLE WIDTH=\"773\" HEIGHT=\"100%\" VALIGN=\"top\" BORDER=\"1\" 
BACKGROUND=\"$ag\" BGCOLOR=\"#$agkl\">

2. Tabel hoogte op 100% zetten werkt niet
Ik weet dat dat een bekend probleem is (via search al meerdere topics over gezien) maar misschien dat iemand een mooie oplossing heeft om een tabel 100% hoog te maken?

Opera (6.0)
Bij de volgende tabel wordt de breedte van de 2 kolommen niet meegenomen, ze zijn biede gewoon 50%:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<TABLE WIDTH=\"773\" HEIGHT=\"100%\" VALIGN=\"top\" BORDER=\"1\" 
BACKGROUND=\"$ag\" BGCOLOR=\"#$agkl\">
<TR>
  <TD ALIGN=\"right\" WIDTH=\"100%\" COLSPAN=\"2\" HEIGHT=\"76\">
    (Inhoud)
  </TD>
</TR>
<TR>
  <TD VALIGN=\"top\" ALIGN=\"left\" WIDTH=\"175\">
    (Inhoud)
  </TD>
  <TD BGCOLOR=\"#$agkl\" WIDTH=\"598\" ALIGN=\"left\" VALIGN=\"top\">
    (Inhoud)
  </TD>
</TR>

Ziet iemand wat er hier precies fout gaat? En hoe dit dan op te lossen is? (of te omzeilen :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je eerste ns4x probleem is op te lossen door in iedere TD een background-gifje te zetten dat bestaat uit een 10x10pixel transparant gifje, anders renderd ns de background voor iedere TD opnieuw, het transp. gifje voorkomt dat en toont wel gewoon de achterliggende background.

het height probleem is moeilijker; eigenlijk ondersteund de table tag geen hoogte in procenten, aangezien dat eigenlijk een onbekende waarde is.
de oplossing is dan om met javascript een spacer-gifje te plaatsen, voor ns met de window.innerHeight en voor msie de hoogte dynamisch aan te passen.

ook het opera-probleem kan ik niet voor je oplossen, maar misschien helpt het om de width="100%" in de td met colspan="2" weg te halen, dat is overbodig en zou eventueel de rest kunnen verstoren.
aangezien het vaste tabel-waardes zijn valt het sowieso af te raden met percentuele waardes te werken.
een spacer-gifje in exact de pixelbreedte in beide td's zou misschien ook al helpen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen