[php] MIME base64 encoding gaat mis op een Mac...

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb een scrippie die een mailing verstuurd gemaakt in php. Deze parsed de mailing in een html template en zet dit netjes in een mime-formattet mail, ook als text-only.

het logo wat in de template staat is een gifje van 2 kb, en dit word ook meegestuurd met base64 encoding. Als je het mailtje bekijkt op een pc is het retestrak, maar op de mac klopt het bovenste stukje van het logo, maar daaronder is het pixelbrei :(

Hoe kan ik dit voorkomen?

nu dacht ik dat het mischien ligt aan de newlines in het ge-encode plaatje. als je een plaatje embed in een mail met outlook word die namelijk telkens bij 60 karakters afgekapt met een newline. Dat ga ik nu eerst dus ff proberen, maar ik heb dus emteen een sub-vraag: is er een makkelijkere manier om in een string elke n tekens een string in te voegen dan met substr() en een loopje? :?

edit: typos

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Dat afbreken heet de quoted-printable encoding, kijk maar in RFC 2045 - 2049......

In PHP zijn er ook standaard functies voor, moet je maar ff zoeken op PHP.net

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 21 januari 2002 12:37 schreef GraasGast het volgende:

Dat ga ik nu eerst dus ff proberen, maar ik heb dus emteen een sub-vraag: is er een makkelijkere manier om in een string elke n tekens een string in te voegen dan met substr() en een loopje? :?
wordwrap()...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GraasGast
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
MikeN: aha, dat begrip ben ik al tegengekomen, maar ik dacht niet dat dat voor mij van toepassing was. Thnx :)

Chem: Doh! |:( * GraasGast slaps * GraasGast with a big trout :P