[debian] alsa-0.9

Pagina: 1
Acties:

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Ik maak gebruik van de envy24 module voor me geluid in linux. Op mn redhat 7.2 bak downloade ik de ALSA zooi en compileerde dit tegen de kernel (2.4.9), Ik zag dat debian ALSA ondersteunde en in de unstable branch 0.9 zat (0.5 geeft geen vorm van geluid). Afin, ik debian installeren, asap unstable aangezet in de sources.list en een dist-upgrade commando gegeven. Dat liep vast door een fout (was iets met rxvt) afin, maakt niet uit. Ik ALSA willen installeren, ja dan moet je een andere kernel hebben natuurlijk, dus ik kernel-image-2.4.16-k7 downloaden en installeren, na de herstart wil de usb niet meer :( maar ja ik heb de usb wel nodig voor mijn muis.

Ik wil debian best wel nog een kans geven, maar ik heb denk ik wel even wat aanwijzingen nodig.

Bestaat er geen woody (of sid) bootable cd, ik heb namelijk geen floppy drive meer?

if not, hoe zorg ik er dan voor dat het systeem tegelijk voorzien is van een 2.4 kernel met ALSA 0.9 ondersteuning én usb?

En voor het geval dat, oss-lite ondersteunt de envy24 niet.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Gewoon zelf de kernel source downen en zelf een kerneltje bakken met de opties die je wilt. Hoe? Lezen :) @ http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/

Uitprinten, doorlezen, wat nou moeilijk ;)

Hope this helps...

<edit>
Btw. 9.6.2 is de paragraaf die je moet hebben voor alsa meuk...
</edit>

Verwijderd

heb kernel 2.2 en alsa draaien moet je het alleen wel even zelf compileren en vervolgens zelf een .deb van maken (ik heb woody)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

heb zelf geupgrade naar 2.4.17-k7 zonder problemen ook met usb muis. En ook nog zelf kernel gebakken 2.4.18-pre3-ac2 zonder problemen..

Dus kijk eens goed wat er met de muis fout gaat...