Toon posts:

[php]Probleem met fast template

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb met fast template een site gebouwd, alleen in de "conten"t" werk php perfect maar op de een of andere manier wordt het het menu gedeelte niet geparsed.
Dus daar word de php code gewoon overgeslagen! Nu heb ik op phpbuilder een artikel gelezen waarin stond hoe je dit kon oplossen. Dat werkte voor een gedeeltje ook wel alleen nu zijn m'n sessie variabelen daar helemaal niet geldig! Ik had $inlognaam en $wachtwoord in de sessie gezet maar als je nu in het menu gedeelte (en elk ander gedeelte behalve in het content gedeelte) echo "$inlognaam"; zet staat er niets...

Meer mensen met dit probleem? Oplossing?? of is ut te moeilijk... :?

Als ik nu op phplib over ga moet ik waarschijnlijk m'n hele site opnieuw bouwen...!

vast bedankt!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat maakt waarschijnlijk deel uit van een functie, en dan moet je je variabelen eerst ff globallen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je wat precieser uitleggen, ben nog redelijk newbie! wat doet global precies, thnx

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 21 januari 2002 13:14 schreef i-webje het volgende:
Kan je wat precieser uitleggen, ben nog redelijk newbie! wat doet global precies, thnx
Global zorgt ervoor dat je je variabelen overal kan gebruiken, dus niet alleen in het hoofdprogramma maar ook in funties.
En ga nou zelf maar uitzoeken (php.net) hoe je het moet toepassen :P