Toon posts:

win95 machine wil niet op win2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk met 3 pc's en een server op de server draait win2000 server editie.
op 2 pc's draait win98 en die loggen prima aan
en een pc met win95 deze wil maar niet op het netwerk ik heb al geprobeerd er win98 op te zetten maar dat hielp ook niet andere netwerk kaart ook niet, andere kabel hielp ook niet. en aan de switch ligt het ook niet.

weet iemand wat het kan zijn.

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Ziet die desbetreffende pc de andere pc's wel?

Verwijderd

werk je met vaste ip adressen, kan je pingen van en naar die pc, brand link lampje op netwerkkaart?

heb je win98 eroverheen geïnstalleerd, of nieuwe instal?

verwijder ook eens alles in netwerk, protocollen enz.
dan opnieuw opstarten en tcp prot. opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen.

beetje veel mogelijkheden waar het aan kan liggen, misschien iets meer dieptegang in je netwerk qua opzet?

Verwijderd

Topicstarter
nee maar de andere pc's zien die win95 wel alleen kunnen ze hem niet bereiken.

• Vdub

Vdub

Wie anders?

kabel is goed, 1 slechte aansluiting kan zulke dingen doen

Verwijderd

Topicstarter
heb geen vaste ip adressen de server deelt deze uit
ik heb win98 er opnieuw geinstallerd en de protocollen heb ik ook goed gezet het zelfde als bij mijn win98 machine's

• Vdub

Vdub

Wie anders?

heb je al eens de netwerkkabel van een van die pc's geprobeerd die het wel doet?

Verwijderd

Topicstarter
nee maar een maatje van me heeft een hele nieuwe kabel mee genomen en met die getest kan bijna niet dat die kabel ook niet goed is

• Vdub

Vdub

Wie anders?

dat mag geen crosslinkkabel zijn, kijk eens op welke snelheid die kaart staat(10 of 100 half of full duplex of op automatisch)
Pagina: 1