Professionele linux server bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Ik wil een professionele linux server bouwen welke linux versie kan ik daar het beste voor gebruiken..
Gaat draaien op een P500,256mb,2x6Gb raid.
Linux moet een mail, file, printer, router en sql server gaan dienen. Ik heb ervaring met linux mandrake (grafice).

Ik hoop een goede kandidaat van jullie te krijg dan kan ik daar mijn 100% op gooien ...

Mzzl Gogo.....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

RedHat: Mooi doosje, goed product (7.2 bijv.) En mogelijkheden tot support contractjes e.d
Slackware: Kaal, goed te configureren: geen fratsen
Debian: Makkelijk up 2 date te houden.

Denk toch dat het weer een standaard welke distributie draadje gaat worden. In ieder geval, draai geen GUI op je professionele server :). Dat is alleen maar onnodige systeem belasting en gevaarlijk wat betreft de stabiliteit :)

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26
Daar zal iedereen een andere mening over hebben...

Ik gebruik het liefst Slackware voor servers, Gentoo voor werkstations en OpenBSD voor firewalls...

Maar elke linux kan je prof. maken...

Als het voor commerciele doeleinden is kan je het beste voor RedHat gaan.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 21 januari 2002 12:47 schreef gogo het volgende:
Ik heb ervaring met linux mandrake (grafice).
Dat is iig. een distro die daar NIET geschikt voor is.

Als je een goede server wil bouwen kom je toch bij distro's als slackware/debian als je Linux wilt draaien.

Mijn advies voor een goede server : http://www.freebsd.org :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmm, die eisen voor een distributie die jij stelt, zijn niet erg specifiek, dat kun je met vrijwel elke distro doen. Aangezien er veel 'welke distro moet ik nemen' vragen zijn, gaat deze op slot. Betekent niet dat je je vraag niet mag stellen! Als je even in de FAQ kijkt, zie je een algemeen stukje met info over distributies, met daarbij een link naar het grote 'welke distro moet ik nemen' topic, daar staat ook veel info in. Is dat allemaal nog niet genoeg, dan kan je in datzelfde draadje je vraag posten. Zo houden we alle 'welke distro' vragen en ervaringen netjes bij elkaar. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Dit topic is gesloten.