noframes tag

Pagina: 1
Acties:

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Om mijn webpage met frames goed indexeerbaar te laten zijn voor zoekmachines blijk ik een noframes tag nodig te hebben. Deze wil ik gaan gebruiken om mijn index pagina goed weer te geven (zodat de zoekmachines alle content van de openingspagina kunnen zien).

Na controle van de code (site is gemaakt met dreamweaver) blijkt echter dat er al een noframes code in mijn index.htm staat:
-------------------------------------
<html>
<head>
<title>.......</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="......" />
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="......." />
</head>

<frameset cols="199,1*" rows="*" border="0" framespacing="0">
<frame src="buttons.htm" frameborder="NO" bordercolor="#CCCCCC" name="content" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" frameborder="NO" scrolling="YES" name="main">
</frameset>
<noframes><body bgcolor="#FFFFFF">

</body></noframes>
</html>
---------------------------------------------------

Is het zo dat dreamweaver de '<noframes>' ertussen heeft gezet ofzo???
Er staat nu nog praktisch niets tussen de noframes tags. Welk deel van de code zou daar nu tussen moeten komen te staan?

P.S. Ik ben een redelijke newbie. Alvast bedankt voor de hulp! :D

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Het noframes tag stamt nog uit de prehistorische internettijd. IE2 en netscape 1 en enkele exotische textbrowsers ondersteunen geen frames. Verder zijn er browsers waarbinnen je frames uit kunt schakelen (Opera dacht ik) Handig als je bijvoorbeeld op een minimonitortje aan het browsen bent.

Als je browser geen frames ondersteunt krijg je de tekst tussen de <noframes> tags te zien.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Bedankt voor je reply. Het gaat mij alleen niet om de browsers maar om de search engine spiders. Deze ondersteunen heel vaak geen frames. Ze indexeren dus niet de gehele content.

Ik ben op zoek naar een manier om de hele content van mij index pagina geindexeerd te krijgen. Hierbij stuitte ik op de noframes tag. Toen ik zag dat deze tag al in de code zit vroeg ik me af waarom en wat ik ermee moet doen ivm de search engine spiders.:?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 21 januari 2002 13:06 schreef broes_willems het volgende:
... waarom en wat ik ermee moet doen ivm de search engine spiders.:?
gewoon tussen de tags je gewenste zoekwoorden invullen;
frame-capable browsers negeren namelijk de content tussen noframes, terwijl oudere browsers (en eigenlijk vallen spiders daar ook onder) dit gewoon meenemen:
code:
1
2
3
<noframes>
mp3 sex met britteney Spears en belasting consultancy
</noframes>

vroeger waren er meer noframe-browsers en had het dus nut een werkzame noframe-content toe te passen, echter momenteel herkennen ook text-browsers frames en de toepassingen voor visueel gehandicapten struikelen ook minder over frames (allen negeren de noframe-tag)
dus kan je ervoor kiezen de noframe tag hiervoor te gebruiken (waar het niet voor bedacht is)

let wel op dat iedereen wel die extra Kb's moet inladen, dus 25Kb aan trefwoorden heeft een nadelig effect.
Kies ook nuttige en toepasselijke zoekwoorden (dus niet zoals in voorbeeld)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Topicstarter
Dat is heel interessant RM-rf!! Ik zou er dus een verhaal ter grootte van 2 A4'tjes probleemloos in kunnen stoppen.
(Uiteraard precies de content van mijn index pagina zonder Britney).

Staan hier geen strafpunten op zoals het geval schijnt te zij bij ellenlange keyword-meta-tags?