Toon posts:

Mijn Adeptec AVA 1505/1515 SCSI werkt nie onder 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SCSI controller in mijn pc zitten, ik kan m wel zien onder w95 maar hij werkt nie goed.
Heb al drivers geprobeerd te zoeken maar werken allemaal nie goed. Wie kan mij helpe?

Verwijderd

Wat zijn precies de problemen? Uitroeptekentje bij Systeem?

Het beste kun je eerst even op de kaart kijken hoe hij gejumperd is (IRQ en Geheugenbereik).
Kijk dan in Windows onder Instellingen/Systeem bij je SCSI-adapter of bij het Tab-blad Bronnen dezelfde waardes staan vermeld. Is dit niet het geval, gebruik dan de optie Handmatig instellingen wijzigen om de juiste IRQ en Geheugen-waardes in te stellen.
Na een reboot zou het dan allemaal moeten werken (heeft bij mij ook meerdere jaren goed gewerkt).

suc6

Verwijderd

IRQ's wel goed staan. Op de oude ava 1505, die ik ook nog heb ligge :P , kun je kieze van 9 tm irq 11 geloof ik een een geheugenbereink van 140 of 340. kwestie van ff naar je bios gaan, irqtje op legacy isa zetten (zelfde als die je op je scsikaart hebt ingesteld, doh. Dan naar windows. ff zeggen bij eigenschappen van de kaart dat je NIET windows automatisch wil laten instellen. IRQ goed instellen. Geheugenadres instellen, conflict? dan ff geheugenadress anders instellen, of conflicterende hardware op een andere geheugen adres instellen. Klaar. Als het goed is heb je de drivers van adaptec niet nodig. Kun je geen media lezen? Moet je ff aspi 4.60 downen op de site van adaptec.

veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Had al die mogelijkheden al geprobeerd maar hielp allemaal niks. Heb het vanmorgen weer geprobeerd en toen deed ie het in een keer???????????!!!!!!!!
Rara hoe ken da. Das nou weer typisch microsoft

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:33
Is dat het kaartje dat bij SCSI zipdrives geleverd word?... Die kan geloof ik alleen op IRQ 11 (of 7 ... weet het niet meer zeker) .. Daarna moet je in je BIOS dat IRQ reserveren voor ISA kaarten.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
Was een kaartje bij een CD-speler
Heb IRQ 11 wel gereserveerd voor ISA en poort 140 omdat het kaartje die automatisch pakt onders w95.
Maar hoefde m nie eens te installeren
Gewoon de drivers onders DOS geinstalleerd en dan zet ie een aantal toevoegingen in de autoexec.bat en config.sys
waardoor de SCSI kaart wordt geladen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als het mogelijk is: een ander slot proberen!! kan echt veel problemen oplossen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ligt niet aan in welke poort je m stopt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Op dinsdag 22 januari 2002 15:08 schreef GeneralCarville het volgende:
Ligt niet aan in welke poort je m stopt.
In theorie zou het geen zak moeten uitmaken nee, maar in praktijk blijkt het soms toch te helpen. Niet geschoten, altijd mis he..
Pagina: 1